Kapitel 13

Previous:
Harrys perspektiv:

Jag och Sophie gick in till hennes rum, jag slängde av mig kläderna medan hon gick in på toan ett tag. Jag ville somna direkt men jag väntade på henne. Hon kom tillbaka i endast ett par trosor.

”Oh my god, I´d forgot that you were here”. Sa hon och höll om sina bröst.

“Don´t be embarrassed. It´s sexy. Come here!” Sa jag flörtigt. Hon såg tvekande ut men hon gick fram till sängen. Hon lade sig över mig och kysste mig. Sedan lade hon sig i min famn, tillslut tog sömnen över.


Sophies perspektiv

Jag vaknade ganska tidigt, jag sneglade mot klockan, 5.30. Suck. Harry höll fortfarande om mig, han var så söt när han sov. Jag bestämde mig för att försöka sova.

Jag kollade på klockan, 5.37. Okej, ingen idé att försöka. Jag visste inte vad jag skulle göra. Så jag sträckte mig försiktigt efter mitt headset och min mobil. Jag satte på lagom hög volym och blundade.

”Soph!” Hörde jag Harry säga.

”What?” Sa jag.

”You have your headset around your neck”. Sa han och tog på min hals. Jag kände på halsen, det satt väldigt tajt. Jag fick lite snabbt panik, jag hatade att ha grejer runt min hals. Inte ens polo-tröjor kunde jag ha. Jag försökte trassla bort det, Harry fick hjälpa mig. Vi fick bort det ganska snabbt och jag lade mobilen på sängbordet, klockan var bara halv elva. Eller bara, men jag var fortfarande trött.

”Can´t we just lie here for a moment?” Frågade jag.

“Sure, I´m a bit tired too”. Sa Harry. Jag kom på att jag inte hade någon tröja och blev generad.

”What is it?” Frågade Harry som förmodligen sett mina brinnande kinder.

”I don´t have a shirt on me…”

“It´s like I said, sexy”.

“I don´t know about that, but no one will see me so. Except you”.

“You´re cute, you know that?” Sa han och log.

“You´re cute. By the way, when will the boys be back?” Frågade jag.

“In two hours, but now, let´s not talk”. Sa han och kysste mig.

 

”HARRY, SOPHIE!?” Hörde jag någon ropa. Vi hade visst somnat, Harry låg med hans ena arm runt mig. Jag kollade på klockan, kvart i ett. KILLARNA!

”WHERE ARE YOU?” Hörde jag någon ropa igen. Jag kände nu igen vem det var, Louis. Alltså hade Alex släppt in dem. Jag tänkte om de kom in och vi såg ut att sova skulle de låta oss vara. Så jag vände mig inåt, för jag visste att mitt pokerface var sämst.  Harry verkade inte vakna iallafall för hans andetag var jämna och tunga.

”RISE AND SHINE PEOPLE!!!” Skrek Louis och drog av oss täcket. Jag fick panik, eftersom jag bara hade trosor på mig och Harry kalsonger. Han vaknade och såg förvirrad ut. In kom resten av killarna och Alex. Jag blev tomatröd i ansiktet och gömde mig bakom Harry. Då började alla skratta, tillslut drog Alex med dem ut och stängde. Jag log tacksamt till henne.

”OH MY GOD HARRY, that was really embarrassing!” Utbrast jag. Han flinade.

”Well, yeah. I will hear about that later”. Sa han lugnt.

“How can you be so calm, I just flashed my boobs in front of everybody?”

“Okay, it was embarrassing, but still sexy”. Sa han och blinkade med ena ögat.

”No jokes, and never mention this again!” Sa jag och sprang fram till min garderob och drog på mig ett par mjukisbyxor och en stor t-shirt. Harry tog på sig sina jeans men ingen tröja. Jag gick fram och kysste honom snabbt innan jag tog ett djupt andetag innan vi gick ut till de andra.

”Here comes the happy couple, did you had a rough night?” Sa Louis och flinade när vi kom ut till vardagsrummet.

”Haha”! Sa jag sarkastiskt.  De andra började skratta.

”So, you´re just jealous because my girlfriend is hot!” Sa Harry och drog mig intill sig.

”Mine too”. Sa Liam och tog Alex hand. Hon log stort mot honom och kysste han. Jag sneglade åt Louis håll, det var något med hans ansiktsuttryck som inte stämde. Jag skulle prata med honom senare. Vi bestämde oss för en traditionell hemmakväll så killarna stack iväg och handlade godis och annat till kvällen medan jag och Alex stannade här och gjorde oss iordning. Vi tog tydligen så lång tid på oss.

 

Louis perspektiv

Vi sa hejdå till tjejerna och gick till närmsta affär. Vi bestämde oss för att göra en snabb kycklingsallad. Jag och Harry letade efter maten medan de andra tyckte det viktigaste var godiset.

”So Harry, did you had a nice night?” Frågade jag honom och blinkade med ena ögat.

”Haha, it was good, but we didn´t do that. I can admit that I want to, but I don´t want to pressure her”. Sa han.

“Cozy being almost naked?” Frågade jag.

”Oh yeah. She´s gorgeous!” Sa han. Jag nickade instämmande. Fast jag tyckte mer om Alex, men jag visste att Liam och hon hade något. När vi pratat om det sist han och jag så hade jag sagt att det var lugnt. Men det var något med henne. Jag kom och tänka på tjejen Sophie fixat numret åt mig. Vi hade i för sig pratat ganska länge, jag skulle kanske ringa henne igen? Men inte ikväll, nu var det mysdags med killarna och ja tjejerna. När vi var klara fixade vi till snabbt i vår stökiga lägenhet. Halv sex kom de, båda såg riktigt snygga ut. Liam och Harry kunde skatta sig lyckliga. Jag sprang fram till Sophie och lyfte upp henne och viskade.

”Good, you have clothes on!” Hon gav mig en mördarblick men sprack upp i ett leende. Jag såg henne lite som en syster, en väldigt snygg syster. Hon drog in mig i Harrys rum. De andra gick till köket.

”What is it?” Frågade jag när vi kommit in. Hon satte sig på sängen.

”Louis, answer me honestly now. Are you in love with Alex?” Frågade hon och såg allvarlig ut.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: