Kapitel 18

Previous:
Harry vände på mig och tryckte mig mot hans kropp. Jag tog armarna runt hans hals och flätade händerna i hans hår. Han hade armarna vid min svank. Vi tittade varandra djupt i ögonen och jag stängde ögonlocken och jag kände Harrys läppar tryckta mot mina.

Harrys perspektiv

Jag vaknade och var ganska utvilad, jag kollade på klockan. Oj, hon var visst tolv. Dagens konsert skulle inte börja förens halv sex. Sophie låg stilla med hennes nakna rygg uppåt. Killarna och jag hade bestämt för att stanna hos tjejerna på deras hotell. Fast jag tror att Zayn, Niall och Louis hade gått till bussen, de ville inte störa oss. Liam och Alex hade det andra rummet så jag och Sophie var helt ensamma. Jag smekte hennes rygg försiktigt och hon öppnade ögonen med ett leende.

”Hello beautiful!” Sa jag och log.

”Harry, I know i´m not cute in the morning”. Sa hon och pekade på hennes hår. Som stod lite åt alla håll.

”Well, you´re a cute troll”. Sa jag och flinade.

“Thanks Harry, thanks”. Sa hon och låtsades tjura, men jag såg att det drog i hennes mun.

”You´re my troll?”

”And you´re my really-stupid-but-cute-boyfriend!” Sa hon och jag kysste henne på pannan. Vi låg kvar en stund och bara mös. Det var det bästa med Sophie, hon gillade att bara ligga och mysa. Efter en stund tog vi på oss kläder och smög in till Liam och Alex. De låg fortfarande och sov. Jag viskade till Sophie att vi skulle börja hoppa i sängen. Precis då kom killarna in, jag viskade planen till dem. De skrattade, de hade gjort så för mig och Zayn en gång.

Vi började sjunga och Liam vred sig medan Alex låg helt stilla. Sophie lade sig på henne och kittlade henne och då vaknade hon. Liam satte sig upp och skrek:

”TIME TO GET UUUP!” Vi alla började skratta. Vi gick in till mitt och Sophies eller ja, Sophies rum för att låta dem vakna ordentligt och klä på sig. Louis beställde upp frukost och Liam och Alex kom in efter några minuter.

 

 

Konserten skulle precis börja och vi inledde med Na Na Na. När vi kom till I want så hände det något med min mikrofon, precis när mitt solo var. Jag fortsatte sjunga och le men inget hände. Som tur var så hörde jag Liam sjunga istället för mig. Jag log tacksamt mot honom. Konserten gick sen väldigt bra och micken funkade som vanligt, jag vet inte vad som hände. Jag erkände för mig själv att jag tog i lite extra eftersom Sophie satt i publiken. Såklart att man vill styla föra sin flickvän. Det var konstigt efter konserten för under den hade alla skrikit väldigt högt, och nu var det helt tyst. Vi satt backstage och väntade på att signeringen skulle börja.

 

Sophies perspektiv.

Harry var grym idag, de andra var också grymma, men Harry, han var underbar. Han var min. Bara min. Konserten var slut och som de andra gångerna ställde vi oss i den långa kön av förväntansfulla tjejer till signeringskön. Alla pratade eller skrek på grund av hur högt det var om hur bra de hade varit och hur snygga killarna var. Jag kände att någon tog mig på axeln, jag vände mig om och där stod en tjej och log.

”Excuse me, aren´t you Harry´s girlfriend?” Frågade hon och såg förväntansfull ut. Jag blev mållös, inte en enda gång hade jag tänkt på att paparazzi existerar. Harry hade aldrig nämnt det. Om han ville gå ut med att vi hade ett förhållande visste jag inte heller. Det blev tomt i mitt huvud. Jag tittade på Alex för hjälp.

”No, we are just friends with them”. Sa Alex.

”But aren´t you together with Liam?” Frågade en annan tjej.

“Like I said, we are just friends with them”. Sa Alex igen. De fyra tjejerna såg inte ut att tro oss.

”Good, because Hazza is mine!” Sa den första tjejen. Hon såg kaxig ut och ville provocera oss.

”And Liam and Louis are mine!” Sa en annan tjej. Hon såg lika kaxig ut som den andra. Jag och Alex tittade på varandra och visste inte hur vi skulle reagera.

”Okey.” Sa hon och jag samtidigt sen vände vi oss om och ignorerade dem.

”LADIES! THE BOYS ARE HERE NOW, PLEASE WELCOME HARRY, LIAM, LOUIS, ZAYN AND NIALL!” Hörde vi en vakt ropa. Alla tjejer började skrika och en del såg ut att vara nära gråten. Det var helt hysteriskt. Alla började vifta med bilden alla fått till signeringen. Kön gick relativt snabbt, de var snabba på att skriva och prata, för jag visste att de alltid var trevliga mot sina fans. När det blev vår tur så sken alla killar upp. Men då hörde jag en av tjejerna som pratat med oss i kön säga:

”Are you dating that girl Harry?” Jag tittade nervöst på honom, han såg lugn ut, vilket förvånade mig.

”No i´m not. We´re just really really good friends”. Sa han och blinkade åt mig.

”I don´t believe you”. Sa hon och såg sur ut. Harry öppnade munnen för att säga något men då puttade vakten på henne så hon fick inte en chans att säga något mer till honom om det. Jag och Alex fick våra signerade bilder och Louis sa att de skulle komma till hotellet senare. Vi sa hejdå snabbt och åkte sedan till vårt hotell. Vi satte på oss myskläder och satte på tv:n.

”Sophie, kolla på detta!” Sa Alex och höll fram sin mobil. Hon var inne på twitter. Jag läste den översta tweeten ”Harry_Styles: Okey, i can´t hide it from you. Yes i´m dating Sophie_Svensson and don´t send mean tweets to her, she´s amazing, follow her.”

“Kolla dina mentions!” Sa hon och såg förskräckt ut. Jag gick in på min twitter och kollade mentions, 200 stycken.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: