Kapitel 32

Previous:

“I like to kiss Alex”. Sa han.

“So, everything´s good?” Frågade jag. Dem nickade.

“Well, Liam, kiss her then”. Sa Harry och flinade. Han flinade tillbaks och Alex ställde sig på tå och kysste honom lätt. Harry kysste mig en gång till innan vi satte oss upp. Den andra kom tillbaka och vi alla var hungriga och slängde i oss pizzan, efter det kollade vi på film och senare gick jag och Alex hem tillsammans, det var ju ändå skola imorgon. Just nu, var livet på topp.


Vi började klockan åtta så jag tvingade mig själv att gå upp vid halv sju. Alex var redan uppe och gjorde frukost i köket.

”Godmorgon”. Sa jag och gnuggade mig i ögonen.

”God men inte så god morgon, du ser trött ut!” Sa hon och flinade.

”Det känns som om det var längesen jag var uppe tidigt! Vad gör du för något?” Frågade jag och satte mig vid bordet.

”Jag gör pannkakor, tänkte göra lite lyxigare vardagsfrukost. Tar du fram sylt och socker?” Frågade hon.

”Åh vad gott!” Sa jag och blev lite piggare. Jag ställde sylten och sockret på bordet och dukade fram tallrikar och bestick. Hon lade upp tre varsina pannkakor. Vi satt och åt i lugn och ro och sen gjorde vi oss iordning och traskade iväg till skolan. Det var tisdag och det var dags för att möta Kayla och Tyra. Första lektionen var bara föreläsning så vi hann inte prata med dem. Fast egentligen ville jag inte det. Alex ville verkligen inte det. Dem hade svikt oss flera gånger. Vi pratade på lunchen om det, vi bestämde oss för att låta dem komma till oss. Efter skolan skulle jag träffa Louis och Alex skulle träffa snygg-Tyler som jag kallade honom. Han liknade Chad Michael Murray, och alla visste att jag älskade One Tree Hill. Så jag gick för att träffa Louis hemma hos honom och Harry och Alex stannade kvar i skolan för att vänta på Tyler.

 

Alex perspektiv:

Jag sa hejdå till Sophie och stannade på skolan för att vänta på Tyler som hade franska. Jag behövde inte vänta länge innan jag såg Tylers självsäkra leende i korridoren. Vi gick ut i den varma oktober solen och gick till ett av alla stadens caféer. Tyler tog ett bord medan jag beställde. Sen gick jag med fikat genom det ganska lugna caféet.

”It smells great!” Sa Tyler och tog sitt kaffe.

”Yeah, I´ve never been here so I hope it tastes good”. Sa jag och smuttade på mitt te.

”So, what are you doing this weekend?” Frågade han.

“I don´t know. I think I´m going out with the guys and Sophie”.

“The guys?” Sa han och såg förvånad ut.

”Oh yeah, I haven´t told you. Ehm, do you know the band One Direction?”

“I´ve heard about them, so?”

“Liam in the band is my boyfriend, and Sophie is together with Harry. And we know all the guys, like brothers now”.

“Oh, so you like guys who can sing?” Sa han och log.

“That´s not why I fell for Liam, but it´s a plus that he can”.

“Okey, but hey, can´t you and Sophie have a party at your place?”

“Why can´t you have one?” Frågade jag.

“I think you can, I can have the next time. Invite your boyfriends and the rest of the band. And we can invite some from school”. Sa han.

“Sure, why not”. Sa jag och vi pratade lite om vilka vi skulle bjuda tills festen på fredag. Det var något med Tyler, varför ville han så gärna att jag skulle ha festen hos mig? Jag slog bort tanken och tänkte istället vilken schysst kille han var.

 

Sophies perspektiv:

Louis och jag satt i hans lägenhet och pratade. Harry och Liam var iväg och Niall och Zayn hade åkt hem till sina familjer i två dagar.

”So Louis, Alex just texted me, we´re throwing a party on Friday, are you on?” Sa jag och log.

“Soph, I think you know me so well that you know my answer!?” Sa han och flinade.

“I know. Can you tell the others?”

”Sure. Can´t we do something? I´m bored”. Sa han och lät som ett litet barn.

” Me too, I know! We can go in the Jacuzzi!” Sa jag.

“Sounds great, but do you have a bikini?” Frågade han.

“No… but I can wear my underwear, I have extras here so I can change later”.

“Thank God for Harry, haha”. Sa Louis och vi gick för att sätta på jacuzzin.

Någon timme senare gick vi upp som två små russin, jag bytte om och sa hejdå för att gå hem och plugga med Alex.

 

Vi gjorde iordning en fruktsallad med vaniljglass till och satte oss i soffan för att plugga psykologi.

”Ey du Sophie!” Utbrast Alex helt plötsligt.

”Vad?” Frågade jag.

”Har du helt glömt bort…? Är vi helt puckade eller? Philippa från vår gamla klass bor ju också i London, hennes kille flyttade ju hit för att plugga juridik”.

”ÅH HERREGUD! HAHA, det hade jag helt glömt. Vi måste ringa henne, eller typ, skriva på facebook!” Utbrast jag. Hon sprang och hämtade datorn och skrev till Philippa. Jag hade glömt bort henne, ändå hade vi umgåtts en del i skolan. Men jag hade nästan glömt bort Sverige. Alla mina vänner. Men jag saknade dem, även om jag absolut inte ville lämna England. Jag kunde inte, mitt hjärta tillhörde en väldigt viktig person. Den viktiga personen bodde här. Min Harry.

”Hon är inne!” Utbrast Alex och hon väckte mig ur mina tankar. ”Jag frågar om hon vill komma på fredag till festen”. Hon svarade ja och var glad att vi inte helt glömt bort henne, även om hon erkände att hon hade glömt att vi också bodde här. Hon berättade om hennes kille, William, som var för övrigt ursnygg. Jag hade haft en liten crush på honom innan dem blev tillsammans.

”Hur kom du och tänka på henne förresten?” Sa jag när vi hade pratat klart med Philippa.

”Jag vet inte, jag bara kom på det. Haha”. Sa Alex och började skratta.

”Mongo, men vi måste plugga nu!” Sa jag och vi fortsatte fokuserade tills klockan elva då båda var helt trötta i huvudet av all plugg. Vi var hungriga även fast vi ätit den stora fruktsalladen så vi ställde oss i köket och började göra kladdkaka. Jag vispade grädde medan den stod i ugnen. Vi åt upp hela och efteråt låg vi i soffan med uppsvällda magar. För lata att röra på oss så vi somnade i soffan.

 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: