Kapitel 19

Previous:

”Sophie, kolla på detta!” Sa Alex och höll fram sin mobil. Hon var inne på twitter. Jag läste den översta tweeten ”Harry_Styles: Okey, i can´t hide it from you. Yes i´m dating Sophie_Svensson and don´t send mean tweets to her, she´s amazing, follow her.”

“Kolla dina mentions!” Sa hon och såg förskräckt ut. Jag gick in på min twitter och kollade mentions, 200 stycken.


Jag bläddrade igenom dem, vissa var snälla och sa att det var roligt att han hittat en tjej, medan andra var riktigt elaka och sa att han var för bra för mig och att jag skulle åka tillbaks till Sverige osv. Jag såg att jag hade 100 nya följare.

”Alex.” Sa jag. Jag visste inte vad jag skulle säga mer. Jag visade henne mobilen och hon bläddrade. Hennes ansiktuttryck gick från leendes till ledsamt till argt.

”Undra om Liam har skrivit något?” Frågade jag henne.

”Vad elaka en del är Sophie! Jag fattar inte hur, jag vet att vissa kan vara så, men trodde aldrig det skulle hända dig. Jo han har skrivit, vänta kan läsa.” Sa hon.”I have a confession, something like Harry´s, i´m dating a wonderful girl. And it´s time for you to know! Follow her, Alex_Holm.” Fortsatte hon.

“Har du också massa mentions?” Frågade jag sorgsen. Hon fingrade på mobilen, det började välla tårar nedför hennes kinder.

”Alex!” Utbrast jag och tog hennes hand.

”Jag har massa nya följare, massa mentions. 80 % elaka och resten snälla. Jag fattar inte… hur man kan säga något sådant till någon man inte känner?” Snyftade hon. Jag tog mobilen och bläddrade igenom, hennes var till och med elakare än mina. Jag uppdaterade twitter och såg att Zayn, Niall och Louis hade twittrat också. Jag läste högt för Alex.

”Louis skrev:” Thanks to all the fans who came tonight! Now i´m going to see my favorite girls.” Niall skrev bara att konserten var lyckad och Zayn skrev “ Great concert, going to se my little sisters now!” Jag log när jag läste Zayns tweet, det fanns sanning i det, jag såg alla utom Harry som mina storebröder. Många hade skrivit till Zayn och frågat om han skulle åka hem eller om hans familj var där. Jag lade ifrån mig mobilen, jag ville inte veta vad folk skrev eller tyckte. Jag torkade bort Alex tårar och vi kollade återigen på tv:n. Egentligen var jag glad över att Harry skrivit det, men om feedbacken skulle vara så här, så visste jag inte vad jag tyckte. Efter någon timme kom killarna, de såg ganska trötta ut. Jag kände doften av pizza. Vi satte oss på golvet och började äta.

”Alex, have you been crying?” Frågade Liam henne.

“Ehm, no.” Sa hon tyst. Jag kände att Harry petade mig i sidan. Men jag ignorerade honom, jag tittade på Alex.

”Babe, I can see that you´re lying.” Sa Liam och tog hennes hand. De andra kollade på oss oroat.

”Okey, well yes, I cried before”. Erkände hon. “After your really cute tweet Liam I got many mentions, and all of them weren´t nice. At all.” Fortsatte hon. Harry tog tag I min arm och jag vände mig om. Han såg frågandes ut.

”Yes Harry, they´ve written to mee too. But some girls are nice, but…” Tonade jag ut.

“How can they be so mean?” Sa Louis. “It reminds me of…” Fortsatte han men avslutade inte meningen. Jag såg att Harry tittade ner i marken. Det blev tyst. Jag förstod vad han menade, när de första gången skulle sjunga What makes you beautiful live hade Harry tagit för lite luft inför hans solo så det hade blivit lite skakigt, efter det skrev massa hur dålig han var. När det visades på deras dokumentär hade jag gråtit. Jag kände hur tårarna rann. Jag slängde mig i Harrys famn och grät. Jag kände att de andra kröp fram till oss och det blev en stor gruppkram. Vi sa inte något på en lång stund. Detta var min och Alex sista kväll med på turnén innan vi skulle hem till London, en ytterligare vecka skulle killarna vara borta och det var två veckor kvar till skolan började. Vi satte oss sedan i sängen, vi fick klämma in oss, killarna tog väldigt stor plats. Vi pratade om allt möjligt, men ingen nämnde twitter. När klockan blev ett var dem tvungna att gå tillbaks till turnébussen. Jag och Harry gick in i mitt rum.

”I love you Soph. You know that.” Sa han och lade armarna runt min midja. Jag hade mina runt hans nacke.

”I love you too Harry! Never forget that.” Sa jag och han böjde sig ner för att kyssa mig. Kyssen varade alltför kort innan Louis knackade på och sa att de var tvungna att gå. Harry tog min hand och vi gick till de andra. Jag såg att Liam och Alex satt kvar i sängen och kysstes.

Jag släppte Harrys hans för att kunna krama Niall, jag skulle sakna honom, hans roliga skämt och hans positiva energi. Zayn stod på tur, han hade öppna armar och jag kramade honom hårt. Han var verkligen den storebror jag aldrig haft. Till sist, Louis. Fina söta underbara Louis. Han skulle jag sakna mest efter Harry. Jag kände hur tårarna brände i ögonen när jag kramade honom.

”I´m gonna miss you guys!” Sa jag och snyftade. Louis strök mitt hår lugnande. Han släppte mig för att kunna krama Alex. Jag ställde mig framför Harry medan Alex kramade alla. Liam kom då fram till mig och vi kramades och han viskade ” take care of my girl!” . Jag nickade och släppte honom.

”We can skype every day!” Utbrast Niall. Alla började skratta, egentligen vet jag inte varför. Men det var nog för alla var lite nedstämda.

”Of course!” Sa jag och log brett. De tog på sig skorna.

”Well, see you in a week, then it´s party!” Sa Louis och gjorde ett dans-move. Vi skrattade. Harry kysste mig en gång till och det gjorde ont i hjärtat. Zayn kramade mig igen och sen sa vi hejdå till varandra. Både jag och Alex var ganska trötta så vi sa god natt och jag gick in i mitt rum, men vi hade dörren öppen mellan våra rum. Jag drog snabbt av mig kläderna och tog bort sminket, som hade runnit under ögonen. Sedan lade jag mig ner i sängen. Då hörde jag att det vibrerade. Min mobil. Jag tog den och det lyste Harry, jag öppnade hans sms och läste ”miss you already, who am I going to snuggle with tonight?” jag log och svarade snabbt ” Miss you too. You can snuggle with Louis, I know he likes it”. Svaret kom snabbt ”Haha, Louis is not so snugglable, I guess I have to make it by myself. xx your Harry”. Aww Harry. Jag svarade “I will dream of you tonight, love you, xx Soph”. Sedan lade jag mobilen på sängbordet och vände mig om för att somna.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: