Kapitel 38

Previous:

”So, where was she?” Frågade jag och de andra kollade på Liam undrande.

”She was with Tyler at his apartment”. Sa han och såg dämpad ut.

”Okey, well that´s her choice. Come on, let´s get some pizza at my place!” Utbrast jag för att få upp stämningen. Alla verkade glada och vi gick mot min lägenhet för att beställa hem pizza, de var lite svårt att gå ut på vanliga ställen då det kunde komma helt galna fans. Vi fick hem pizzan väldigt snabbt och vi satte oss på vardagsrumsgolvet och delade ut bitar. Vi skrattade och alla var glada. Jag oroade mig för Alex men jag ville inte låta det förstöra stämningen.


En vecka kvar. En vecka kvar till sol och bad. En vecka kvar till frihet, att slippa Tyler. Få umgås med alla killar, Alex, Philippa och William. Bara njuta och ha roligt.

Tyler hade inte slutat prata med Alex, hon hade inte slutat prata om honom till mig. Jag sa till henne varje gång vad jag tyckte, men hon brydde sig inte. Han fortsatte att ”hota” mig. Han kom fram och sa att jag var tvungen att sluta vara så negativ när det gällde honom. Vilket jag absolut inte tänkte vara. Jag skulle aldrig börja gilla honom.

 

Alex perspektiv.

Det var bara en vecka kvar till vi skulle ge oss iväg till USA. Jag längtade efter att få ta det lugnt och slippa skolan. Något som var ett litet minus med resan var att jag inte skulle få träffa Tyler. Jag hatade mig själv för att tänka det. Jag visste att han inte var bra för mig. Sophie påpekade det varje gång jag nämnde honom.

Jag skulle träffa honom efter skolan, hos honom. Jag hade varit där innan, när jag berättat det för Liam hade han blivit arg. Och Liam var inte den personen som blev arg i första taget. Han var lugn och snäll. Men jag hade inga känslor för Tyler. Han var endast en vän. Men efter händelsen på festen var alla på krigsstigen när det gällde honom. Så jag berättade inte för någon att jag skulle till dit, jag sa till Sophie att jag skulle till Gabrielle i vår klass. Jag tog mina skolböcker och sa hejdå till Sophie och gick sedan mot Tylers lägenhet. Det tog en stund innan jag såg hans gula tegelhus.

”Hi Alex”. Sa han med ett leende när han öppnade dörren.

”Hi”. Jag gick in och tog av mig skorna och vi satte oss i hans soffa.

”I bought a cake yesterday, want some?” Frågade han och jag nickade. Han gick ut till köket och kom tillbaka med två fat och en stor bit kladdkaka till båda. Vi pratade om skolan och allt möjligt. Jag förstod inte vad de andra hade emot honom. Han var ju bara snäll.

”So, how serious are you and Liam?” Frågade han efter en stund. Jag tittade på honom förvånat. Varken jag eller han ville prata om killarna.

”We are pretty serious, we´ve been together for 4 and a half month now”. Nu var det han som såg förvånad ut.

“I didn´t know you´ve been with him for so long. I thought like a month or so”.

“No, we met them in June and I immediately liked Liam. He´s just… my other half”. Det blev tyst. Jag såg på Tylers uttryck att han blev nedstämd. Jag försökte tänka ut något annat att prata om. Visst jag kunde prata om Liam i evigheter men jag ville inte att Tyler skulle behöva höra det.

”Can´t we watch a movie?” Frågade jag och log. Han såg gladare ut och gick iväg för att hämta en film, det blev en romantisk komedi. Han satte igång filmen. Jag kände att nacken gjorde ont, jag försökte lite diskret massera den. Måste varit att jag legat i en konstig position när jag sov.

”Want a massage?” Jag såg att han kollade på mig och inte tv:n.

”No you don´t have to. It´s fine”.

“But I am great at massages!” Jag sa okej och han satte sig bakom mig i soffan. Hans händer började massera min nacke och det gjorde ont men var skönt på samma gång. Han luktade gott, väldigt manligt. Jag slappnade av och fokuserade på filmen. Han bad mig ligga ner på mage för att kunna massera min rygg, jag lade mig ner. Hans händer masserade försiktigt min rygg med mjuka rörelser. Jag blev sömnig och kände hur ögonlocken blev tunga.

Sophies perspektiv:

Jag satt hemma hos Harry, de andra killarna var också där. De satt och spelade lite gitarr och sjöng. Jag låg med huvudet i Harrys knä och han pillade i mitt hår. Jag älskade att höra deras röster, deras mjuka stämmor tillsammans. Ljudet av gitarren Niall spelade på. Allt var perfekt. Just nu sjöng de More than this. En av de finaste låtarna enligt mig. Jag blundade. Dem slutade plötsligt sjunga, jag tittade upp. Harry log mot mig. Jag satte mig upp, dem andra log mot mig med.

”Why are you all smiling like that?”

“You are cute when you sleep, you smiled very big”. Louis log när han sa det.

”Oh stop it, I look terrible, like a, eh…” De skrattade, jag var inte så bra på att skämta.

”Excuse me lads, and Sophie, but I have to go. I am going to see Paul”. Sa Liam.

“I´ll come with you”. Såklart var det Niall som sa det, de två höll alltid ihop.

”Bye!” Vi andra satt kvar och Louis satte på radion. Vi var alla sega och trötta. Harry och jag lade oss i ner is soffan, han höll om mig och jag blundade. De pratade och jag bara lyssnade. Jag vet inte varför jag var så trött idag.

”Soph, where´s Alex?” Det var Zayns röst. Jag tittade upp.

”She´s with a friend from our class, Gabrielle”.

“It feels like she´s never here”.

“We are going to America in three days, and then we are going to be with each other for two whole weeks, plenty of time to see her!” Sa jag glatt.

“Your´re right. And we get to hang out with William, he´s a nice guy. And Philippa is really sweet”. Sa Louis. De andra nickade.

“Lou, we got to go, these lovebirds want some time alone!” Zayn flinade åt mig.

“This is the last time we´ll see each other before the trip, we have a lot of things to do, and you have a lot of homework I know that!” Han försökte låta vuxen. Han lyckades inte så värst bra. Jag ställde mig upp och kramade först om Louis.

”Bye boo bear!” Han log. Han sa hejdå till Harry och gick mot dörren.

”Bye Soph!” Sa Zayn och log. Han kramade om mig och sa hejdå och gick till Louis.

”Can I stay here tonight? I´m too tired to go home.” Harry log.

“Of course you can babe. But have you done your homework?” Jag flinade.

“I have one thing left, can you help me?”

 

Harry hade hjälpt mig och klockan var nu tio och vi skulle precis gå och lägga oss. Han lade sig i sängen och gjorde rum för mig. Jag lade mig bredvid honom och skulle precis släcka.

”I have to call Alex!” Utbrast jag. Jag tog upp mobilen och slog hennes nummer.

“Hej Sophie, vad är det?” Svarade hon.

”Hej, jag skulle bara säga att jag sover hos Harry i natt. Är du hemma?”

”Nej, jag är hos Gabrielle fortfarande. Men vi ses imorgon, måste gå”. Hon lät ivrig att säga hejdå. Jag skulle precis säga hejdå när jag hörde en killröst, Tylers.

”Är du hos TYLER?”

”Ja, vi pratar imorgon”. Hon lade på. Lämnade mig mållös.

”Was she with Tyler?” Frågade Harry. Jag nickade.

“Please, don´t think about that now, talk to her tomorrow. Now I want to kiss you. My beautiful girl”. Han log brett. Jag la mobilen på sängbordet och släckte lampan, sen vände jag mig om mot Harry och kysste honom. Ja, nu var jag lycklig. Jag försökte att inte tänka på Tyler, men han fanns där, och det irriterade mig att han gjorde det.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: