Kapitel 34

Ny header, tryck F5 om ni inte ser!

Previous:
Alerx perspektiv:

”För helvete Alex. Vafan kysste du Tyler för? Tänkte du alls på Liam?” Sa hon lika argt.

”Jag vet inte, det bara hände. Men jag har insett att han vill bara leka. Eller något”. Sa jag. Hon släppte mig och jag gick ut till vardagsrummet för att leta efter Liam. Louis kom fram och viskade att han hade gått. Jag drog på mig skor och tog mobilen i handen och slängde dörren efter mig. Jag ringde honom, flera signaler gick. Men han svarade inte.


Alex perspektiv:

Jag ringde Liam om och om igen. Jag stod utanför vårt hus och kollade åt alla håll efter honom, men han sågs inte till. Jag provade att ringa honom igen, denna gång svarade han.

”What do you want from me Alex?”  Svarade han ilsket.

“Please Liam, I´m so sorry. I didn´t know what I was doing”.Utbrast jag.

“It doesn´t matter Alex”.

“But you screwed up with Danielle, and now I did it with Tyler!” Det blev tyst i luren. Tillslut bröt han tystnaden.

”I´m at home, do you want to come over?”

“I´ll be there in a minute!” Sa jag och lade på. Jag började små jogga mot hans lägenhet och jag var där på några minuter. Jag knackade på och han öppnade direkt. Jag slängde mig i hans famn.

”Liam, I´m so, so sorry!” Utbrast jag, tårarna var nära.

”Schh…” Tröstade han mig och smekte mitt hår. Vi satte oss i hans soffa, han satte på tv:n.

”I really don´t like that guy, Tyler”. Sa Liam efter en stund.

“He´s is really nice. He was drunk, that´s all”. Sa jag.

“But still”.

“Don´t think about him anymore”. Sa jag och han tog sin ena arm runt mig och höll om mig.

 

Sophies perspektiv:

När Alex hade gått gick jag direkt till Louis och drog honom åt sidan.

”Where did Alex go?” Frågade jag honom.

”She went after Liam!” Svarade han. “She´ll find him, come on and dance!” Fortsatte han när han såg att jag blev orolig. Jag försökte vara allvarlig men det slutade med att jag sprack upp i ett leende och vi började dansa. Jag tänkte bort alla problem, jag visste att Alex och Liam skulle fixa det. Jag kände ett lyckorus i kroppen och jag började dansa som en galning med Louis. Harry kom fram och började dansa med oss, han var glad och hans leende lyste i vimlet. Jag såg Tyler lite längre bort, han dansade med en tjej jag inte visste vem. Han böjde sig över henne och kysste henne, precis som han gjort med Alex. Lyckoruset gick över till ilska. Jag ursäktade mig till Harry och Louis och sa att jag skulle på toa. Jag gick mot Tyler och drog bort honom denna gång. Han protesterade och drog bort min hand, men jag gav honom en mördande blick och han gav upp. Jag gick in till mitt rum och stängde dörren bakom oss.

”You want to be alone with me?” Sa han och närmade mig.

“No way. I can´t stand you. I just wanted to ask you one thing. Why are you making out with that girl, when you kissed Alex before?” Sa jag och puttade ifrån honom argt.

“Eh... I like to kiss hot girls? You are hot”. Sa han, jag kände hans andedräkt mot mig, den stank alkohol.

”You are so, so disgusting. Stay away from me and stay away from Alex, we don´t want to have you around us”. Sa jag och gick därifrån.

 

Jag vaknade av att alarmet började låta. Jag stängde av det och kollade på klockan. 8.30. Skolan började tio. Jag suckade, ännu en måndag. Jag låg kvar och kände Harrys varma kropp bredvid mig. Han andades tungt och djupt. Jag tänkte på helgens händelser, festen i fredags hade blivit en succé. Ja, förutom problem-Tyler. Dagen efter hade vi alla mått som vi förtjänade. Liam och Alex blev sams, som jag visste att de skulle. Sen hade vi bara tagit det lugnt jag och Alex, pluggat lite men mest njöt vi av helgen. Killarna skulle iväg för att planera en uppkommande turné. Efter tio minuter tvingade jag upp mig själv ur sängen. Jag gjorde mig iordning och gick sedan till sovrummet för att väcka Harry.

”Harry, wake up” Sa jag och satte mig på honom. Han rörde sig inte. Då började jag kittla honom i sidan. Han vred på sig lite. Jag böjde mig fram och pussade honom på munnen. Han gnuggade sig i ögonen och tittade upp.

”What time is it?” Frågade han med sin sexiga morgonröst.

”It´s time to get up!” Sa jag och flinade. Han drog täcket över huvudet.

”Come on, get up lazy!”  Sa jag och gick ut i köket. Alex sov hos Liam så det var bara vi hemma.

”Harry, come up if you want a kiss before I go” Ropade jag. Jag hörde tunga steg från sovrummet. Jag vände mig om, där stod Harry i ett par kalsonger och rufsigt hår. Han fixade till det och kom fram till mig. Jag lade armarna om honom.

”You smell good” Sa han och kramade om mig.

”Thanks. You look, eh, tired!” Sa jag och flinade.

“I am. I hate mornings. But hey, you talked about a kiss…” Sa han och log oskyldigt. Jag log tillbaka. Jag snuddade mina läppar vid hans, men innan det blev en kyss drog jag mig tillbaka.

”Sorry, kiss after breakfast”.

”Hey, not fair!” Sa han och såg sur ut. Jag åt frukost lite snabbt och Harry hade gått och lagt sig igen.  Jag borstade tänderna sen gick jag in till honom och satte mig på sängkanten. Han hade somnat till, men satte sig upp när han kände att jag rörde honom.

”Want that kiss now?” Frågade jag och log.

”Maybe I don´t want a kiss”. Sa han.

“OH MY GOD, Harry Styles don´t want a kiss. That´s a headline”. Sa jag och flinade.

”Come here, my crazy girlfriend”. Sa han och drog mig intill sig. Han kysste mig sakta men passionerat. Jag sa hejdå och tvingade mig själv att lämna honom. Jag mötte Alex i skolan och vi gick tillsammans till lektionen.

 

Alex perspektiv:

Jag gick tillsammans med Sophie till första lektionen. Jag mötte Tyler när vi skulle ha grupparbete. Han bad om ursäkt för vad som hände i fredags, jag med. Det var trots inte bara han som var skyldig till det. Vi bestämde att vi skulle träffas på lunchen. Jag förstod inte varför alla tyckte illa om honom. Han hade bara varit lite full i fredags, inget mer med det.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: