Kapitel 2

Previous:

Vi sa alla god natt och gav varandra en kram. Jag kramade Alex extra länge innan hon gick med Liam. Jag följde med Harry till hans rum. Jag drog av mig shortsen och hade kvar hans tröja på mig, han drog snabbt av sig sina kläder och hade bara sina boxer-kalsonger på sig. Vi kröp ner under täcket och han drog mig intill sig, det var riktigt mysigt. Jag somnade med ett leende på läpparna.


Harrys perspektiv:

Jag vaknade och kollade på Sophie, hon var söt när hon sov. Det var tur att jag hade sprungit på henne, eller hon mig. Jag flinade när jag tänkte på gårkvällen. Hon såg fridfull ut och jag ville inte väcka henne så jag lade mig ner igen och höll om henne hårdare.

”Harry! HARRY!” Hörde jag att någon väste i mitt öra. Jag öppnade ögonen och där stod Louis. Han blinkade överdrivet med ena ögat. Jag log, Louis skulle alltid skämta, men det var det jag gillade med honom. Jag kastade min kudde på honom jag la mig ner igen. Sophie rörde och vred på sig, Louis stod blixtstilla och jag med. Hon vaknade inte. Jag väste ett tyst ”GO” till Louis och han backade med ett flin. Det skulle jag få höra sen. Jag skulle precis lägga mig ner och somna om men jag såg ett par ögon tittandes på mig. Hon hade vaknat.

”Morning babe”. Sa jag och log. Hon var söt utan smink.

”Morning”. Sa hon och gäspade. ”What time is it?” frågade hon.

”Ehm, I think it´s about eleven” Sa jag och log.

”Vas happenin´?” Hörde jag Zayn ropa i dörren. Vi båda kollade på honom och började skratta. Han såg förvirrad ut, som om han missat ett skämt.

”Haha, Zayn. I LOVE that!” Sa Sophie och flinade. Jag skrattade, det gjorde jag med.

”Thanks Sophie”. I won´t bother you anymore, but Niall´s making breakfast”. Sa Zayn.

Nu var det jag som skrattade högt, Niall och hans mat. Zayn skrattade med och gick ut. Jag tittade på Sophie.

”Slept well?”. Frågade jag och log.

”Wonderful”. Sa hon och log brett. Jag sken upp. ”Your bed is so comfortable!” fortsatte hon.

”Yes, but I think it´s more comfortable when a really cozy girl lies next to me”. Sa jag. Hon rodnade, vilket jag tyckte var urgulligt. Jag smekte hennes kind.

”Harry!” Sa hon bara och log. Jag böjde mig ner och kysste henne lätt på munnen. Jag avslutade kyssen för att se hennes reaktion. Hon bara log stort och drog ner mig över henne och kysste mig igen. Vi skrattade båda och steg ur sängen för att klä på oss. Sen gick vi ut till de andra.

 

Sophies perspektiv.

Vi gick ut till de andra i köket hand i hand. Vi möttes av glada ögon. Jag såg att Alex blinkade åt mig när hon såg att vi höll hand. Själv satt hon i Louis knä. Niall hade gjort pannkakor och alla tog varsin tallrik och gick ut till vardagsrummet.

”So girls, tell us more about you!” Sa Liam glatt.

”Okay, we come from a city called Jönköping. We´re living here in a year, and we are going to study in the fall”. Sa Alex.

”Oh, nice”. Sa Niall. Vi skrattade. Vi pratade sen lite om deras liv och det bara flöt på, som om vi hade känt varandra sedan länge. De undrade om vi ville gå ut med dem på kvällen, vi sa självklart ja men att vi var tvungna att gå hem först. Vi alla bytte nummer och bestämde att höra av oss senare. Jag och Alex sprang och tog på oss, men jag behöll Harrys tröja på mig, jag ville inte gå hem i milkshake-tröjan. När jag kom ut från Harrys rum stod killarna vid ytterdörren, de alla skrattade när de såg tröjan i handen. Jag bara flinade. Det var faktiskt lite komiskt trots allt. Alex kom bara några sekunder efter mig. Vi kramade alla killar, jag Harry extra länge och gav honom en snabb puss på kinden. Sen började vi gå hem.

Vi slängde oss i soffan och började snacka.

”Så, Sophie. Jag såg att du och Harry var väldigt mysiga mot varandra.” Sa hon och busvisslade.

”Haha, som du och Liam, eller Louis?” Sa jag och försökte vända frågan.

”Nej Sophie, jag berättar sen, nu ska DU berätta!” Sa hon och flinade.

”Okej då, jo men han är en väldigt mysig kille, pojkväns-material du vet. Vi kramades lite och…”tonade jag ut.

”OCH…?” Hennes ögon blev stora. Jag skrattade.

”Han kysste mig i morse.” Sa jag och log över hela ansiktet.

”Åh Sophie! Vad glad jag blir! Jag får väl säga att jag tror jag gillar Liam, eller är intresserad mer, vi har ju bara känt dem i en dag. Han är riktigt gullig. Men Louis han, han är så super snäll och för att inte tala om snygg. Fast det är de alla!” Sa hon, jag nickade instämmande.  Vi fortsatte prata en stund innan vi båda gick och duschade. Dagen gick väldigt snabbt, klockan var åtta och vi var nästan klara och Alex ringde Liam. De var redan klara och vi bestämde att träffas utanför Milkshake City om tjugo minuter. Jag sprang in i mitt rum och tog på mig min nyinköpta röda klänning, den sträckte ner till halva låret. Sen satte jag på mig mina skor som hade 8 cm klack, vilket jag inte var så van vid. Men de var snygga. Jag gick ut till hallen och där stod Alex och tittade i spegeln. Hon var jätte snygg, med ett svart tajt fodral och blåa klackar. Vi fixade till håret innan vi gick ner. Killarna var redan där, alla var riktigt snygga. Speciellt Harry, och Louis såg också väldigt bra ut i en randig tröja och röda chinos. Vi gav alla en kram och började gå inåt. Jag gick hand i hand med Harry.

”You´re looking good tonight Soph”. Viskade han i mitt öra.

”You too”. Viskade jag tillbaka. Vi gick till ett ställe som hette Rose och det var lagom mycket folk, men klockan var bara halv nio. Louis styrde oss direkt till dansgolvet och vi började alla dansa. Det spelades ”give me everything” med Pitbull och Ne-Yo, en av mina favoriter just nu. De andra verkade också gilla den för nu släppte alla loss.

Vi dansade i flera timmar innan jag och Alex blev så trötta att vi gick ut och tog av oss klackarna.

”Zayn är verkligen populär bland tjejerna!”. Sa Alex och skrattade.

”Haha, ja! Men han är rätt så snygg”. Sa jag. Det dröjde inte länge innan Zayn kom ut till oss och drog in oss igen, vi satte på klackarna och följde med honom in med ett leende.

Klockan var nu halv tre och alla började bli trötta och som igår hängde vi med killarna hem. Vi alla slängde oss i soffan och pratade någon timme innan alla blev riktigt trötta. Jag och Alex sprang in på toan snabbt och tog bort sminket sen sa vi bara god natt och jag gick som igår in med Harry och Alex med Liam. Jag skulle kunna vänja mig vi det här tänkte jag. Harry låg i sängen, han hade redan slocknat. Jag log och pussade han på pannan och kröp in under täcket.

 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: