Kapitel 1

Jag kunde inte riktigt förstå att jag och Alex var på väg till London för att plugga. Att våra föräldrar bara släppte iväg oss, deras ”små” sjuttonåringar. Så nu skulle hon och jag dela lägenhet i Londons centrum.

Vi hade precis landat och var på väg mot lägenheten.

”Sophie, kolla där ska vi bo!” Utbrast Alex i taxin och pekade mot ett hus.

”Helt otroligt!” Jublade jag.  När taxin stannade utanför huset sprang vi ut entusiastiska och tog väskorna med oss. Lägenheten var perfekt, två sovrum, ett gigantiskt vardagsrum. Vi hoppade runt och skrek av glädje. Tillslut hamnade vi i soffan och var helt slut efter allt hoppande.

”Du, ska vi dra ner till det där milkshake stället som låg nära här?” Frågade Alex.

”Åh, ja vad gott. Men jag ska bara byta om, känner mig inte så fräsch efter resan”. Sa jag.

”Samma här!” Svarade hon och började gå mot hennes badrum. Vi hade till och med fått varsitt badrum, helt otroligt. Detta året skulle bli underbart.

Efter tjugo minuter var vi klara och började gå. Klockan var halv åtta och det var ganska mycket folk ute på gatorna. Jag var så glad att jag skuttade på vägen, Alex var lite bakom mig så jag vände mig mot henne och ropade att hon fick skynda sig.

”SOPHIE AKTA!” Skrek hon plötsligt. Jag hann kolla fram en sekund innan jag sprang rakt in i en kille och jag fick hans milkshake spilld över mig. Jag snubblade bakåt men han tog tag i min arm precis innan jag skulle trillat på rumpan. Jag blev knallröd i ansiktet.

”Oh, I´m sorry!” Utbrast jag förfärat. Alex stod nu bredvid mig och garvade. Det gjorde även hans fyra kompisar som stod bakom honom. När jag kollade noga på dem kände jag igen dem. ONE DIRECTION!

”It´s fine! Sa Harry, jag kände igen honom från x-factor.

”Oh my god, you´re One Direction! Utbrast Alex. Jag tittade på henne och log. Jag var tacksam över att hon var så framåt.

”Haha, yes we are” Svarade Louis som stod bakom Harry. Jag hade helt glömt bort att jag hade milkshake över hela tröjan tills jag såg att Harry stirrade på mig konstigt.

”Let me buy you another milkshake!” Sa jag till honom.

”No you don´t have to, but I feel sorry for your shirt!” Sa han och skrattade.

”Asch, I can wash it”. Sa jag och flinade.

”I´m Alexandra by the way, but call me Alex. Sa Alex och log. ”And this is Sophie”. Fortsatte hon och tittade på mig.

”Hello, do you guys want to do something with us tonight?” Frågade Louis glatt.

”Sure!” Svarade jag och Alex samtidigt.

”Great, we were planning on just watch a movie, and of course eat candy, alright?” Frågade Louis. Han hade ett riktigt sött leende.

”Perfect, but can I borrow a shirt from someone? I don´t think I like the milkshake-on-sweater-fashion”. Sa jag och flinade. Alla började skratta och Harry nickade åt mig. Vi började gå mot deras lägenhet, som inte alls låg långt bort ifrån vår. Den var väldigt stor, men eftersom det var en lägenhet till fem killar så var det väl inte så konstigt. Harry tog mig in på hans rum och drog fram en tröja och gav den till mig. Den luktade väldigt gott.

”Now you don´t have to have the milkshake-on-sweater-fashion” Sa han och skrattade. Jag stämde in i skrattet. Han vände sig om och jag drog snabbt av min fläckiga tröja och drog på mig hans.

”Finished!” Sa jag och han vände sig om. ”By the way, what movie are we going to see?” fortsatte jag.

The ring, Zayns choice”. Sa han. Jag rös. Jag kände igen titeln och jag hatade skräckfilmer. Han såg nog det på mig.

”You don´t like scary movies?” frågade han. Jag skakade på huvudet.

”You can sit with me if you want” Sa han. Jag hade haft en crush på Harry ända sedan jag sett honom i x-factor. Jag log.

”Thanks”. Sa jag och vi gick ut till de andra. Alla satt i soffan och killarna kollade på Alex med stora ögon medan hon berättade något, jag log inombords. Hon hade alltid varit en kill-magnet.

Jag och Harry satte oss bredvid dem andra i soffan och Niall satte igång filmen. Jag kände att Harry lade armen om mig och jag kröp närmare honom i mörkret. Jag sneglade åt Alex håll och såg att hon satt väldigt nära Liam, han var grymt snygg noterade jag. Jag blundade genom nästan hela filmen och hade ansiktet mot Harrys bröstkorg. Han verkade inte ha något emot det för han höll om mig hela tiden. Filmen slutade runt elva och då de satte på en annan, denna gång en komedi. Jag älskade komedier så jag vände ansiktet utåt men låg fortfarande nära Harry och hans armar var fortfarande runt mig. Filmen slutade runt ett tiden så vi stängde av tv:n och snackade lite. Niall satt med godisskålen i knät och åt konstant, Zayn åt en hel del med. Jag såg att Liam och Alex höll handen. Men det behövde inte betyda något, Alex gjorde så naturligt med killar. Jag kollade på klockan och hon var halv två. Varken jag och förmodligen inte Alex hade lust att gå hem. Och det var som om Liam kunde läsa tankar.

”Girls, if you don’t want to walk come you can sleep over”. De andra killarna så glada ut över hans fråga. Jag kollade på Alex och hon nickade.

”Oh that would be great, we can sleep on the couch”. Sa jag.

”No silly”.  Sa Harry bakom mig. ”You can sleep with me and Alex at Liam’s”. Jag såg att han blinkade åt Liam som såg väldigt glad ut.

”Okay, but we girls just have to go to the toilet, be right back” Sa Alex och tittade på mig. Killarna nickade och började fixa lite, de var väl inte de ordentligaste men det var inte vi heller så jag brydde mig inte så mycket. Vi gick snabbt in på toan och tog av sminket och pratade snabbt om killarna. Alex var tydligen lite intresserad av Liam, och jag erkände att jag var attraherad av Harry. Vi gick ut till vardagsrummet igen, där satt killarna och pratade. Vi alla sa god natt och gav varandra en kram. Jag kramade Alex extra länge innan hon gick med Liam. Jag följde med Harry till hans rum. Jag drog av mig shortsen och hade kvar hans tröja på mig, han drog snabbt av sig sina kläder och hade bara sina boxer-kalsonger på sig. Vi kröp ner under täcket och han drog mig intill sig, det var riktigt mysigt. Jag somnade med ett leende på läpparna.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: