Kapitel 31

Previous:

Alex perspektiv

Vi pratade en stund till innan jag begav mig till Nialls lägenhet. Jag ringde på och han öppnade glatt, jag tog av mig skorna och gick mot hans vardagsrum, där satt Zayn och innan jag hann säga något ringde det på dörren, in kom Louis, Sophie, Harry och Liam. Jag blev helt chockad och min haka föll till golvet.


Sophies perspektiv samma dag.

Jag vaknade och kände mig illamående. Louis hade stannat hela dagen och kvällen men gått hem ungefär vid ett. Han hade frågat om jag ville att han skulle stanna över, men jag ville vara själv. Jag ville inte att han skulle höra hur jag grät mig till sömns. Jag saknade Alex så mycket att det gjorde ont. Jag ville ha Harry hos mig, men jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ville inte att han skulle behöva höra allt. Jag stannade hemma från skolan, till stor del för att jag inte ville möta Alex och sen mådde jag illa, på riktigt. Jag höll mig borta från mobil och dator, jag ville inte få reda på något om världens just nu så jag satte på One Tree Hill säsong två och kröp ner under en varm filt i soffan. Timmarna gick och jag kände mig bättre, och hungrig, så jag gick ut till köket och fixade något att äta, mobilen låg på köksbordet och jag tog upp den för första gången på hela dagen. Ett sms från Louis hade kommit. Han ville att jag skulle komma senare på kvällen, eftersom de skulle göra en photoshoot på eftermiddagen. Jag svarade ja, jag ville träffa Harry. Och Zayn. Jag åt upp maten i köket och gick tillbaka till soffan. Vid halv sju gick jag in i duschen och lät de varma strålarna rinna över min kropp. Jag gjorde mig iordning lite snabbt och gick sedan mot Louis och Harrys lägenhet. Louis öppnade med ett leende, sen såg jag Harry sitta på en stol i köket. Jag tog av mig skorna snabbt och sprang mot honom.

”Harry, I´ve missed you. I know it´s just been like two days. And I´m sorry I haven´t talked to you!” Utbrast jag.

“I´ve missed you too babe. I love you”. Sa han och kramade mig. Jag slog armarna om hans nacke och kysste honom. Jag hörde att någon harklade sig bakom mig. Jag avslutade kyssen och vände mig om, Liam.

”WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU?” Utbrast jag. Han kollade på mig chockat men sen kollade han ner mot golvet.

”I know, but I don´t why I did it. Danielle and I are only friends. But I love Alex, so much”. Sa han tyst.

“Well you show it in a very weird way!”

“I´m sorry”. Sa han, och jag såg att han verkligen menade det.

”I know you are a good guy Liam, but if you ever hurt her again, I will, um, I will…” Sa jag och flinade, jag kom inte på vad jag skulle säga. De andra bara log.

”So, grop hug?” Sa Louis och log. Vi andra nickade och Liam och Louis kom fram till mig och Harry.

”Guys, Niall´s cooking something, or buying pizza, haha. Let´s go to his apartment”. Sa Louis. Vi tog på oss skorna och gick över till Niall. Louis gick in först och jag såg Niall inne i hallen, men jag såg en annan person längre in, Alex. Jag såg att hon kollade bakom mig, på Liam. Hon var chockad.

”Ehm, I thought it was just going to be you and me tonight, and Zayn”. Sa Alex till Niall.

“Changed plans, me and Lou talked before, and all the guys. We hate to see you two fighting, you´re best friends”. Sa Niall.

“But who said that I wanted to meet Liam?” Sa hon kaxigt.

“Alex, förlåt. Förlåt för att jag inte har funnits där för dig. Jag lovar att det ska ändras. Och snälla, du vet att Liam är en bra kille, en underbar kille”. Sa jag. De andra kollade på oss, vana vid svenskan.

”We can let you two talk, but then Alex I need to talk to you”. Sa Liam. Jag nickade, och de gick alla ut till köket. Jag satte mig i soffan, Alex satte sig på ena kanten.

”Visste du om det här?” Frågade hon.

”Haha, nej. Jag är lika chockad som du. Men Alex, snälla förlåt mig, och jag lovar att vi kommer ha våra tjej-kvällar oftare, så ofta att du kommer tröttna, haha”. Sa jag.

”Jag har förlåtit dig, jag saknar dig så himla mycket. Jag räknar med det!”.

”Jag saknar dig med, jag kunde inte gå till skolan, jag skulle inte klara av att du ignorerade mig”.

”Jag älskar dig Sophie”.

”Jag älskar dig med Alexandra”. Sa jag, hon gjorde en grimas åt att jag använde hela hennes namn. Vilket väldigt få personer gjorde. Vi ställde oss upp och kramades. Jag hörde någon viska.

”Harry, you can come out. I can hear you”. Sa jag och flinade. Alex vände sig om och flinade åt dem. Där kom de, fem killar som betydde otroligt mycket för mig. Alla var helt underbara. Han med det svarta håret, den söta accenten och alltid lika omtänksam. Han med det blonda håret och alltid glada killen. Han med de färgglada byxorna, den väldigt konstiga humorn och var min bästa vän. Och han med håret som brukade likna Harrys, han den ganska blyga men väldigt charmig annars och han som hade min allra bästa väns hjärta. Men det var en av dem som stod ut extra mycket, han med det lockiga håret, de gröna ögonen och det perfekta leendet. Jag gick direkt till honom och kramade honom Liam och Alex gick in i Nialls rum och stängde dörren efter sig. Vi andra satte oss framför tv:n.

”Hey, I thought there was gonna be pizza!?” Sa jag och flinade.

”Oh, I forgot to pick them up. Can someone come with me?” Sa Niall.

“We can go”. Sa Louis och armbågade Zayn i sidan. Jag log mot Louis.

”Okay, I´ll go with. Just because I want my little Sophie and Harry to get some privacy”.

“Yeah yeah, go now”. Sa Harry och log. De skrattade alla tre och drog på sig skorna och gick ut.

”So, finally alone”. Sa Harry och log flörtigt. Jag satte mig närmare honom och han lade sig över mig så jag låg med ryggen neråt, sen kysste han mig, kyssarna blev intensiva. Händerna var överallt och han höll på att dra av sig tröjan när vi hörde någon harkla sig. Vi kollade båda upp, där stod Liam och Alex.

”Excuse me, but this is a living room, not a bedroom!” Sa Liam och flinade.

“I don´t care. My girlfriend and I like to kiss each other”

“I like to kiss Alex”. Sa han.

“So, everything´s good?” Frågade jag. Dem nickade.

“Well, Liam, kiss her then”. Sa Harry och flinade. Han flinade tillbaks och Alex ställde sig på tå och kysste honom lätt. Harry kysste mig en gång till innan vi satte oss upp. Den andra kom tillbaka och vi alla var hungriga och slängde i oss pizzan, efter det kollade vi på film och senare gick jag och Alex hem tillsammans, det var ju ändå skola imorgon. Just nu, var livet på topp.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: