Kapitel 53

Previous:

”Aww, I know my family can´t wait to meet you, and the boys. Just a warning, my sister is very protective so she will question you.” Sa jag och flinade.

”I hope I will pass her test then.” Sa han och jag satte mig upp och mötte hans blick. Jag drog fingrarna genom hans bruna underbara lockiga hår och log.

”You will, because you are perfect.”

”You are perfect my love.” Sa han.

”I love you Harry.”

”I love you too Sophie.” Sa han och kysste mig. 


Vi hade kommit fram till Holmes Chapel på kvällen och Harry hade introducerat mig till hans föräldrar. De var riktigt trevlig och de öppnade deras hem för mig med öppna armar, jag kände mig genast hemma. Hans mamma Anne var så snäll och pratade vänligt med mig. Jag och Harry gått och lagt oss ganska tidigt så vi skulle vara pigga till julfirandet med släkten. Vi hade gått in till hans pojkrum och hans mamma hade bäddat hans säng, jag log och kollade mig runt i rummet.

”Does it feel weird to be back here?” Frågade jag honom.

”Yes a bit. But I love my room, and you are going to love my bed, it´s really soft.” Han flinade och satte ner sin väska på golvet. Snabbt bytte vi om och gjorde iordning oss för natten och hoppade ner i hans säng. Den var väldigt stor men ändå låg vi tätt intill varandra. Hans gröna ögon glittrade och jag bara log.

”Why are you smiling?” Frågade han.

”Because of you, you´re so perfect Harry, and I love you.” Sa jag och lade mig närmare honom.

”Then I should be the one smiling. I still can´t believe that you´re here with me. I am so lucky that I found you Soph.” En lock föll ner i hans ansikte och jag tog sakta bort den och drog fingrarna genom hans hår.

”Harry, if anyone should be lucky it´s me, I don´t think you understand just how perfect you are.”

”Sophie, the possibilty of meeting you was not high, but yet here we are. And I couldn´t be happier. We have been together for seven months now and I´ve had so much fun. The paparazzi can be annoying as fuck, sorry, but I will never let anything happen to you.” Sa han och lade sin hand på min kind.

”I love you so much Harry.” Sa jag och kysste honom.

 

Vi vaknade tidigt på juldagen och vi duschade och klädde på oss innan vi gick ner till hans familj. Jag hade tagit på mig en blå klänning med ett svart smalt skärp i midjan och svarta strumpbyxor under och jag hade lockat håret och satt upp det lätt, jag sminkade mig lätt och gick sedan ut från badrummet. Harry hade på sig ett par svarta byxor och en vit skjorta, som alltid såg han riktigt snygg ut och han rufsade till håret som han alltid brukar göra. Jag gick fram till honom när han stod vid spegeln och lade armarna runt honom.

”Merry Christmas babe.”  Sa jag och han log. Han kysste mig och tog sedan min hand. När vi gick ner för trappan höll han armen om min midja och böjde sig ner mot mig och viskade.

”You look amazing babe, Merry Christmas.” Jag log och kysste honom på kinden innan vi kom ner till köket där hans mamma, pappa och syster satt. Jag och Gemma kom väldigt bra överrens och hans familj berättade pinsamma saker om honom. Vi satte oss ner och åt frukost. De frågade mycket om mig och de var väldigt intresserade om Sverige och vill veta mycket om min familj och Alex. 

”Your english is really good Sophie.” Sa Anne och log.

”Thank you, after seven months with these boys I think I´ve become better.” Sa jag och skrattade nervöst. Jag ville verkligen att dem skulle tycka om mig. Men dem skrattade hela tiden och var riktigt vänliga.

 

En hel del släktingar hade kommit under dagen och det var snart dags för middag. Deras hus var riktigt mysig och fint dekorerat. Harry presenterade mig för alla och alla var lika trevliga som hans föräldrar. Efter vi pratat med alla släktingar satte han och jag oss ner i soffan och pustade ut.

”Do you think they like me?” Frågade jag Harry nervöst. Han bara skrattade och lade sin arm runt mig.

”Of course they do love. Who wouldn´t love you?”

”Harry, you´re too sweet.” Sa jag lade handen på hans lår.

”Do you want to go out a while?” Frågade han och jag nickade. Vi smög ut och ingen verkade märka oss och snabbt tog vi på oss ytterkläder och gick ut på hans gata. VI gick armkrok och lyssnade på alla glada ljud som kom ifrån husen. Vi såg husen fulla av människor och det var glädje ut.

”Last Christmas I was just an ordinary girl, celebrating with my family in Sweden. Never in a million years could I´ve imagine that I was going to spend me following Christmas with Harry Styles, or even any guy.” Han skrattade.

“Sophie, I don´t know how many times you´ve said that you are lucky. But don´t you know that I am the luckiest guy on the planet? It is so hard for me to date anyone just because our fans and the media. But you have dealt with it all so good.” Sa han och stannade, han höll armarna runtom mig och log.

“Harry, I´m lucky. Cause I´ve found five new best friends, and I can´t believe that I´m sharing all this with Alex.  It feels like I´m dreaming, how could all of this happen to me? I´m no one.” Sa jag och han lade en finger över min mun och skakade på huvudet.

”Babe, you´re not no one. You are my girlfriend. Four years ago I never could have imagine that I would be in this position, I´ve found four bestfriends, Alex and the most important, you. Stop saying you´re not worth it, because you are. And I love you so much and let me kiss you.” Sa han och utan att ge mig tid till att svara drog han mig nära sin kropp och lade sina händer på mina kinder och böjde sig ner så att han kunde kyssa mig.

 

Alex perspektiv:

Vi hade kommit fram till Wolverhampton sent på kvällen och båda var ganska trötta, fast resan inte var jättelång så ville vi båda gå och lägga oss direkt. Hans mamma hade bäddat hans säng riktigt fint och jag log så fort jag kom in i hans pojkrum. Hansföräldrar var riktigt trevliga och jag kände mig redan hemma här. Hans systrar och släkt skulle komma imorgon och vi ville hinna göra oss iordning innan de kom. Vi bytte om och gjorde oss iordning för att sova och sade god natt till hans mamma och pappa innan vi kröp ner i sängen.

”Goodnight love.” Sa han och höll hårt om mig. Han kysste mig i nacken och jag vände mig om.

”Goodnight Liam, I love you.” Sa jag och lade mig på hans bröst.

”I love you.” Sa han och kysste mig på huvudet. Jag lyssnade på hans tunga andetag och vi båda somade nog ganska snabbt.

 

”Babe, it´s time to go up now.” Hörde jag Liam viska försiktigt samtidigt som jag kände att han smekte mitt hår. Jag sträckte på mig och vände mig om för att möta hans ansikte. Han log brett och jag kysste honom på munnen. Han lade armarna runt mig och höll om mig hårt och jag lade huvudet på hans bröst. Här kände jag mig som tryggast, i Liams armar.

”What are the plans for today?” Frågade jag honom.

”Well, we are going to eat breakfast with the family, then my relatives are coming over and we are going to eat more food and talk, and sing and have a good time.” Sa han och kysste mig i håret.

”Can we lie here a while? I want to cuddle.” Sa jag och log mot honom.

”Of course babe, it´s early and my family won´t disturb us now.” Sa han och lade sig i nivå med mitt ansikte.

”I love you so much Alex, you are really something special.” Sa han och log sitt oemotståndliga leende.

”I love you even more Liam.” Sa jag och drog in honom i en passionerad kyss. Vi lade oss sedan bekvämt och han höll om mig och jag slöt ögonen.

”Alex, we really have to get out of bed now.” Viskade Liam i mitt öra.

”No, we can stay here.” Sa jag och orkade inte öppna ögonen.

”Babe, we have to get dressed so you can put on your dress and look even more beautiful than you are now.”

”No Liam I want to stay here and cuddle.” Sa jag drömskt och ville helst ligga kvar i hans armar hela dagen.

”It´s almost eleven and it´s time for breakfast.” Sa han och smekte mig på kinden. Motvilligt öppnade jag ögonen och han log.

”There are those beautiful blue eyes.” Sa han och jag kysste honom snabbt. Sedan tog vi på oss mjukiskläder för att gå ner och äta frukost med hans familj. Hans två systrar satt vid köksbordet tillsammans med hans föräldrar Karen och Geoff.

”Goodmorning!” Sa hans mamma glatt när vi satte oss ner vid bordet.

”Hi, we haven´t met, I´m Nicola!” Sa hans syster och log samtidigt som hon räckte fram sin hand. Jag skakade den och log tillbaka.

”I´m Alexandra, but call me Alex.” Sa jag.

”And I´m Ruth! I´ve heard plenty of you!” Sa hans andra syster.

”Oh, is that good or bad?” Frågade jag henne och skrattade.

”Well, Liam can´t stop talking about you, he always mentions your name.” Sa Nicola och flinade åt Liam.

”So Alex, how did it come that you moved to London?” Frågade hans pappa vänligt.

”Well, Sophie and I wanted to study abroad, and I´ve always loved London, so we looked up different schools and our parents helped us alot, and in June it all came true!” Sa jag.

”And you´re only 17, right?” Frågade hans mamma. Jag nickade.

”Liam I´m glad you decided to bring home this lovely girl!” Sa hans pappa och dem båda log mot mig.

”Yes she really is something.” Sa Liam. Vi åt och hade väldigt trevlig tillsammans.

Sedan gick vi upp igen för att göra oss iordning. Jag tog snabbt en dusch och sedan tog jag på mig min svarta finklänning som Sophie hjälpt mig välja ut. Den satt ganska tajt och var ganska enkel men ändå detaljerad. Liam hade på sig ett par svarta finabyxor och en vit skjorta.

”Oh, hey there, are you really my boyfriend?” Sa jag och busvisslade åt honom när han kom ut ut badrummet.

”Is that my girlfriend?” Sa han och höjde ögonbrynen. ”You look amazing babe!” Sa han och kom fram till mig. Han kysste mig och sedan gick vi ner till hans familj som nu också hade bytt om och alla var riktigt finklädda. Ruth hade tagit fram Liams babyalbum så vi satte oss i vardagsrummet och kollade igenom bilder på Liam som bebis. Han skämdes och gick därifrån. Vi skrattade mycket när Nicola kom med bilder från Liams tonår. Jag kände mig så hemma i hans familj och jag älskade Liam ännu mer, om det nu var möjligt. Sedan började vi alla förbereda maten och släkt och vänner började rulla in. Eftersom jag inte var en blyg person gick jag och hälsade på alla och dem verkade uppskatta att jag presenterade mig. Jag spenderade resten av kvällen med Ruth och vi kom väldigt bra överrens.

”Alex, can you come here?” Frågade Liam mig och jah följde med honom ut till köket där det var tomt.

”What is it babe?” Frågade jag.

”I just wanted to give you this.” Sa han och gave mig en liten ask.

”But Liam, we already exchanged gifts!” Sa jag chockat.

”Yes, but you deserve more than that. Open it.” Sa han exaltrerat. Jag öppnade den lilla svarta asken och såg ett silverhjärta med en silverkedja. På hjärtat stod det L & A. Jag gapade, det var så vackert.

”Liam!” Utbrast jag.

”Do you like it?” Frågade han hoppfullt.

”Like it? I love it! It´s so beautiful, it´s perfect.” Sa jag. ”Please help me put it on.” Sa jag och gav honom halsbandet försiktigt. Han satte det runt min hals och jag slängde armarna om honom.
”I love you Liam Payne.”

”I love you too Alexandra Holm.” Sa han och kramade mig hårt. 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: