Kapitel 10

Previous:

“I´ll be home tomorrow, for the whole weekend”. Sa han glatt.

“Okey, all of you?” Frågade jag.

“No, only I. The others will be home on Sunday only. So it´s just you and me”.

“Meet at Milkshake City?” Frågade jag och log när jag tänkte på första gången jag träffade honom.

”Okay, at 12.00 am. And you try not to run this time.” Sa han och skrattade. Jag skrattade lite tyst med honom.


Jag vaknade tidigt, klockan var bara halv sju men jag kände mig pigg och utvilad. Jag bestämde för att gå ut och springa en runda. Jag tog snabbt på mig kläder och satte på ipoden på högsta volym.  Första låten som spelades var ”What makes you beautiful” jag blev alldeles varm inombords när jag hörde Harrys röst.  Jag hade grubblat under hela kvällen hur jag skulle göra med hela situationen. Jag hade tillslut bestämt mig för att förlåta honom. Jag hade även sökt på hans ex för att se om det verkligen var hon. Han hade talat sanning. Jag sprang cirka en halvtimme innan det började hagla så jag skyndade mig hem men var ändå genomblöt när jag var hemma. Direkt sprang jag in i duschen. Jag fördrev sen tiden med att sitta vid tv:n. Alex hade lämnat en lapp ”Är iväg med Kayla och Tyra. Men kommer hem senare. Säg bara till om du ska sova hos Harry. Hoppas verkligen att det går bra! Puss, Alexi” jag log. Jag hoppades på samma sak. Jag satte på mig en svart långklänning med djup rygg, sminkade mig lätt och sen gick jag ifrån lägenheten fem över tolv, bara för att låta honom vänta. Till min lycka hade det slutat regna. När jag precis runt hörnet till Milkshake City tittade jag först om han stod där, det gjorde han. Jag tog ett djupt andetag och gick runt hörnet för att möta honom. Han log brett när han fick syn på mig. Jag log tillbaks.

”Hi Soph, you look… beautiful”. Sa han och tog mina händer i sina.

”Hi Harry. Ehm thanks, you too”. Sa jag och log. Jag märkte att han var nervös.

”Well, what do you want to do?” Frågade han.

“I don´t know… oh I have an idea. We can first go to a café and then go see a movie?”

“That’s great!” Jag märkte att han släppte sin nervositet lite. Jag kände nu hur mycket jag hade saknat honom så jag böjde mig fram och kysste honom. Han kysste tillbaka.

”Am I better than your ex?” Sa jag och låtsades bli sur. Hans ansikte stelnade.

”I´m kidding!”. Sa jag och började skratta. Han stämde in. Vi började gå till närmsta bio och valde att se” Harry Potter and the deathly hallows part 2”. Jag var ett riktigt Harry Potter- fan och blev glad när han ville se den med. Vi köpte våra biljetter och gick sedan till Bea's of Bloomsbury. Ett riktigt mysigt och gulligt café. Vi pratade om hur han hade haft det under turnén än så länge. Sen berättade jag om Kayla och Tyra. Klockan gick och plötsligt var klockan tre. Bion började inte förens halv åtta så vi bestämde oss för att gå hem till Harry. Vi satte oss i soffan och slappade.

”So, I have a suggestion…”Började Harry säga. “Do you and Alex want to come with us next week?”

“Oh Harry. Well, are you sure the others want us to go with you?” Frågade jag försiktigt.

“Of course, we talked about it yesterday. Liam is thrilled about the idea. And I don´t exactly hate the idea of you with me”. Sa han och log.

“Well then, YES!” Hans leende spred sig över hela ansiktet. Det var mitt favorit leende. Han slängde sig över mig och kysste mig. Det gick snabbt över till hångel. Vi hade aldrig varit så passionerade. Han satte sig plötsligt upp och drog av sin tröja. Sen kollade han på mig konstigt.

”What?” Sa jag och flinade.

”Your dress, it´s very long. Can you please take it of yourself?” Sa han och skrattade. Jag kollade på honom för att se om han verkligen menade det. Det verkade han göra. Jag gjorde tecken att han skulle flytta på sig så jag kunde ta av mig den. Han busvisslade. Jag tackade Gud att jag hade rakat benen och tagit snygga underkläder. Jag drog ner honom över mig och det kändes nytt och spännande. Men jag visste att jag inte var redo för att göra det, så jag tog det lugnt. Han förstod vinkeln och tog det lite lugnare. Vi satte oss upp och började skratta. Sen fick jag ett ryck och satte på jättehög musik och började dansa, i underkläder. Harry stod i soffan och asgarvade. Jag tecknade att han skulle vara med och dansa, jag kunde inte prata eftersom jag sjöng med i låten, ”top of the world” han flinade men han började dansa med mig. Efter ett tag stängde vi av musiken och la oss på golvet.

”I love you”. Viskade Harry.

“I love you too”. Svarade jag.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: