Kapitel 50

Previous:

I vardagsrummet satt dem alla. Niall, Zayn, Louis, Liam och Alex.

”I´m so sorry for doing that. But we see how much you love each other.” Sa Alex och såg skyldig ut.

”It is okey. I think we needed that.” Sa Harry.

”You look terrible!” Sa Louis och flinade. Alla andra skrattade lite försiktigt. Jag insåg hur det måste sett ut. Jag var helt rödgråten och Harry med. Vi båda skrattade. De andra kom fram och kramade oss.

”I really love you.” Sa jag. Och det gjorde jag. Utan dem vet jag inte vad jag skulle gjort. Jag omfamnade Alex. Vi kramades länge. Hon var min allra bästa vän. Hon var min andra halva. 


 

Det var bara två veckor kvar till jul och vi satt hemma hos mig och Alex för att prata lite.

”So on Christmas Eve and Louis birthday we are staying here in London.” Sa Alex.

”And then Sophie and I are going home to my hometown.” Sa Harry och log mot mig.

”And Alex are coming to Wolverhampton.” Liam log brett.

”We others are going home.” Sa Louis.

”And on New Year’s Eve we are coming back to London, and after that we are going to Sweden!” Sa jag och sken upp. Jag hade längtat efter min familj. Jag hade inte träffat dem på flera månader. Jag längtade efter att få visa upp Harry för mina föräldrar och mina syskon. Jag längtade efter att få träffa Harrys familj.

Vi fortsatte planera och alla killar verkade vara glada för att komma till Sverige. De skulle ha deras första spelning i Stockholm. Jag visste att mina lillebröder skulle älska Harry.

Vid tio på kvällen sade vi hejdå till killarna som skulle ha mycket att göra innan jul. De skulle uppträda på X Factor, spela in reklamfilmer, fortsätta spela in till deras nya album. Det skulle de göra i Sverige. Så vi hade alla två fullspäckade veckor framför oss.

”… and we´ll see you in a week or so?” Sa Harry och lade armarna runt min midja.

”Perfect. Tell Sweden I miss it for me!” Sa jag och flinade.

”Of course. Bye babe.” Sa han och kysste mig. Jag visste att jag skulle sakna honom direkt när de gått. Vi alla kramades och Liam kysste Alex en till gång innan de lämnade lägenheten.  Jag bestämde mig för att ringa min mamma innan jag skulle sova, Alex hälsade till henne. Jag hade inte pratat med henne sen innan USA-resan.

”Hej det är Christine.” Svarade hon automatiskt.

”Hej mamma!”

”Åh gumman! Hur har du det? Har inte hört från dig på länge. Hur är det med Alex?”

”Hon hälsar. Jo vi har det bra. USA var så himla kul!”

”Du får hälsa tillbaka, Karin saknar henne!”

”Jag saknar er alla! Men det är inte så långt kvar nu tills vi kommer. Och då ska ni få träffa Harry med!” Jag log brett.

”Han verkar vara en riktig charmör.” Typisk mamma kommentar. Jag fnittrade.

”Ja det är han allt. Men är Victoria hemma?”

”Ja det är hon, vänta ska ropa på henne.” Jag hörde henne ropa och jag väntade förväntansfullt.

”Hon kommer nu, hejdå gumman. Alla hälsar, vi saknar dig!”

”Hälsa tillbaka, speciellt Joel och Lucas.”

”När ska vi få träffa Mr. Perfekt?” Sa Victoria i luren.

”Hej Victoria! Hehe, ja efter nyår.”

”Åh. Det är ju långt kvar. Men jag har kollat upp honom.”

”Såklart du har. Så, vad är domen?”

”Han är ju väldigt gullig, snygg och kan sjunga, bra. Bra jobbat syrran!” Vi båda skrattade och jag insåg hur mycket jag saknade min familj. Efter en halvtimmes prat var vi båda tvungna att lägga på. Jag somnade med ett leende på läpparna.

 

Skolan var hektisk och vi hade inte mycket ledig tid över. Jag pratade med killarna då och då när de hade tid. Dem var redan i Sverige och höll på att spela in de sista låtarna till albumet som skulle släppas runt julafton. På fredag skulle dem uppträda på svenska X Factor. Jag hade inte kollat på det men skulle försöka se någon livestream på datorn.

 

Alex och jag var på väg hem från skolan en tisdagseftermiddag och vi hade haft två prov denna dagen. När vi rundade hörnet till vår lägenhet såg jag Perrie, Zayns flickvän. Jag hade bara träffat henne två gånger men jag ropade på henne. Hon vände sig om och log. Hon hade en stor vinterjacka med luva som var ett försök till att inte synas.

”Hi Perrie!” Sa jag och kramade henne. Hon kramade Alex och båda log.

”What are you doing all alone? Weren´t you shooting your video this week?” Frågade Alex.

”Yeah, we start in an hour. ”Sa hon och log.

”Where are the others?” Frågade jag.

”I think they already are at the studio. Where are the boys now?”

”They are in Sweden right now I think. They are finishing their album and then they are performing at swedish X Factor on Friday.” Sa jag.

”Oh. I miss Zayn. I haven´t seen him for a while. But you know, it´s hard when we both are so busy!”

”I know what you mean. I miss Liam!” Alex såg ledsen ut.

”I kow they have Sunday free and they´re coming here to London, are you busy then Perrie?” Hon såg ut att tänka efter.

”Don´t think so. Why do you ask?”

”Well I was thinking that we could get to know each other more and hang out at Harry´s and Louis apartment.” Både Alex och Perrie verkade gilla idén.

”Sounds great! I will tell Jade and the others. I really have to go now.” Sa hon och vi sa hejdå och fortsatte åt olika håll.   

När vi kom in i lägenheten tog vi båda på mjukiskläder och satte oss i soffan. Men tyvärr hade vi ingen tid för att sova och ta det lugnt utan vi började förhöra varandra till vår English exam.

Senare på kvällen ringde Harry och berättade att det hade gått bra i studion. Både saknade varandra och jag ville nästan gråta. Jag var så stressad hela tiden och önskade bara att han var här. Han försökte trösta mig och vi pratade i några minuter. Sen var vi båda tvungna att gå och vi lade på.

 

Jag räknade ner dagarna till jag skulle få träffa Harry igen. Bara fyra dagar kvar. Fyra långa dagar. Men idag hade vi inte haft ett enda prov och hade en ganska lugn skoldag. När jag kom hem ringde jag Harry och vi pratade en stund innan han var tvungen att gå.

Dagarna fram till fredag gick faktiskt väldigt snabbt och det var äntligen dags för killarna att uppträda på X Factor i Sverige. Jag och Alex satt bänkade framför datorn och What Makes You Beautiful började spelas. Jag fick gåshud när jag hörde Liam sjunga första tonen och jag log brett. Dem var riktigt, riktigt bra. David Hellenius som var programledare intervjuade dem kort efter deras uppträdande.

”Everyone have been asking me to ask you who´s single and who´s not!” Sa han på knagglig engelska och publiken skrek.

”I´m single.” Sa Niall och alla började skriva.

”I´m not single, and I wanna say hello to my girlfriend Sophie.” Sa Harry och skriket var öronbedövande. Han log in i kameran och jag blev helt varm i kroppen.

”Me and Zayn wanna say hello to Perrie and Alex.” Sa Liam och skriket fortsatte.

”And I´m single too!” Sa Louis.

”So girls, you have two to choose between!” Sa David och skrattade. Alla skrek och killarna flinade.

De uppträdde senare ännu en gång och skriken var ännu högre än innan. Jag var så stolt och vill inget mer än krama dem allihopa. Senare den kvällen ringde Harry och sa att de var på väg tillbaka till London och de skulle landa runt två. Det som var så jobbigt var att vi inte skulle få ses eftersom de skulle spela in olika reklamfilmer hela lördagen och även fixa med deras album som skulle komma ut runt jul.

”Harry I miss you.” Sa jag längtansfullt.

”I miss you too babe. But we´ll see each other on Sunday.”

”But I want you here now. I don´t like sleeping alone.”

”Me either… but babe? Can you stay up a while?”

”Why?”

”Cause I wanna call you when we land.” Sa han.

”Okay, I´ll stay up. Call me later.”

”I love you.” Sa han innan vi lade på.

Klockan var tolv och Alex hade gått och lagt sig på grund av huvudvärk, så där satt jag ensam och visste inte vad jag skulle göra. Jag bestämde mig för att kolla på en film och jag lade mig ner i soffan med mobilen bredvid mig.

Jag hörde tonerna av Gavin DeGraws låt Chariot spelas, som också var min ringsignal. Jag satte mig upp och insåg att jag somnat. Jag tog upp mobilen och svarade förvirrat.

”Hi?”

”Did you fall asleep?” Hörde jag Harry säga och skratta.

”Oh Harry. Haha, yeah I guess so.”

”Can you go to your door?”

”Did you get me something?” Frågade jag samtidigt som jag smög ut till hallen.

”Yes you can say that.” Han skrattade. Jag öppnade dörren försiktigt och där stod han.

”I got you me.” Sa han och log brett. Jag slängde armarna om honom och han fick ta ett steg bakåt av min plötsliga rörelse.

”But how? You said you were going to be so busy!”

”Yes, but not under the night. So the others said I could go to you, they knew how much I missed you.” Jag log brett och vi gick in i lägenheten. Vi gick in till toan och gjorde oss iordning för natten och jag stängde av tv:n i vardagsrummet innan jag gick in till mitt sovrum där Harry låg under täcket. Han lyfte upp det och jag kröp in.

”Now you don´t have to sleep alone.” Sa han och log.

”No. But now I don´t want to go to sleep. I wanna enjoy my time with you.”

”We have all the time in the world, and we will see each other soon. Let´s go to sleep.”

”Okay…” mumlade jag.

”But first…” sa han och flinade. ”I have missed those sweet lips of yours.” Sa han och smekte min kind och sedan mina läppar med fingertopparna. Han drog mig intill sig och kysste mig mjukt. Jag hade saknat honom så mycket att det gjorde ont hjärtat. Men nu var han här, och tillslut somnade vi båda och han höll hårt om mig samtidigt som viskade god natt. 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: