Kapitel 12

Previous:

.."I know it´s early but I´m tired. Can´t we go to bed?” Frågade jag.“I´m tired too, let´s go”. Sa han och vi stängde av tv:n och fixade innan vi gick och lade oss I hans säng.

”You know it´s you and me now”. Viskade han. Jag kysste honom som svar och kröp närmre honom.


“Sophie?” hörde jag Harry viska. Jag orkade inte öppna ögon utan drog täcket över huvudet och stönade. Jag hörde att han skrattade.

”Can´t we do something? I´m bored”. Sa han.

“I´m tired…”mumlade jag.

”Well I´m not, do you know that you´re sleep talking!? Jag drog av mig täckte och satte mig upp rakt. Stirrade på honom med stora ögon. Han flinade.

”What was I saying?”

”Ehm, most mumbling but you mentioned my name. A lot!” Sa han och flinade. Jag kände att kinderna hettade till.

 

Harrys perspektiv.

Hennes kinder blev lite smått röda. Jag bara log och smekte hennes kind.

”Oh no don´t be embarrassed. It was cute, you actually said you loved me”. Hon sprack upp I ett leende.

“Oh, that’s true. But I didn´t say anything else...?”

“No, like I said, you mumbled”. Sa jag och kramade henne.

“I wanna go out tonight, are you up for that?” Sa hon busigt.

“Of course, let´s call Alex and your neighbors too”. Svarade jag glatt. Vi bestämde det och Sophie sa att hon skulle duscha.

”Can I join you?” Frågade jag flörtigt.

”Oh, dream on Styles”. Sa hon och skickade en slängkyss. Jag lade mig ner lite besviken faktiskt. Jag blev genast rastlös och saknade killarna. Det var aldrig tyst i huset annars. Jag fick en idé, jag gick till vardagsrummet och kopplade in min iphone till högtalarna och dunkade hög musik. Jag började dansa för mig själv. Såg säkert jätte roligt ut, men jag brydde inte mig överhuvudtaget. I refrängen till ”Danza kuduro” kom Sophie ut i bara underkläder. Hon började också dansa, väldigt bra. Hon hade aldrig sagt att hon kunde dansa, bra. Vi slängde oss i soffan och satte på en film, jag fick välja. Alltså blev det en skräckfilm, the orphanage. Jag visste mycket väl att hon inte gillade det, därför valde jag det. Men hon gick med på att se den, men kröp ihop i min famn. Det var det jag ville. Jag märkte i mitten av filmen att hon hade somnat, jag smekte hennes hår. Jag fick lite smått ångest över händelsen med Felicity. Jag sköt bort tanken snabbt och fokuserade på filmen. Efteråt tog vi på oss kläder och gick hem till henne så hon kunde göra iordning sig. Medan hon valde kläder, som verkade ta för evigt, började jag laga mat, även om min mat var väldigt enkel så fick det duga. Hon kom ut i en uppknäppt skjorta och hotpants. Jäklar vad snygg hon var!

”If are you going out in that outfit you´ll get a lot of numbers!” Sa jag och flinade.

“Haha. I don´t want to risk spilling something on the dress”. Sa hon och log.

“You say so, well you look amazing in that”.

“Thanks, let´s eat. I´m starving”. Vi satte oss ner och började äta. Tydligen skulle vi möta Alex och de andra på klubben vid halv tio. Klockan var bara fyra. Efter maten gick vi ut och gick en sväng, tyvärr bytte hon om till jeans shorts och knäppte skjortan. Vi gick genom en ganska folktom park och jag fick en idé, igen. Jag drog ner henne på gräset.

”What are you doing Harry!?” Sa hon och skrattade.

“Actually, I just want to kiss you”. Sa jag och flinade.

“And you couldn´t do that standing up?”

“No!” Sa jag och flinade innan jag kysste henne. Hon tog sina armar runt mig och jag tog samtidigt henne närmare mig.

”Excuse me, this is a public park!” Hörde jag en arg tant säga.  Jag släppte Sophie och vi båda kollade upp.

”Oh sorry…”började Sophie säga och hennes kinder blev röda.

”You should be”. Sa tanten surt och gick iväg innan jag hann försvara oss. Vi båda började skratta och ställde oss upp och gick hem till Sophie. Vi satte igång lite musik och satt och pratade i vardagsrummet. Klockan gick och den blev åtta. Då sprang Sophie runt och fixade iordning sig. Jag fattar inte hur tjejer kan ta så lång tid på sig att göra iordning sig. Det tar max en halvtimme, inklusive att duscha. Vilket påminde mig om att jag skulle duscha. Jag kikade in i hennes sovrum där hon satt och sminkade sig.

”Want to join me in the shower?” Frågade jag henne.

“Haha, are you still dreaming Harry? And can´t you see I´m busy?” Sa hon och flinade.

“Your loss”. Sa jag och gick in i duschen. När jag var klar tog jag på mig kläderna Sophie valt ut innan, jeans och en skjorta. Jag fixade till håret och gick in och lade mig på Sophies säng. Hon höll fortfarande på med sminket.

”How can you girls take so much time getting ready?” Frågade jag.

“Cause we want to look good?” Svarade hon frågande.

“I look good and take like twenty minutes to get ready”.

“Well honey, you´re a guy. We have makeup, and hair to do. And by the way, please don´t watch me put makeup on, it gets me nervous”.

“I think you´re beautiful without makeup”. Sa jag.

“You´re cute, but I look terrible without it”. Sa hon och såg missnöjd ut.

”No you don´t. At all. You are really beautiful”.

“Thanks Harry. But I´m actually done with the makeup. Now it´s time for the hair. Straight or curly?”

“Haha. Curly. So we can match!” Hon skrattade och gick för att hämta något. Hon kom tillbaks med något och började locka håret. Hon såg så söt ut när hon var så koncentrerad. Hon bad mig blunda efter ett tag. Jag lade mig med ansiktet ner mot madrassen.

”Okay, you can look”. Hörde jag henne säga. Jag satte mig upp och hon stod i dörröppningen. Hon var grymt snygg, med en lila klänning som satt väldigt tajt och hon hade vågigt hår.

”You look, ehm… beautiful. Gorgeous!” Jag blev mållös.

“Thank you Harry, you´re not so bad yourself”. Sa hon och log. Jag gick fram och kysste henne. Jag tog sen hennes hand och vi gick till klubben. Utanför var det mycket folk men jag kände igen Alex. Hon stod med två tjejer som var skit snygga. Sophie släppte min hand och sprang fram till dem. Jag lät dem prata ifred någon minut. De kollade på mig och fnissade som fyra småtjejer. Jag kände mig ganska bra i den stunden, jag bestämde mig då för att gå fram.

”Hi, I´m Harry”. Sa jag.

”Kayla”. Sa en av tjejerna och räckte fram sin hand.

”I´m Tyra”. Sa den andra. Jag kramade sen Alex och vi gick in. Det var ganska fullproppat men vi gick direkt ut på dansgolvet. Alla tjejerna var grymma på att dansa, jag dansade med alla men mest med Sophie. Jag var riktigt glad att jag träffat henne. När vi skulle gå hem hade både Tyra och Kayla hittat någon kille. Så det var bara jag, Alex och Sophie som gick hem.  Jag och Sophie gick in till hennes rum, jag slängde av mig kläderna medan hon gick in på toan ett tag. Jag ville somna direkt men jag väntade på henne. Hon kom tillbaka i endast ett par trosor.

”Oh my god, I´d forgot that you were here”. Sa hon och höll om sina bröst.

“Don´t be embarrassed. It´s sexy. Come here!” Sa jag flörtigt. Hon såg tvekande ut men hon gick fram till sängen. Hon lade sig över mig och kysste mig. Sedan lade hon sig i min famn, tillslut tog sömnen över.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: