Kapitel 39

Previous:

”Was she with Tyler?” Frågade Harry. Jag nickade.

“Please, don´t think about that now, talk to her tomorrow. Now I want to kiss you. My beautiful girl”. Han log brett. Jag la mobilen på sängbordet och släckte lampan, sen vände jag mig om mot Harry och kysste honom. Ja, nu var jag lycklig. Jag försökte att inte tänka på Tyler, men han fanns där, och det irriterade mig att han gjorde det.


Nu var dagen här, klockan var elva och flyget skulle gå om tre timmar. Jag och Alex sprang runt och packade ner allt vi kunde tänkas behöva ha med. Jag och hon hade pratat i timmar om Tyler, hon släppte honom fortfarande inte men hon lovade att inte umgås med honom FÖR mycket. Vi skulle träffa killarna på flyget eftersom det skulle säkert vara väldigt mycket fans där. Och det skulle bara bli värre om vi var med, Philippa och William skulle komma hit om en stund så vi skulle åka tillsammans. I min väska hade jag packat proppfullt, shorts, linnen och massa andra kläder. Jag sparat pengar väldigt länge till en USA-resa, och nu skulle jag äntligen få använda dem. Jag visste att Harry hade mycket pengar, men jag tänkte inte låta honom köpa saker till mig, inte för mycket i alla fall. Jag längtade så mycket att jag sprack. Jag gick in på twitter och twittrade snabbt, jag hade fått väldigt många följare efter att Harry twittrat om mig. Jag tänkte tillbaka på alla de elaka kommentarerna jag fått, att jag inte var god nog för honom, att jag var för ful och alla möjliga saker. Jag hade inte fått så mycket hat nu, visst några elaka kommentarer men jag struntade i dem.

Jag var äntligen klar med packningen och ställde väskan i hallen.

”Alex, är du klar med packningen än?” Hon stack ut huvudet från hennes rum.

”Snart, när kommer Philippa?”

”Jag vet inte riktigt, men om en stund ungefär”.

 

Det gick någon timme och plötsligt ringde det på dörren. Jag gick och öppnade, där stod William och Philippa med varsin resväska.

”Hej, är ni redo för en lång resa?”

”Hej, haha. Nej”. Philippa log.

”Hon kommer snarka bredvid mig så jag vet inte om jag ser fram emot resan så mycket”. Hon slog till William lätt på armen. De gick in i lägenheten och satte sig med oss i vardagsrummet.

”Så, är ni redo på att det kommer bli galet vid flygplatsen, det kommer vara många fans där!” Sa jag.

”Jadå, det kommer nog gå bra”. Sa Philippa lugnt.

”Har ni varit i USA innan?” Frågade William. Vi skakade på huvudet.

”Något som är tråkigt med USA är att man måste vara 21 för att få dricka”. Sa William och flinade.

”Bara Louis kan dricka!” Sa jag och log.

”Äh, vi kan ha roligt ändå!” Sa Alex. Vi alla stämde in.

 

Det var dags för oss att åka till flygplatsen, Harry hade skrivit till mig att det var väldigt mycket fans vid flygplatsen, men de var inte alltför galna. När vi kom dit hörde vi massor av tjejskrik, vi skyndade oss mot vår gate och där stod killarna, det var också flera säkerhetsvakter på plats, ifall något fan skulle smita förbi vakterna där nere. Dem hade hälsat på fansen men en del var väldigt galna och gjorde allt för att få se dem. Vi gick in i flygplanet och satte oss på våra platser, jag satt bredvid Harry, såklart. De andra satt framför och bakom oss. Niall var den enda som fick sitta själv, men han sa att det inte gjorde något och att han ändå skulle sova. Som vanligt sattes det på en film och flyget startade och åkte upp i luften. Jag lutade mig bekvämt mot Harry och försökte sova, jag hatade att flyga. Resan tog ett antal timmar men tillslut landade vi på JFK-flygplatsen. Först skulle vi åka till New York en vecka, sen skulle vi till L.A.

Som jag trodde var det fans där med, jag förstod inte hur folk kunde ta reda på så mycket information. Men det var ganska lugna fans, de ville bara hälsa killarna välkomna till USA. Vi åkte sedan direkt till vårt hotell, som var omringat av fans. Klockan var sju i England-tid men i USA var hon bara två. Vi var trötta efter resan och bara slappade på rummen. Vi alla samlades i mitt och Harrys rum. Vi hade ordnat room service och det kom upp massor med godsaker. Imorgon skulle vi utforska staden. Såklart skulle det bli lite spelningar under tiden vi var här, vi skulle shoppa en hel del också, jag förmodade att det bara skulle bli vi tjejer som shoppade. Kanske att killarna skulle hänga med en liten stund, men de skulle bli uttråkade efter någon timme. Vi skulle även få träffa en artist i studion, men de vägrade säga vem. De sa att det skulle bli en överraskning. Jag avskydde överraskningar. Vi gick och lade oss när klockan var halv tio, vår vanliga tid. Vi hoppades att jetlaget skulle försvinna. Harry och jag kröp ner i den stora sängen och myste innan vi somnade.

 

Vi vaknade pigga och glada, vi väntade med att äta frukost för alla hade vaknat i vanlig tid, ingen hade vant sig ännu. Vi skulle bli tvungna att ha med vakter överallt vi åkte, för här var fansen verkligen galna. Jag Alex och Philippa gick till Alex och Liams rum och gjorde iordning oss tillsammans. Killarna drog bara på sig kläder och gick ner, men vi sminkade oss lite snabbt och sedan mötte vi killarna och gick ner för att äta. Dem hade öppnat en timme innan för oss så att vi skulle få äta ifred, vem vet om det skulle bo några fans på hotellet. Det var uppdukat med massor av olika sorters mat, som det alltid var på hotell. Vi tog den mat vi skulle ha och satte oss.

”So girls, what are we going to do today?” Frågade Louis och tog en tugga av sina pannkakor.

”Well, since it´s our first day here we thought that we could just explore the city”. Sa jag.

“Sounds good. Tomorrow we are going to the Today Show so you can shop or whatever”. Liam flinade.

“And, on Wednesday we are going to have a date night, well, Louis, Zayn and Niall are doing something together, maybe the will find someone out”. Harry log brett.

“Aw Harry, how sweet of you to plan something like that!” Jag kysste honom på kinden.

Vi åkte senare upp i Empire State Building, träffade några fans och tog kort. Det var riktigt häftigt att vara så högt uppe. Jag älskade att jag fick dela allt med dessa åtta fina personer. Vi åkte runt till alla sevärda platser och åt god mat. På kvällen planerade vi tjejer, William hade vägrat hänga med så han skulle åka med killarna under dagen, vart vi skulle shoppa, vilka affärer vi ville till och allt sådant. Jag somnade med ett brett leende på läpparna.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: