Kapitel 37

Previous:

Jag låg och tänkte på allt vi bestämt, jag kunde fortfarande inte förstå att vi skulle åka till Los Angeles. Jag hade aldrig varit i USA, men alltid velat åka dit. Jag drog täcket över huvudet och försökte sova.


Jag vaknade som vanligt av alarmet, jag kände att huvudet dunkade så jag gick och tog enhuvudvärkstablett. Jag duschade och hoppades på att värken skulle försvinna snart. Alex verkade inte vara på topp heller, under frukosten satt vi och bara åt, ingen sa något. Vi gick till skolan i tystnad, inte för att vi var sura, men orken fanns inte hos någon av oss. Vi tog våra böcker vi behövde till dagens lektioner och begav oss till första lektionen. Värken släppte och jag kände hur humöret steg, skolan hade slutat och jag var på väg till skåpet för att sen träffa Louis. Men en person ställde sig i vägen för mig, en person som var den sista jag ville träffa, Tyler. Han log sitt självbelåtna leende och höll handen mot väggen så jag inte kunde gå förbi.

”Hello sunshine”. Sa han och jag suckade högt. Jag ville bara slippa honom.

”What do you want?” Han flinade.

“I want you. Well actually, not yet. I want Alex. And I heard from her that you are going to the States soon”. Jag kände hur ilskan kom krypandes. Varför var hon tvungen att berätta för honom?

”That is none of your business”. Jag försökte ta mig förbi honom men han ställde sig i vägen.

”Yes it is my business. I told you, if I want something, I will get it. And no one will stop me”. Han uttalade orden långsamt och ett leende lekte på hans läppar, men det var inget glatt leende. ”And I don´t like that you are going away. I want Alex to be where I can see her”. Fortsatte han.

“And like I said before, she will never leave Liam. Never. Do you understand? ”Han skakade på huvudet och flinade.

”You are so stupid Sophie. You think you can get rid of me, you can´t”.

“I will do everything in my power to stop Alex from seeing you”.

“Let´s hope you´re weak then”. Sa han och böjde sig ner och gav mig en hård kram. Jag puttade bort honom direkt och gick därifrån.

”Hey, nice ass!” Hörde jag honom ropa bakom mig. Jag vände mig inte om utan gick med bestämda steg mot mitt skåp. Jag tog upp mobilen och ringde Louis.

”Hello my favorite girl in the world”. Svarade han glatt. Jag blev genast glad och lugn av att höra hans glada stämma.

”Hi Lou. Are you done with the interview?”

“No, we have a quick break right now. But you can come here, we are done soon”.

“Sure, just say where it is”. Han gav mig adressen och jag begav mig mot studion. Louis hade nog sagt att jag var på väg till de andra för Harry stod utanför studion och väntade. Han var stylad riktigt snyggt inför intervjun.

”Hi love”. Sa han och omfamnade mig. Jag log mot honom och kände mig ännu en gång lugn. Jag försökte förtränga Tyler.

”You look really handsome today Harry!” Sa jag.

“Thanks, but I always look handsome”. Sa han och posade.

”Yes you do, haha. But aren´t you supposed to be inside right now?” Frågade jag. Han flinade.

“Yeah, but I just wanted to kiss you first”. Han böjde sig ner och kysste mig. Hela jag fylldes av lycka. Inget eller ingen kunde förstöra mitt humör nu. Vi gick in och jag sa ett snabbt hej till killarna innan de skulle in i studion igen. Jag fick sitta backstage och se intervjun på en skärm. De skötte sig väldigt bra. De skämtade med varandra och var lika härliga som alltid.

”So, I just have to ask. Who are single and who is not?” Frågade intervjuaren.

“I´m single”. Sa Zayn och Niall samtidigt.

”I´m not single”. Sa Liam.

”I´m not”. Sa Harry.

”I am not single but I have an open relationship with Harry”. Sa Louis och alla skrattade.

“Haha. I wanted to clear that out so everybody knows. So Harry, except from Louis you are dating a girl named Sophie, that´s right?”

“Yes I am. She is great, my best friend, my lover and so on, haha. But I still love Louis”. Sa han och Louis tog armen runt Harry. Jag skrattade högt, det gjorde de andra med.

”And you Liam, are dating, Alex is her name, right?” Frågade intervjuaren.

“That is right. Yeah Alex is an amazing girl”. Sa han och log lyckligt.

”So girls, you have three good-looking lads to go for!” Sa hon och publiken jublade. “It was nice talking to you. Give them applause, HARRY, LOUIS, NIALL, ZAYN, LIAM, and THEY ARE ONE DIRECTION!” Utbrast hon och alla jublade och skrek. Killarna tackade för sig och kom in där jag satt.

“You were great guys!” Utbrast jag.

“Thanks Soph”. Sa Zayn och satte sig i soffan.

”What are we doing now? I´m hungry”. Jag behövde inte ens kolla vem som sa det, jag visste det. Niall.

”Of course you are hungry Niall”. Sa jag och de andra flinade.

”Sophie and I were going to cook something, or buy some take-out, want to join?” Frågade Louis.

“Do you know where Alex is?” Frågade Liam mig. Jag tänkte efter om Alex hade sagt något.

“I don´t know. Call her?” Han nickade och tog upp mobilen. Han gick därifrån och lät glad. Jag satte mig i Harrys knä medan Louis och pratade lite med Paul, deras manager. Liam kom tillbaks efter någon minut, han såg inte lika glad ut som innan.

”So, where was she?” Frågade jag och de andra kollade på Liam undrande.

She was with Tyler at his apartment”. Sa han och såg dämpad ut.

”Okey, well that´s her choice. Come on, let´s get some pizza at my place!” Utbrast jag för att få upp stämningen. Alla verkade glada och vi gick mot min lägenhet för att beställa hem pizza, de var lite svårt att gå ut på vanliga ställen då det kunde komma helt galna fans. Vi fick hem pizzan väldigt snabbt och vi satte oss på vardagsrumsgolvet och delade ut bitar. Vi skrattade och alla var glada. Jag oroade mig för Alex men jag ville inte låta det förstöra stämningen.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: