Kapitel 30

Previous:

”Hi Alex, what´s up?” Svarade Niall, alltid lika glad.

”Can I come to you, or are you busy?” Sa jag och svalde gråten i halsen.

”Yeah sure, hey you seem sad?”

“Great, coming soon!” Sa jag och lade på utan att svara på hans fråga. På några minuter kom jag fram till Niall, jag ringde på och när han öppnade slängde jag mig mot hans famn.


Alex perspektiv.

Vi satte oss i hans soffa utan att prata till en början. Jag behövde gråta av mig. Efter en stund sa Niall plötsligt.

”Do you want some chocolate cake?” Jag skrattade lite lätt.

“Haha, sure, seems tasty”. Sa jag. Han log och gick ut mot köket, sen kom han tillbaka med två fat och en bit kaka på varje.  Jag tog emot tallriken och tog en bit av kakan, som smälte i munnen.

”It´s very good Niall!”

”I love chocolate, but now you have to talk”. Sa han och log.

“Okay… my life´s a complete mess. Sophie and I are in a fight, Kayla, Liam… wants a break from me, and I have no place to stay”. Sa jag och kunde inte hålla inne tårarna.

“Will you get mad at me if I said that I knew about Liam?” Sa Niall. Jag kollade chockat på honom, men jag förstod.

”Um, actually, no. You´re best friends, so why wouldn´t you know. But I don´t understand why”.

“He haven´t told me why. But I can talk to him, if you want. And that about you have no place to stay, you can sleep here!”

“No you don´t need to get involved in this”.

“You and Liam are both my best friends, so yes, I need to get involved”.

“Thanks Niall. You are the best. I love you”.

“Love you too Alex, so, do you want to watch a movie?”

“Yeah, sure, I just have to study later for a test”.

“You can choose which movie, and then I can help you studying”. Sa han och satte sig bekvämt i soffan. Jag valde en film som verkade en skräckfilm, sen kröp jag ihop mot Niall som höll om mig. Jag tror jag somnade för att när jag tittade upp var det mörkt. Jag satte mig upp, Niall var inte där.

”Niall?” Ropade jag. Han tittade fram från köket, vilket inte förvånade mig.

”God morning sunshine!” Sa han och flinade.

”What time is it?”

”8.15, and we´re gonna go out”.

“What, where are we going, I need to study?”

“Just out”. Sa han och log. Han drog med mig till dörren och när vi gick ut kom Zayn gående. Niall drog med honom också.

”Vas happenin Alex?” Frågade Zayn på sitt glada sätt. Jag tittade mot Niall som gick på min andra sida.

”Actually, I´m not so good”. Sa jag.

“Why, what have happened?”

“Sophie, Kayla and Liam happened, but you already know about Liam I guess”.

“Half of it”. Sa Zayn. Jag berättade om allt, även om Niall redan hade hört. De lyssnade på mig och höll om mig. Vi gick runt i London, mest lite utanför de största gatorna. Niall gick iväg för att köpa milshakes till oss, jag och Zayn stannade ute.

”I love you Zayn, I´m so glad I met you” Sa jag.

”I love you too Alex”. Sa han och kramade om mig. Niall kom tillbaka med våra milshakes, sen vandrade vi runt lite till innan vi gick tillbaka till hans lägenhet. Där satte vi på musik och släppte loss, jag behövde det. Vid halv elva tiden gick Zayn till sin lägenhet och jag och Niall kollade igenom mina anteckningar till provet, sen gick vi och la oss. Tack gode gud för Niall var det sista jag tänkte innan jag somnade.

 

Klockan ringde klockan 9 och jag började om en timme. Jag gick upp och tog på mig kläderna, när jag kom på att jag hade samma som igår, såklart. Men Niall vaknade och sa att jag kunde ta en av hans t-shirts. Jag var på väg till skolan en halvtimme senare, Niall sa att jag skulle komma förbi senare på kvällen eftersom killarna hade en intervju och photoshoot. Sophie var inte i skolan, jag saknade verkligen henne. Det hade bara gått tre dagar, men vi hade känt varandra hela livet och aldrig varit borta länge från varandra. Tyra pratade lite med mig i skolan, medan Kayla ignorerade mig totalt. Det förvånade mig, eftersom jag hade varit väldigt förlåtsam när det gällde vad hon gjorde. Efter skolan gick jag på stan en stund med en av killarna i min grupp, Tyler. Vi satte oss och fikade på ett litet mysigt café.  Han var riktigt trevlig och lätt att prata med. Han visste inte om Liam, eller något av mina andra problem, vilket var skönt.

”So Alex, are you single?” Frågade han mig efter han druckit lite kaffe.

”No I´m not”. Sa jag och log.

”Damn it, who´s the guy?”

“Damn it? His name´s Liam”. Sa jag och jag vara nära på att börja gråta. Men jag drack lite kaffe och tänkte bort det.

”Well, Liam is a lucky guy then. You are hot”. Sa han och log självsäkert.

”Thanks, you too”. Sa jag. Jag var inte typen som blev generad av komplimanger. Vi pratade en stund till innan jag begav mig till Nialls lägenhet. Jag ringde på och han öppnade glatt, jag tog av mig skorna och gick mot hans vardagsrum, där satt Zayn och innan jag hann säga något ringde det på dörren, in kom Louis, Sophie, Harry och Liam. Jag blev helt chockad och min haka föll till golvet.


 

Det skulle vara grymt av er om ni kunde kommentera vad ni tycker, så jag får någon reaktion av vad ni tycker! Puss


Postat av: Linda

Jaa det är bääst! Hoppas att dom reder ut allt nu! :D

Date:2012-03-07 / Time:21:15:30
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: