Kapitel 42

Previous:

Vi åkte mot ett ställe som var väldigt välbefolkat, vi började genast dansa och bara hade kul. Musiken var bra och allas humör var toppen, festen här följdes av en efterfest på vårt hotellrum, bara vi såklart. Men det var alkohol inblandat och alla blev smått fulla. Även om ingen lagligt drack här i USA. Vid halv fyra låg jag i sängen med Harry bredvid mig. Imorgon, eller senare idag blir det väl eftersom klockan var halv fyra, skulle vi få åka till en studio när en artist skulle spela in några låtar.


Jag vaknade seg och trött, jag kollade på klockan, 12.26. Jag tvingade mig själv ur sängen för att duscha. Harry låg kvar och snarkade. Jag log. Sen tog jag med mig kläder in till badrummet och vred om värmen och steg in i duschen. Jag drog på mig ett par shorts och Harrys tröja sen gick jag och lade mig bredvid honom. Han vaknade till och tog mig i sin famn. Jag somnade igen.

 

”Who are we going to meet?” Frågade Alex killarna i bilen på väg till studion.

”That´s a surprise. But I think you´ll like him”. Liam flinade.

”Aha, so it´s a him!” Sa jag och log. Jag började tänka på alla olika manliga artister som killarna skulle kunna ha kontakt med.

Vi kom fram till huset där studion låg i, vi gick in och väntade på den okända artisten. Plötsligt kom det in en kille med några äldre killar runt om sig. Justin Bieber. Jag kände igen de andra, Scooter Braun, Dan Kanter och Alfredo Flores. Jag trodde jag skulle svimma. Alex, jag och Philippa stirrade på varandra, alla vi tre älskade Justin Bieber. Men jag var nog mest galen. Jag visste även att Niall gillade Justin väldigt mycket. Dem andra såg väldigt entusiastiska ut.

”Hey guys!” Utbrast Justin och kom fram och hälsade på alla med en kram. När jag kramade honom fick jag andas lugnt för att inte få ett nervöst sammanbrott.

”Who are you?” Frågade Scooter William och Philippa vänligt.

”They´re my friends from home”. Svarade jag och log mot dem. Han log.

”Okey, and you are Harrys girlfriend?” Jag nickade.

”So, wanna hear some songs from Believe?” Frågade Justin och tittade upp från mobilen.

”Yes!” Sa vi alla i kör. Han växlade några ord med producenten som satt vi mix-bordet innan han satte sig ner och musik började spelas. Efter någon minut stängdes den av.

”That was a great song, what´s it called?” Frågade jag. Förstod inte riktigt att jag pratade med Justin Bieber.

”All Around The World”. Sa han och log brett.

”That was different from your other songs, but great!” Sa Niall. De andra instämde.

Han spelade upp fem låtar allt som allt, sen skulle han spela in några låtar, vi fick lyssna. Det var riktigt coolt att får vara i studion, se hur allt går till. Jag hade aldrig hängt med killarna, men tänkte definitivt göra det nu. Efteråt satt vi alla och lyssnade medan Dan spelade gitarr och killarna och Justin sjöng lite. Vi var där några timmar innan Justin var tvungen att åka, killarna sa hejdå till honom och Harry viskade i mitt öra att jag skulle få prata lite själv med Justin jag mimade ”I love you”, Philippa och Alex log och jag visste att jag skulle få berätta allt i detalj sen.

”So, you´re Harrys girlfriend?” Frågade Justin och scrollade på mobilen. Vi var ensamma i rummet, Scooter hade gått tillsammans med de andra.

”Yeah. Okey, I just gotta say this, I love your music, I´m a big fan”. Han tittade på mig och log.

”Haha, thanks. Did you like the songs?”

”Yes, they are very, grown up songs, a bit different from Baby and One Time, but I love it!”

”That´s what I wanted, I am 18 now, not 14, so”.

“This may sound… silly. You don´t have to do it if you don´t want to, but can I take a picture with you? So I can show my friends in Sweden that I met you, they will never believe me”. Jag rodnade lite.

“Yeah sure! You´re from Sweden, cool. Your English is very good!”

“Haha, thank you”. Justin ropade på Dan att han skulle ta kort. Jag gav honom min mobil och ställde mig bredvid Justin. Han lade sin arm runt min midja och vi båda log åt Dan. Sen pussade han mig på kinden på nästa bild. Mitt hjärta slog ännu hårdare. Han kramade mig och vi gick ut tillsammans till de andra. Han sa hejdå och tackade för stunden, sedan gick han in i sin bil med de andra. När bilden var bortom sikt började jag och tjejerna att skrika.

”Fattar ni att det var Justin freaking Bieber!!??” Utbrast jag.

”Oh my god. I love Justin. Thank you so much guys. And Niall, how are you feeling?” Alex log.

”Well, It felt amazing. Before I could only dream of meeting him, and here I am”. Han såg överlycklig ut.

”Sophie, tell us about what you said now to Justin!” Utbrast Philippa. Jag berättade kortfattat och visade bilderna. Jag sneglade på Harry och såg att han såg en aning avundsjuk ut.

”Harry, I love you. But this is Justin Bieber we are talking about. I have loved him since One Time came out!” Han flinade och lade handen på mitt lår och kysste mig.

”He may be Justin Bieber, but I am the only one who can do that”.

 

Resten av dagen spenderades på att shoppa ännu mera kläder, mestadels åt oss tjejer, men även killarna fick med sig några plagg. Lördagen och söndagen gick snabbt och vi fick sitta backstage under deras konserter. På söndag kväll åkte vi till flygplatsen med våra tunga väskor. Sedan gick vi på planet som skulle ta oss till Los Angeles. Klockan var tio på kvällen och vi kom fram cirka fem på morgonen, vi åkte därför direkt till vårt hotell och lade oss i sängarna direkt. Ännu en tidsskillnad, klockan var bara två på natten här och klockan tio på morgonen i Storbritannien.

Nu skulle vi sova för att sedan njuta av Los Angeles.


Postat av: Anonym

Längtar till nästa!

Svar: Det kommer så småningom!
jessicasmemoirs.blogg.se

Date:2012-06-15 / Time:15:58:43
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: