Kapitel 33

Previous:
Vi var hungriga även fast vi ätit den stora fruktsalladen så vi ställde oss i köket och började göra kladdkaka. Jag vispade grädde medan den stod i ugnen. Vi åt upp hela och efteråt låg vi i soffan med uppsvällda magar. För lata att röra på oss så vi somnade i soffan.

Det var fredageftermiddag och Alex och jag sprang runt i lägenheten och fixade iordning för kvällen. Det såg ut som att en orkan hade virvlat runt i lägenheten så vi storstädade och fixade. Philippa skulle komma om en liten stund för att hjälpa till, sen ville vi sitta och prata med henne innan de andra kom. Hennes kille, William, skulle komma lite senare eftersom han hade något viktigt projekt med skolan att göra. Alex började ta fram vad hon skulle ha på sig och jag sprang in i duschen.

Klockan var fem och det ringde på dörren. Jag sprang och öppnade.

”PHILIPPA!” Utbrast jag och hon log.

”Sophie, jag har saknat dig!” Utbrast hon och jag kramade henne. Alex kom springades bakom mig och halv skrek.

”PHILIPPA!!” Och de kramades länge. Hon kom in och vi satte oss i vardagsrummet. Hon var fixad och klar medan vi satt i hotpants och linnen.

”Men berätta allt, hur är det med William, vad gör du och så!?” Sa jag uppspelt.

”Jag ska berätta, sen får ni berätta!” Sa hon och log. ”Okej, jag och William flyttade hit när han tog studenten och vi slutade ettan som ni vet ” fortsatte hon.

”Som vi då. Jag fattar fortfarande inte hur vi kunde glömma bort varandra!” Sa Alex.

”Haha, nej så himla konstigt! Men berätta mer om William!” Sa jag och log.

”Hehe, man glömmer typ bort allt när man är här. Men okej, Wille pluggar och jag pluggar. Men han går ju på college och jag går ju i High School, som ni. Men det är jättekul, och jag är så glad att vi flyttade”. Sa Philippa.

”Åh det är så underbart här, jag älskar London!” Sa Alex.

”Är William fortfarande lika snygg?” Sa jag och skrattade.

”Grymt snygg”. Sa hon och vi började alla skratta. Vi berättade om Harry och Liam och resten av killarna. Hon visste vilka de var och hade hört en låt men inget mer. Vi gjorde oss iordning och runt halv åtta kom William, vi skakade hand och jag kände hur det pirrade i magen, det var som förra året när jag hade haft känslor för honom. Vi pratade alla fyra om London och lite annat, sen kort efter det kom killarna. Då var det bara Harry jag kände något för, och Philippa och William var perfekta för varandra. Killarna pratade med honom och de verkade komma överrens, och hans engelska var mycket bättre än min, Alex och Philippas. Folk började komma in i lägenheten och musik sattes på, festen var igång. Även Tyler hade kommit såg jag. Han var grymt snygg.

 

Alex perspektiv:

Det var några som hade med sig alkohol så jag hade druckit en del, även om jag försökte ta det lite lugnt då Liam inte kunde dricka så mycket. Jag hade dansat mycket och Tyler, som var riktigt snygg ikväll, hade snott många danser från Liam. Lägenheten var fullproppad och stämningen var på topp. Alla hade roligt, dansade och pratade, eller skrek lite halvt på varandra på grund av den höga musiken. Niall och Zayn dansade för fullt och Harry och Sophie stod och hånglade i ett hörn, Louis och Liam dansade med några andra från min klass, de såg ut att ha väldigt roligt, jag log för mig själv. Jag gick sen fram till William som stod mot en utav väggarna och drack en öl.

”Vill du dansa?” Frågade jag honom högt eftersom musiken spelades högt. Han log och nickade. Vi började dansa till låten turn up the music med Chris Brown. Alla sjöng med och var glada. Philippa började dansa med oss och tillslut lämnade jag dem ifred, de ville tydligen dansa själva. Jag tog en cider och kände att jag började bli full. Men jag var så glad så jag letade upp Zayn och började dansa med honom. Han var också riktigt snygg ikväll. Alla var riktigt snygga, tänkte jag. Jag dansade med flera olika, vänner från klassen, killarna, Sophie och lite andra personer. Jag kände hur adrenalinet rusade genom kroppen och jag blev varm av allt dansande så jag gick ut på balkongen, som var helt tom, som tur var. Jag stod och kollade ut mot staden.

”Hey, why are you out here alone?” Hörde jag någon säga. Jag vände mig om, Tyler.

”Oh, I was just so hot so I had to go out”. Sa jag.

“Yeah, you were pretty hot in there!” Sa han och blinkade.

“You look hot tonight!” Sa jag.

“You look really hot”. Sa han och tog ett steg närmre mig.

”Want to go inside and dance?” Frågade han.

“Yes!” Sa jag uppspelt. Vi gick in och började dansa bland mäniskorna. Plötsligt böjde han sig ner över mig och kysste mig, jag kysste tillbaka. Men jag avbröt snabbt. Liam. Jag kollade runt, några stirrade på oss, andra var så fulla att dem märkte inget. Jag letade efter Liam, men jag såg honom inte. Bara de andra killarna, alla stirrade på mig. Sophie kom fram och drog iväg mig från Tyler, som stod kvar och flinade. Vi gick till köket.

”What the hell Alex!” Skrek hon. Jag såg nu Liam. Han stod i öppningen mellan vardagsrummet och köket. Han kollade på mig och såg ledsen men samtidigt arg ut. Han vände sig om och gick där ifrån.

”Liam!” Ropade jag efter honom, jag började gå efter men Sophie tog tag i min arm.

”Släpp mig!” Skrek jag argt.

”För helvete Alex. Vafan kysste du Tyler för? Tänkte du alls på Liam?” Sa hon lika argt.

”Jag vet inte, det bara hände. Men jag har insett att han vill bara leka. Eller något”. Sa jag. Hon släppte mig och jag gick ut till vardagsrummet för att leta efter Liam. Louis kom fram och viskade att han hade gått. Jag drog på mig skor och tog mobilen i handen och slängde dörren efter mig. Jag ringde honom, flera signaler gick. Men han svarade inte.


Postat av: Anonym

SÅ HIMLAFYCKINGASBRA! VILL GA MER NUUUU!

Date:2012-03-25 / Time:10:43:32
Postat av: SVAR

ÅH tack fina du!

Date:2012-03-25 / Time:13:02:40
Hemsida: http://itsgottabeyou.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: