Kapitel 11

Previous:

Efter ett tag stängde vi av musiken och la oss på golvet.

”I love you”. Viskade Harry.

“I love you too”. Svarade jag.


Vi klädde på oss och började gå mot bion. Det hade blivit ganska kyligt ute, Harry märkte att jag frös och gav mig hans kavaj. Den luktade underbart. Vi ställde oss i kön och köpte godis och läsk, sen gick vi in i biosalongen. Vi var lite tidiga så den var nästan tom. Vi satte oss och småpratade lite om hur nästa vecka skulle bli. Jag saknade verkligen alla killar, Louis och hans galna humor. Niall och hans tjat om mat hela tiden. Liam som alltid var så gullig och snäll, jag visste också att Alex saknade honom mycket. Till sist Zayn, han var alltid så positiv och sprallig. Det började komma in mer och mer folk och filmen kom till sin början. När man först fick se Voldemort vid Dumbledores grav rös jag över hela kroppen. Jag hade väntat i ett halvår på den sista delen. Harry verkade inte vara lika insatt som jag var, men han verkade tycka om den. Jag kom plötsligt på att Harry hette Harry. Som i Harry Potter såklart, jag råkade skratta lite väl högt och fick ett par irriterande blickar mot mig. Harry kollade på mig konstigt och då fnissade jag till. Han räckte mig sin hand och jag flyttade mig så nära honom som möjligt. Slutet kom och tårarna rann sakta ner för mina kinder. Jag torkade snabbt bort dem med baksidan av handen så ingen skulle se. När det tändes började folk ta sina grejer och gick ut snabbt, vi satt kvar lite och väntade på att det skulle bli lite mindre folk vid utgångarna.

”Were you crying?” Frågade Harry och flinade.

”What, ehm, no” Ljög jag. Men jag visste själv att jag var en usel lögnare.

”Yes you were, just admit it”.

“Okay, I cried. But it´s sad. It will never be another Harry Potter movie. Ever”. Jag kände att tårarna började samlas i ögonen men jag tvingade tillbaks dem.

”It´s just a few movies. But you know that you still have one Harry. Isn´t that enough?” Sa han och log.

“It´s not just a few movies, it´s something more, indescribable. Yes I still have my Harry. And do you want to know a secret?”

“Okay, nerd”. Sa han och flinade.

”My Harry is more handsome, beautiful and wonderful than Harry James Potter ever will be”. Sa jag och slog armarna om honom. Han himlade med ögonen men sen flinade han och kysste mig snabbt innan vi gick hem till honom igen. När vi kom hem tog jag av mig min klänning och snodde ett par mjukisbyxor och t-shirt av Harry, jag slängde iväg ett sms till Alex att jag skulle stanna hos Harry i natt. Jag gick ut till vardagsrummet till Harry som satt i soffan och spelade tv-spel.

”Do you know I am the best at that game!?” Sa jag och satte mig bredvid honom.

”Not better than me”. Sa han utan att kolla bort från tv-skärmen.

”Oh you bet I am”. Sa jag och hämtade en kontroll. Jag hade spelat mycket tv-spel med mina syskon. Just nu spelade han Mario kart. Vilket var det jag var bäst på. Han satte igång en battle. Efter fyra omgångar av vinnande från min sida stönade Harry.

”Sophie, you can´t cheat!”

”I can´t help that you´re a bad loser. Just admit it, I´m the best”. Sa jag och flinade.

“No, you are just a big cheater”.

“I DON`T CHEAT!”

“YES YOU DO!” Han släppte kontrollen och började kittla mig I sidan. Vilket fick mig att tappa kontrollen.  Jag började skratta hejdlöst och skrek att han skulle sluta. Tillslut slutade han och gav mig världens flin.

”Vet du Harry, du suger”. Jag var väl medveten om att jag pratade svenska.

”Can you stop speak Swedish?” frågade han mig och såg missnöjd ut.

”Nej, det kan jag inte. Och du är världens tönt. Men du är min tönt. Dork”.

”Okay that I understood, you can be a dork”. Sa han och log.

“Haha, we can be dorks together. Men du vet att jag gillar dig, och jag är bättre än dig på spel”.

”Okay I don´t get a single thing about what you just said, translate?”

“I just said that you are the best boyfriend in the world”. Sa jag och flinade.

“Should I belive you?” Frågade han och såg frågande ut.

”Yes you should. I know it´s early but I´m tired. Can´t we go to bed?” Frågade jag.

“I´m tired too, let´s go”. Sa han och vi stängde av tv:n och fixade innan vi gick och lade oss I hans säng.

”You know it´s you and me now”. Viskade han. Jag kysste honom som svar och kröp närmre honom.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: