Kapitel 52

Previous:

”I know my parents will love you.” Sa Harry och log.

”I can´t wait to meet your mum, she seems lovely!” Sa jag.

”We are going to celebrate out first Christmas.” Sa han och lade handen på min kind.

”I know! I want it to be Christmas now.”

”Soph it´s just two days until Christmas!”

”I know, I´m just very excited! But now, let´s sleep.” Sa jag och han log. Sedan kysste han mig och hans bruna lockar kittlade mig i pannan. Han höll ena handen på min rygg och tryckte min kropp emot sin egen. Hans läppar var mjuka och formades perfekt med mina.    


 

Jag vaknade upp bredvid Harry som snarkade lågt. Det var julafton men även Louis födelsedag.

”Harry babe.” Viskade jag och smekte hans nakna rygg med fingertopparna. Han skruvade på sig och vred huvudet mot mitt håll, öppnade ögonen sakta och hans gröna ögon glittrade.

”Morning love.” Sa han och log. Jag drog fingrarna genom hans bruna kalufs och log tillbaks.

”Merry Christmas.” Sa jag.

”Merry our first Christmas.” Sa han och lade armen runt min midja. Han drog mig närmare mot hans bröst.

”Can you believe we´ve been together for six months now?” Viskade jag. Han lade hakan mot mitt huvud.

”Six months, that´s a lot. But I´ve never been this happy. You make me happy Soph.” Sa han.

”Six months ago I was just anormal teenager in a small city in Sweden, now I´m Harry Styles´s girlfriend.”

”And Harry Styles loves it.” Han flyttade bak mitt huvud så våra blickar möttes.

”I love you Sophie.” Sa han och tittade djupt in i mina ögon.

”I love you too Harry.” Sa jag. Vi blundade och våra läppar möttes i en perfekt kyss.

Vi skulle sedan göra iordning oss och tog en snabb dusch innan vi drog på oss våra julkläder, Harry hade ett par snygga byxor, skjorta och kavaj. Jag hade en röd klänning med svart bälte midjan och svarta strumpbyxor.  Han tog på sig en fluga och log med det oemotståndliga leendet.

”You look really handsome.” Sa jag och tog hans hand.

”You look beautiful.” Jag och han hade sovit själva i Alex och min lägenhet och vi skulle gå bort till dem andra, som förhoppningsvis hade gjort sig iordning.

Det var kallt ute och det var vitt överallt. Londons gator var fullt av lyckliga människor som pratade om vad de skulle göra på jul. Harry höll om mig hårt medan vi gick på de grusiga vägarna. Vi gick först in till Liams lägenhet där han och Alex stod i hallen och väntade in oss andra. Niall kom ut från sin lägenhet och vi gick sedan till Harrys och Louis lägenhet där Louis och Zayn skulle vänta. Vi hade fixat en restaurang där vi skulle få äta julmat och restaurangen hade öppet bara för oss. Vi öppnade och där stod dem två i hallen, de log när de såg oss och vi alla kramades. Alla var riktigt fint uppklädda och jag kände hur lycklig jag var.

Sedan åkte vi till restaurangen där det var julpyntat och ett stort långbord var uppdukat med mat. Vi alla, speciellt Niall, var hungriga och tog för oss direkt.

”Before we start to eat this delicious food we are gonna sing for our Louis. Now you´re 21 mate!” Sa jag och vi alla stod upp, förutom Louis.

”I wanna say happy birthday and I´m so glad I met you. All of you.”

”Thanks mate, for making this year a fun one.” Fortsatte Liam. Vi alla skålade och sedan sjöng vi Happy Birthday. Sedan började vi äta och prata. Julstämningen var verkligen på topp. Men här i England firade man inte jul på julafton som man gör i Sverige, men eftersom vi inte skulle ses imorgon så bestämde vi för att fira det idag. Efter den långa brunchen åkte vi till min och Alex lägenhet där vi pyntat fint och det låg en liten hög med julklappar under den lilla granen i vardagsrummet. Vi satte oss på golvet i en ring och jag satte på julmusik i bakgrunden.

”I would like to say something.” Sa jag och tog Harrys hand. Han log mot mig. ”I´ve said this a million times, but I´m so thankful for you. I guess I´m happy that I am clumsy.” Sa jag och alla skrattade.

”I´ve met five new best friends and I also found my love. I love you Harry, so much.” Sa jag och vände mig mot honom. Han log sitt bländande leende och kysste mig. ”And also I wanna say happy birthday again to Lou, it´s your day today. I love you.” Sa jag och han log.

”I love you too Soph!” Sa Louis.

”My turn to speak.” Sa Liam som lade armen runt Alex midja. ”I think I speak for all of us when I say I´m thankful you girls came into our lives. I never thought I would meet someone like you Alex.” Sa han och dem tittade kärleksfullt på varandra. Vi alla log brett och började skratta.

Vi utbytte senare julklappar och njöt av de sista timmarna tillsammans innan alla skulle åka hem. Niall skulle flyga hem vid klockan fem och då skulle vi andra ta varsin bil och åka hem.

 

Dagen gick förbi snabbt och efter mycket julsångsjungande och skrattande stod vi allt utanför deras hus och skulle säga hejdå. Framför oss stod det fem olika bilar som skulle ta oss åt olika håll.

”I am gonna miss you guys!” Sa Alex och började krama alla. Det blev ett stort kramkalas och alla hälsade varandra god jul.

”Merry Christmas mates! See you in a week!” Sa Niall och satte sig i sin bil.

”Well, let´s go home and see our families!” Sa Louis och log brett och vi alla kramade varandra en sista gång innan vi alla satte oss i våra bilar och åkte år varsina håll. Jag lutade mig mot Harrys axel och han tog min hand.

”Are you excited?” Frågade han.

”Yes! I really want to meet your parents, and your sister!” Utbrast jag exalterat.

”I know my mum can´t wait to see you. I think I´ve talked quite a lot about you.” Sa han och skrattade.

”Aww, I know my family can´t wait to meet you, and the boys. Just a warning, my sister is very protective so she will question you.” Sa jag och flinade.

”I hope I will pass her test then.” Sa han och jag satte mig upp och mötte hans blick. Jag drig fingrarna genom hans bruna underbara hår och log.

”You will, because you are perfect.”

”You are perfect my love.” Sa han.

”I love you Harry.”

”I love you too Sophie.” Sa han och kysste mig. 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: