Kapitel 41

Previous:
Philippa och Alex hade varit väldigt inne i någon tv-serie som gick på tv men den slutade och de satte sig med oss, precis då kom killarna in och satte sig på golvet utmattade. De berättade om sin dag och vi våra, sen satt vi där och bara pratade. Jag var så glad, jag kollade på alla och insåg hur mycket de betydde för mig. Alla åtta.


Idag var alla lediga och vi skulle hitta på roliga saker att göra, sen på kvällen skulle vi alla ha ”dejt” med våra partners, förutom Niall, Louis och Zayn som skulle gå ut någonstans. Jag och Harry skulle äta på en restaurang och sen åka till Central Park. Liam och Alex skulle äta och sen gå på bio, Philippa och William skulle också äta någonstans och sen skulle de gå ut, tror jag. Men först skulle vi ner och äta frukost. Vi skulle möta de andra där ner om en halvtimme, så jag och Harry låg kvar i sängen.

”I could lie like this forever”. Sa han och höll om mig.

”Me too. But today we are going to do so much fun things. And by the way, when are we going to the studio with a famous artist?”

”Tomorrow. And on Saturday and Sunday we are having two concerts and one interview. Then we are flying to Los Angeles! ”

”Yes, I can´t wait until we are there! I have always wanted to go there”.

”Me too, I´ve never been there. Sophie, you don´t know how beautiful you are, really. ”

”Aww Harry, you are too sweet”.

”I love you, so much!”

”I love you too!” Jag lade mig ovanpå honom och kysste honom passionerat.

 

Vi klädde på oss och gick ner för att möta de andra. De såg ut att vara ganska pigga och förväntansfulla. Vi tog vår mat och satte oss ner och började planera dagen. Vi ville alla utforska New York, eftersom ingen av oss hade varit här innan. Harry avslöjade att vi alla skulle få åka helikopter över staden, men vi fick dela på oss i två helikoptrar, vi var väldigt många. Jag hade aldrig åkt det innan men alltid velat göra det. Jag fick fjärilar i magen av att bara tänka på det.

”What are we going to eat?” Frågade Niall. Såklart skulle han redan prata om lunch, fastän vi satt och åt frukost.

”I don´t know, what do you think?” Frågade Liam alla.

”I think we should just pick a random restaurant and go there”. Sa William och log.

”Sound great!” Sa Alex.

Vi fortsatte planera och bestämde att vara ganska spontana. Vi åt upp och alla gick för att göra sig iordning och sedan åkte vi mot första stället, helikopteråkning. Jag skulle åka med Philippa, Louis och Alex och William, Harry, Liam, Niall och Zayn skulle åka tillsammans. Vi pratade med dem som skulle flyga och jag kände hur nervositeten kom. Jag tyckte inte om flygplan men hade alltid varit fascinerad av helikoptrar. Vi satte oss och spände fast bältena, sen fick alla varsitt headset så man skulle kunna prata när man var uppe i luften.

 

Efter vi åkt över staden tog vi oss vidare runt i bilar, vi stannade vid en underklädes butik som hade stängt bara för oss och alla provade lite och fick med oss några kassar. Niall var hungrig så vi åkte till McDonalds som var det första vi kom på för att äta lite snabbt, där inne kom det fram massor av fans som ville ta bilder, killarna frågade först oss, vi hade ju som sagt vår lediga dag, men såklart nekade vi inte fansen ett par bilder.  De ville även ha bilder med mig och Alex, jag blev lite förvånad men ändå inte, jag förstod att jag var känd utav fans, om man är Harry Styles flickvän blir man igenkänd. Många undrade vilka William och Philippa var, de ville ta kort med dem också.

Vi åt upp maten och skyndade ut till bilarna. Sedan skulle vi åka och se Frihetsgudinnan, jag ville se alla se värdigheter som fanns. Vi åkte sedan till platsen där World Trade Center låg, det var riktigt hemskt att se alla namn som var skrivna. Namnen på alla dem som dött i attacken.

Sedan begav vi oss till hotellet, vi satte oss i Liam och Alex rum och Niall hade med gitarren och de började sjunga lite, vi andra sjöng med i låtarna.

”I feel kind of bad that I don´t know your song” Sa Alex. Killarna log.

”You don´t have to Philippa!” Liam log vänligt.

”No, you´re wrong, everyone has to know our songs or else, they can leave!” Utbrast Louis med ett leende på läpparna. Vi stannade på hotellet tills klockan blev åtta, då gick jag och resten av tjejerna för att göra oss iordning för kvällen. Jag tog på mig en blå långklänning jag köpt i New York, och en svart kavaj över. Håret var lockat och jag kände mig redo för dejten med Harry. Alex hade en röd kortklänning och var riktigt fint sminkad, Philippa hade en blommigklänning och även hon var riktigt fint sminkad. Vi bestämde oss för att alla skulle träffas vid hotellet klockan elva, så skulle vi gå ut tillsammans.

 

Vi gick ner till lobbyn där killarna väntade. Jag log brett när jag såg min lockiga pojkvän, han var riktigt stilig i kavaj och finbyxor. Liam och William hade också kavaj, William hade fluga, som han alltid haft under gymnasiet. Det var det Philippa föll för. Louis, Zayn och Niall var också uppklädda, alla log åt oss när vi närmade oss dem.

”You look… beautiful. All of you”. Harry log.

”You guys look so handsome!” Utbrast Alex. Vi pratade lite om vart vi skulle åka senare och sedan åkte jag iväg med Harry och Liam & Alex, Philippa & William och Louis, Zayn och Niall.

 

Vi åkte till en restaurang som såg ut att vara väldigt dyr, vi fick ett bord som var avskilt från de andra så vi skulle få vara lite ensamma. Vi beställde mat och väntade förväntansfulla.

”Sophie, you look so beautiful tonight. I am so lucky to have you as my girlfriend”.

”Harry, you don´t know how lucky I am. So many times I have wondered how I could end up as your girlfriend. I´m just a normal girl from a town in Sweden”.

“I love you”. Sa han enkelt och log.

“I love you so much”. Maten kom precis och den såg riktigt god ut. Vi slukade maten och bestämde genast efterätt. Allt var perfekt. Vi pratade om framtiden och L.A. och allt möjligt. Samtalet bara flöt på som det alltid gjorde. Det tog slut för snabbt och vi lämnade restaurangen. Vi träffade på några fans, Harry tog några snabba kort med dem och förklarade att vi hade en dejt, de var så söta och tog snabbt sina bilder och sedan gick de.

Vi gick mot Central Park, det började bli mörkt och det var inte så mycket folk. Harry vecklade ut en filt han hade haft med sig och sedan lade vi oss ner på gräset. Han hade även med sig en filt som vi kunde ha på oss.

”Harry, let´s do it”. Jag hade funderat länge på det med sex. Jag hade aldrig haft det och visste att Harry hade och ville ha det. Det kändes så rätt. Tryggheten jag ville ha fanns där.

”Here?” Han såg förvånad ut, men samtidigt lekte ett leende på hans läppar. Jag nickade.

 

Alex perspektiv:

Vi tog bilen till en restaurang som såg riktigt mysig ut. Liam var en sådan gentleman och öppnade bildörren åt mig. Vi fick ett bord som han hade reserverat. Vi beställde en tre-rätters-middag.

”This restaurant seems really expensive”.

”Don´t worry. When you are in One Direction you have money”. Han flinade. ”So, have you enjoyed this week in New York?”

”It has been amazing. I am from now on in love with this city!”

”Yeah, it is pretty amazing here. Something else that is amazing is you Alex”.

”You are amazing Liam, perfect”. Första rätten kom och den var lika god som den såg ut.

Kvällen fortsatte att vara underbar. Vi hade så mycket att prata om. Det jag älskade med Liam var att man blev så lugn när man var i hans närvaro. Vi bestämde oss för att gå och se en bio, vi smög in så att ingen skulle märka oss. Sätena längst bak ville Liam ha. Och även om vi missade en del av filmen på grund av lite mys verkade filmen vara bra. Liam lade armen runt mig och drog mig intill sig. Jag var lyckligast i världen.

 

Sophies perspektiv:

Vi var på väg till hotellet för att byta om och sedan gå ut med de andra. Det pirrade i min mage när jag tittade på Harry. Kvällen hade varit underbar. Jag älskade honom så mycket. Jag var glad över mitt beslut jag gjorde i parken. Det var underbart. Harry log och tittade ut genom fönstret. Vi mötte de andra och alla verkade vara riktigt lyckliga. Jag frågade en vakt vid hotellet om han kunde ta en bild på oss alla. Jag ville minnas denna resa för evigt. VI gick upp och tog på oss lite mer ”fest” kläder och killarna tog av sig sina kavajer och bytte till chinos/jeans och t-shirts.

Vi åkte mot ett ställe som var väldigt välbefolkat, vi började genast dansa och bara hade kul. Musiken var bra och allas humör var toppen, festen här följdes av en efterfest på vårt hotellrum, bara vi såklart. Men det var alkohol inblandat och alla blev smått fulla. Även om ingen lagligt drack här i USA. Vid halv fyra låg jag i sängen med Harry bredvid mig. Imorgon, eller senare idag blir det väl eftersom klockan var halv fyra, skulle vi få åka till en studio när en artist skulle spela in några låtar.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: