Kapitel 20

Previous:
Min mobil. Jag tog den och det lyste Harry, jag öppnade hans sms och läste ”miss you already, who am I going to snuggle with tonight?” jag log och svarade snabbt ” Miss you too. You can snuggle with Louis, I know he likes it”. Svaret kom snabbt ”Haha, Louis is not so snugglable, I guess I have to make it by myself. xx your Harry”. Aww Harry. Jag svarade “I will dream of you tonight, love you, xx Soph”. Sedan lade jag mobilen på sängbordet och vände mig om för att somna.

Hemma. Det kändes skönt men tomt att vara hemma. Men jag hade saknat Tyra och Kayla så det skulle bli roligt att träffa dem. Vi hade bokat en spa-weekend fast det inte var helg. Vi skulle åka imorgon. Det skulle bli skönt! Jag skulle då inte kunna prata med Harry eller de andra killarna eftersom vi tjejer lovat varandra att inte använda mobilen, men vi sa att Kayla fick messa med Louis någon enstaka gång. Jag skulle bli så glad om de fick ihop det, eftersom Kayla är urgullig och Louis är, ja han är Louis. Jag skrattade och gick in med min väska på mitt rum. Alex ropade att hon skulle ut och jogga så jag satte mig på balkongen men datorn i famnen och ringde Harry på skype. Klockan var bara två på dagen så deras konsert hade inte börjat.

”Hi babe!” Svarade Harry glatt. Han satt själv.

”Hi Harry, can you believe that I miss you already!?” Sa jag och flinade.

“I miss you too! So, what are you doing?”

“Not much, Alex just went out for a jog so I´m alone. It´s boring!” Sa jag och skrattade.

”Haha, well I’m here now. But wait, I have to talk to our manager quickly, but here comes Louis and Zayn”. Sa han och vinkade. Efter några sekunder kom de. Såg lika glada ut som alltid.

”HEEEEY SOPHIEE!” Ropade dem.

”HEEY GUYS! I miss you, already haha”. Utbrast jag. De log.

”You know that you are like my big brothers!?”

“YEAH, and you are our little sister. Alex too”. Sa Zayn och log.

”Where is she?” Frågade Louis.

”Out jogging. So I´m alone. It´s not fun. I´m used to have at least one person with me”.

“Well, hold on for a sec then!” Sa Zayn och de försvann från skärmen. Jag gick in på facebook och scrollade ner utan egentligen att läsa vad som stod. Men så plötslig hörde jag någon sjunga.

You´re insecure, don´t know what for…” Det var Liam som sjöng. Jag tryckte upp skype. Där satt alla killarna och Niall spelade gitarr. Jag blev helt rörd. De avslutade med att alla sa.

”You don´t know you´re beautiful”. Jag kände att jag rodnade.

“Guys, you are too kind”.

“You are Sophie!” Sa de alla samtidigt. Harry tecknade att de skulle gå så alla vinkade glatt.

”Sophie, I´m so sorry, but we have to go. When can we talk again?” Frågade Harry ledsamt.

“Oh okey. We are going on a spa-weekend so in three days. But we can make it”.

“Yeah, guess so. Have fun! I love you, so much Sophie” Sa Harry. Jag kände hur tårarna rann.

“Oh Harry, I love you too. You will rock this concert, or every concert you´ll do”. Sa jag och snyftade.

“You don´t know how much I want to be with you right now, and hold you”.

“Same here. But go now Harry”. Sa jag och svalde tårarna. Han sa motvilligt hejdå och jag stängde ner Skype och satte på Spotify, One Directions album på högsta nivå. Solen stekte på balkongen så jag satte datorn på det lilla bordet bredvid och lade mig ner i solstolen och vilade. Stängde ut världen.

”SOPHIE!” Hörde jag någon ropa och ryckte i mina axlar. Jag satte mig upp i stolen och såg att Alex stod där.

”Vad är det?”  Sa jag och sträckte på mig. Jag hade visst somnat.

”Ehm, hur länge har du sovit?” Frågade hon.

”Jag vet inte, en stund tydligen. Vadå då?”.

”Kolla på din kropp gumman!” Sa Alex hon flinade. Jag tittade genast på min mage, nej, jag hade bränt mig. Jag sprang förbi Alex och till den stora spegeln i hallen. Det var som jag fruktat, magen, armarna och ansiktet var knallröda. Benen var samma bleka färg som innan.

”ÅH NEJ! VARFÖR SKA DET HÄNDA MIG!?” Utbrast jag. Alex ställde sig bredvid mig och började skratta. Jag sprang in till toan och började smörja in med massa efter-sol och body lotion. Jag satt inte på balkongen mer den dagen. På kvällen messade Harry att jag skulle logga in på skype. Jag gjorde det genast. Harry dök upp på skärmen, han hade nog precis duschat för hans hår var inte lika fluffigt som alltid.

”Babe, what have happened to your face?” Utbrast Harry. Åh nej, jag hade glömt att jag bränt mig. Jag tog genast handen över kameran.

”Ehm, I´ve forgot that. When I was on the balcony before, I ehm, fell asleep in the sun”. Stammade jag.

“Haha, Sophie… Come on. I won´t laugh”. Sa Harry och log.

“But I look hideous. Really. You´d want to break up with me”.

“No I won´t. Please?” Jag visste att jag skulle ångra mig men jag tog bort handen från kameran.

”I told you”. Sa jag och flinade.

”Oh, ehm. Sophie, I´m in One Direction. I can´t be together with a girl how looks like that!” Sa Harry och såg allvarlig ut, men sprack upp i ett leende.

”I´going to tell you about my perfect girlfriend. She is, beautiful, funny and she is Swedish. You know I love Swedish girls, they are really hot. Wait you are her”.

“You are really sweet Harry”. Sa jag. Vi fortsatte prata i någon timme till innan jag var tvungen att sova.  Vi skulle åka klockan sex på morgonen.

Spat låg inte alls långt ifrån London så vi var där ganska snabbt. Först fick vi alla en massage, jag bad att få en mycket, mycket lätt massage, även om jag inte bränt ryggen så var axlarna och armarna väldigt känsliga.

Efter massagen gick vi alla till bubbelpoolen och bara tog det lugnt. De tre dagarna gick snabbt och vi var tillbaka i London utvilade och fräscha. På kvällen skulle vi ut.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: