Kapitel 36

Gjort lite ändringar i designen, tryck F5 om ni inte ser någon skillnad.
Previous:

”And remember, if I would want you, I could easily get you. Even if you don´t want me, you will then”.  Viskade han i mitt öra. Jag stod där, helt still, utan att veta vad jag skulle svara. Han gick och hade återigen sitt självbelåtna leende. Det var tomt i huvudet. Jag kände mig tom inombords. Han hade skrämt mig och jag visste inte vad jag skulle göra åt det. Alex brydde sig inte om vad jag eller Liam sa om det, men Tyler var ett problem, jag var tvungen att prata med killarna om det.


Jag smsade Harry och frågade om han kunde komma över, han svarade direkt att han var på väg. Jag gick runt i lägenheten, jag kunde inte sitta still. Tyler var fortfarande i mina tankar. Hans hårda blick, hans ord, hade skrämt mig. För han hade rätt, om han ville något, då skulle han ta det, och inget skulle få komma i hans väg. Jag var både rädd, arg och förbannad. Jag avskydde honom. Men jag var mest rädd för att jag visste att Alex inte skulle sluta träffa honom. Jag ville inte att hon skulle vara med honom, för vem visste vad han skulle göra. Det knackade på dörren efter en stund, jag kollade i kikhålet för säkerhets skull, men där stod han, Harry. Jag öppnade och han log brett. Jag log och försökte att inte tänka på Tyler just nu. Han gick in och tog av sig skorna. Vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan, jag satte mig i ena kanten och han i andra.

”What have happened?” Frågade han och såg orolig ut. Jag gjorde en förvånad min.

”I can see when you´re not your normal you”. Fortsatte han och såg misstänksam ut.  Jag tog ett djupt andetag.

”You are right. Something happened”.  Han satte sig närmare och tog min hand. ”Before I texted you, Tyler was here. He just walked in. He… ehm”. Jag kände att tårarna var nära, men jag ville inte spilla tårar på grund av Tyler.

”What did he say? Jag såg hur Harry blev arg. Efter festen i fredags hade Tyler inte varit särskilt populär bland någon av oss.

”He said that I had to stop trying to get Alex not hang out with him”. Harry såg ut som han inte riktigt förstod vad jag nyss sagt, det hade jag inte ens själv.

”It is harder to explain it in English”. Sa jag och blev frustrerad för att jag inte fick fram orden.

” I understand what you mean. I really do not like that guy”. Harry brukade inte blir arg, men jag visste att han såg Alex som sin syster så han var väldigt rädd om henne.

”The problem is that Alex likes him, not like, like him. But she will continue to see him”. Plötsligt fick jag en idé.

“Maybe Philippa can talk to her. Because Alex won´t listen to one of us”.

“You think she can help? I mean, Alex is very stubborn, she won´t let go of Tyler so easy”.

“I can call Philippa, and maybe William can come too, you like him, right?” Han nickade. Jag tog upp mobilen och slog hennes nummer. Jag förklarade idén och hon var på direkt, hon och William skulle komma över senare ikväll, alla vi skulle äta take-out och ha det lite trevligt. Vi bestämde tid och jag lade på.

”They are on. Can we now think about something else?” Frågade jag honom. Han log.

”I know something we can do”. Han flinade och lade sig över mig och kysste mig.

 

Liam och Alex hade köpt med sig mat till alla, både pizza och kina-mat. Jag visste att Niall skulle slänga sig över pizzan. William hade köpt med sig vin att ha till senare. Till maten drack vi alla cola. Vi satte på lite musik och alla satte sig runt soffbordet, både på golvet och på de stolar vi hade.

”I´m so hungry!” Utbrast Niall. Alla föll i skratt. Vi tog för oss den mat vi ville ha och samtalet flöt på. Ingen nämnde Tyler, än. När vi var mätta och belåtna satte Zayn på en film, William tog fram vinet, som jag visste att Philippa gillade, och han hällde upp i glas. Jag visste att killarna inte var riktiga vin-drickare men de gillade det någon gång ibland.

”I want to tell you something”.  Sa Liam plötsligt. Jag pausade filmen. Han fortsatte. ”In two weeks, at this moment we are going to be in… LOS ANGELES!”. Alla utom killarna och William, alltså jag, Alex och Philippa hade hakorna i golvet.

”You are joking?” Sa jag. Men de skakade på huvudet alla fem. ”But, how, when have you planned this?”

”We just wanted to get some holiday, and we can meet fans over there. And Liam and I wanted to go on our first vacation with our girlfriends”. Harry log mot mig medan han sa det. Jag och Alex började jubla.

”I think my boyfriend is the best boyfriend in the world, well Harry you too”. Sa Alex och kramade Liam. Harry blinkade med ena ögat mot mig. Jag förstod genast, han hade pratat med Liam om Tyler. Nu skulle bara vi få henne att inte tänka på Tyler fram tills vi skulle åka.

”But are you going with us?” Jag vände mig mot William och Philippa. De nickade. Jag undrade när de hade hunnit planera detta. Jag kramade om Harry och var så glad att han var min pojkvän.

”Are you excited!?” Utbrast Louis. Jag gav honom en you-don´t-say-blick. Han skrattade. Vi fortsatte planera resan och hela kvällen gick åt till det. Jag var glad över att få åka dit för första gången med dem här personerna, min underbara pojkvän, min allra bästa vän, mina nya fyra bästa vänner och jag var jätteglad över att Philippa och William skulle med. Jag hade verkligen saknat henne, hon och jag hade umgåtts väldigt mycket under gymnasiets första år. Jag log för mig själv när jag tänkte på att jag skulle få se William i shorts och linne, jag hade alltid varit svag för honom. Ända sedan jag och Philippa sett honom i skolans korridor.

 

Runt midnatt gick alla hem, jag och Alex började skolan tidigt, killarna skulle iväg till en talkshow imorgon så alla behövde sova. Vi städade iordning efter alla gått och sen gick vi båda och lade oss. Jag låg och tänkte på allt vi bestämt, jag kunde fortfarande inte förstå att vi skulle åka till Los Angeles. Jag hade aldrig varit i USA, men alltid velat åka dit. Jag drog täcket över huvudet och försökte sova.

 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: