Kapitel 3

Previous:

Klockan var nu halv tre och alla började bli trötta och som igår hängde vi med killarna hem. Vi alla slängde oss i soffan och pratade någon timme innan alla blev riktigt trötta. Jag och Alex sprang in på toan snabbt och tog bort sminket sen så vi sa bara god natt och jag gick som igår in med Harry och Alex med Liam. Jag skulle kunna vänja mig vi det här tänkte jag. Harry låg i sängen, han hade redan slocknat. Jag log och pussade han på pannan och kröp in under täcket.


Jag öppnade ögonen och satte mig upp. Ingen Harry bredvid mig. Jag hörde ljud utifrån vardagsrummet så jag tog på mig en tröja Harry hade lagt fram åt mig och gick ut.

”Morning sleepyhead!” Skrek Louis bakom mig och lyfte upp mig.

”NO LOUIS, DON´T!” Skrek jag och skrattade. Han släppte ner mig i soffan. De andra bara skrattade.

”What time is it?” Frågade jag Alex.

”Half past one”. Sa hon och flinade. ”We didn´t want to wake you up”.

”Haha, guess I was tired”. Sa jag och de andra skrattade.

”I´m hungry, anyone´s up for breakfast?” Sa Niall. Alla började skratta men de var också hungriga så alla gick ut till köket. Bara jag och Harry satt kvar.

”You´re looking good in my shirt”. Sa han och blinkade.

”Haha, you´re looking good too in your shirt!” Sa jag. Han gick fram till mig och kysste mig lätt och tog min hand och vi gick ut till de andra. De höll på att plocka fram till frukost, det såg ut som de skulle göra pannkakor igen. Jag hade inget emot det, jag älskade pannkakor. Jag log när jag såg Louis leka med mjölet. Jag släppte Harrys hand och sprang fram till mjölpåsen sen stoppade jag ner handen och tog upp en näve med mjöl och kastade i Louis ansikte.

”Payback´s a bitch!” Sa jag och skrattade. Alla började storgarva. De vek sig dubbla av skratt, sedan att Louis gjorde världens chockade min gjorde det inte bättre. Sen stoppade han ner handen och innan jag han reagera hade jag mjöl i ansiktet. Det var droppen, alla började kasta allt de hittade på varandra, mjöl, kakao, socker och vatten. Tillslut blev alla så trötta att vi gick ut på deras balkong och satte oss ner på golvet. Jag hade nog aldrig skrattat så mycket, hela magen värkte.

”Okay, should we go to a café and eat something?” Frågade Niall. Alla skrattade.

”YES!” Ropade jag. ”I´m hungry”. De andra instämde.

”Should we clean ourselves or…?” Frågade Liam och skrattade.

”YES WE CLEAN!” Sa Louis överdrivet. Vi alla gick och bytte om till rena kläder, jag och Alex fick låna varsin tröja och mjukisbyxor. Vi bestämde sen att alla utom jag och Louis skulle köpa hem något att äta. Vi började fixa iordning lite i köket, vi tyckte synd om städerskan. Sen satte vi oss i soffan och snackade lite.

”I´m really enjoying having you girls here”. Sa Louis, alltid lika glad.

”It´s our pleasure, I like to hang out with you! You are very funny guys”. Sa jag och log.

”I hope we can do this all summer, or year!” Sa han. ”But you, I have to ask, do you think there´s something going on between Liam and Alex?” fortsatte han. Det var en svår fråga för mig att besvara.

”I agree. Ehm, I don´t know, but I think so. But we´ll find you a girl too. Who could resist you?” Sa jag och log. Han log tillbaka. Om det inte vore för Harry skulle jag lätt kunnat falla för Louis. Så underbart snäll, världens bästa kille helt enkelt.

”Thanks Sophie. How is it between you and Harry then?” Frågade han och blinkade.

”Haha, great. But we´ve only known each other for like three days so. But I felt at the first moment that it was something. He´s wonderful”. Han nickade instämmande. Jag gav honom en kram och direkt efter kom de andra och vi dukade upp maten på bordet. Vi gick sen hem efter en stund, men jag bestämde att jag skulle träffa Louis på kvällen.

 

Louis perspektiv.

”Well lads, we have to talk lad-talk now when the girls have left!” Sa jag glatt. De andra flinade.

”Well, I can say that I like Sophie, if you noticed”. Sa Harry och flinade.

”Yeah, we have!” Sa Liam och vi alla skrattade.

”Who do you think looks the best?” Frågade Zayn. Jag tyckte Sophie var riktigt snygg, det sa jag också.

”Sophie!”. Zayn och Harry höll med mig och flinade.

”I think Alex”. Sa Liam, Niall instämde.

”Right, Liam! How are things going with Alex?” Sa jag och blinkade flörtigt.

”Ehm well, I like her. She´s really nice and funny”. Sa Liam och log. Vi alla hoppade på honom och busvisslade. Vi satte oss sedan normalt och slog på tv:n.

”By the way, I´m meeting Sophie later. So I won´t join you bowling”. Sa jag och jag såg att Harry kollade på mig konstigt. ”Take it easy Harry, she´s helping me finding a date.” fortsatte jag och skrattade. De andra började också skratta.

”It´s fine, just kidding!” Sa Harry och flinade.

”Hey, I´m going back to Ireland tomorrow, but I´ll be home by the weekend. Sa Niall. ”Don´t know how you will make it without me, you´re going to starve”. Fortsatte han och skrattade.

”Well, then we´ll make Sophie and Alex come here and cook”. Sa Liam och flinade. Sen berättade Liam och Zayn att det också skulle åka hem tills i helgen, så det skulle bara vara jag och Harry kvar. Lite tråkigt, jag skulle sakna dem.

”Well, can we get something to eat?” Frågade Zayn. Vi alla nickade och vi gick till Subway.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: