Kapitel 26

Previous:
Hela söndagen flyttade vi med hjälp av en flyttfirma till deras nya lägenheter, tyvärr kunde jag och Alex inte sova över, skolan skulle börja imorgon och det var dags att bli seriösa.

Klockan ringde vid halv sex och jag gick upp för att duscha, Alex duschade samtidigt och sen hade vi en ganska lugn morgon.

”Du Sophie, pratade du med Tyra i fredags?” Frågade Alex mig vid frukosten.

”Ehm, nej… jag glömde bort det helt och hållet, gud vad dum jag känner mig. Gjorde du?”

”Samma här, men vi får prata med henne i skolan”.

”Kayla kommer ju vara där”. Sa jag tyst.

”Vi måste prata med henne, jag tycker att hon är värd en andra chans”.

”Andra chans? Hon ljög för oss, för Louis och för Tyra!” Utbrast jag.

”Ta det lugnt, jag sa att vi kan ju i alla fall prata med henne”.

”Får se”. Mumlade jag. Efter det var vi båda ganska tysta men när vi började gå mot skolan var båda väldigt uppspelta. Vi gick till receptionen och fick våra scheman, som tur var kom vi i samma klass, men vi läste olika språk. Jag såg Tyra bland alla elever och vinkade åt henne att komma till oss.

”Hi Tyra!” Utbrast jag och kramade henne.

”Hey guys!” Sa hon glatt och kramade sedan Alex.

”Sorry we weren´t very social with you on the party…” Sa jag.

“It´s cool, don´t be. I had really fun. I like Louis”. Sa Tyra.

“Louis is great, but that reminds me of…” Sa Alex.

“Kayla”. Sa Tyra och avbröt Alex. ”She´s here, we are all in the same class, but what language do you read?”

“Spanish”. Svarade jag.

“Italian”. Sa Alex.

”I read Spanish too, and Kayla Italian”. Sa Tyra. “And please be nice to her, she feels awful, really”.

“I have a hard time to believe that”. Sa jag.

“Ey Soph, give her some rest. She made a mistake, she´s only human”. Sa Alex.

“I don´t wanna argue about that now, we have to go to class!” Utbrast jag och vi kollade på klockan och skyndade oss till aulan där det första informationsmötet skulle hållas. Rektorn höll ett långt tal som hälften verkade strunta i, jag lyssnade bara lite halvt, men tillslut var det färdigt och alla applåderade. Jag såg inte till Kayla förens vi satt i vårt klassrum, Tyra satte sig bredvid henne med inte långt efter det skulle alla ställa sig upp längst fram och presentera sig.

”Hi, my name is Sophie Svensson and I´m from Sweden”. Började jag. Jag berättade lite annat innan jag fick sätta mig igen. Dagen gick och vi hade mycket information, fick reda på vilka ämnen vi skulle läsa och massor av annat. Klockan tre gick jag och Alex hem, vi hade inte pratat med Kayla och Tyra så mycket men vi bestämde för att ge Kayla en chans. Jag ringde Harry direkt när vi kom innanför dörren.

”Hello my lady, how was school?” Svarade han glatt i luren.

”Hi Harry, it was okay, a lot of cute guys. Just kidding, but it was a lot of information today so no lessons, they start tomorrow”. Sa jag.

“Did you get a good schedule?”

“Yes, we go from 8-13 the first week and then the next week 12-16 and so on”.

“That´s great, that means that you can sleep here!” Sa han glatt.

“Yeah! Tomorrow we start at 10 so can´t we do something today? All of us”.

“Sure, come over now”.

“We´ll be there in ten, love you”. Sa jag.

“Love you”. Sa han och vi lade på.

”Alex, vi drar till killarna!” Ropade jag till henne.

”Super, vem ska vi till?” Frågade hon.

”Juste, de har ju egna lägenheter, jag gissar på Niall, han har maten!” Sa jag och flinade. Vi tog på skorna och begav oss mot Nialls lägenhet. Vi hade rätt, de var där. Han öppnade och kramade oss, de andra satt inklämda i en tre-sitssoffa.

”Hello students, how were school!?” Ropade Louis.

“It was fun”. Sa Alex. Jag gick fram till Harry och kysste honom långsamt.

”I ´ve missed your lips”. Mumlade han. De andra brydde sig inte om oss, vi höll alltid på att gulla med varandra, Liam och Alex var mer diskreta, de satt i en fåtölj, ganska nära varandra, de såg riktigt kära ut. Killarna började fråga lite om skolan sen satte Zayn på en komedi och det kändes som vanligt igen.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: