Kapitel 4

Previous:

Louis perspektiv:

”Hey, I´m going back to Ireland tomorrow, but I´ll be home by the weekend. Sa Niall. ”Don´t know how you will make it without me, you´re going to starve”. Fortsatte han och skrattade.

”Well, then we´ll make Sophie and Alex come here and cook”. Sa Liam och flinade. Sen berättade Liam och Zayn att det också skulle åka hem tills i helgen, så det skulle bara vara jag och Harry kvar. Lite tråkigt, jag skulle sakna dem.

”Well, can we get something to eat?” Frågade Zayn. Vi alla nickade och vi gick till Subway.


Jag höll på att göra mig iordning innan Louis skulle komma förbi. Det kändes lite pirrigt att träffa honom själv. Vi hade bara varit här i några dagar, fast vi hade kommit nära killarna. Men vi hade aldrig varit själva en längre stund. Men det skulle nog aldrig kunna bli en pinsam tystnad när man är med Louis. Jag hörde att det knackade på dörren, jag skulle precis gå och öppna med jag hörde att Alex öppnade så jag fixade till håret och gick ut till hallen.

”Hello beautiful!” Sa han och kramade mig. Jag log.

”You look good Louis”. Sa jag. Vi sa hejdå till Alex och började gå ner till ett café som låg nära. Vi beställde varsin cupcake och kaffe och gick till ett bord.

”So Louis, should we find you a girl?” Sa jag och flinade.

“Well, you don´t have to help med, but I admit, I get a bit jealous of you and Harry when you like cuddle”. Jag rodnade lite. Jag hörde några tjejer prata svenska bordet bredvid så jag fick en idé. Jag sa till Louis att han skulle vänta, sen gick jag över till deras bord.

”Hej, ursäkta, men jag hörde att ni pratade svenska, tänkte att det kul att slippa prata engelska ibland”. Sa jag och log.

”Hej, haha. Jo det är det. Sa en av tjejerna.

”Känner du Louis Tomlinson?” frågade en av tjejerna och gapade.

”Ja det gör jag, det var därför jag kom hit, jag har lovat att fixa en dejt till honom, är du intresserad? Frågade jag tjejen som frågat. Hon såg ut att tappa hakan.

”JAAA!” Utbrast hon. ”Du kan ge honom mitt nummer”. Fortsatte hon och skrev ner på en servett.

”Tack, han hör av sig snart”. Sa jag och log. När jag gick tillbaka till Louis såg han ut som ett frågetecken.

”Were you talking Swedish?” Frågade han.

“Yes, it was nice to talk Swedish actually. Well, here, you got a number!” Sa jag och gav honom lappen. Han sneglade bort mot deras bord och såg lite missnöjd ut.

”What, she is beautiful Louis!? Utbrast jag.

“Well, not like you Sophie”. Sa han och log. Jag rodnade.

”You´re too kind! But please, call her at least. She is a fan, I could tell” Sa jag och flinade.

”I promise. Should we get out of here? Sa han och log.

“Yes, can´t we go to your apartment, maybe Alex and Harry will be there? Sa jag, jag saknade Harry lite.

“Of course”. Sa han och vi började gå mot deras lägenhet.

 

När vi gick in till vardagsrummet satt Harry och Alex och spelade tv-spel.

”Hallå Alex, var är alla killar? Frågade jag. Utan att tänka på att jag pratade svenska. Jag såg att Harry kollade konstigt på mig.

”De har åkt hem, men de kommer igen till helgen”. Sa hon, hon orkade nog inte heller svara på engelska. ”Can you talk English so we understand? Frågade Louis. Han log. Vi båda brast i skratt.

”Okay then, but hey Louis. Can´t you and I get something to eat, like snacks. Harry and I were planning to watch Dear John”. Frågade Alex.

“Yeah sure”. Svarade han. Alex blinkade åt mig. Hon var verkligen min bästa vän.

”I´ve missed you babe”. Sa Harry och gick fram till mig. Han lade armarna om min midja och jag om hans hals. Jag log.

”Missed you too”. But I thought that if you wanted to stay over at my place? “Sa jag och log.

“Can´t we tomorrow, I´m too lazy to go somewhere tonight. It´s alright? Sa han och log mitt favorit leende.

”Sure, I like your bed anyway”. Sa jag och vi satte oss I soffan. Alex och Louis kom tillbaka med ny-poppade popcorn. Jag satte mig bekvämt i Harrys famn. Jag hade redan sett denna filmen, den var romantisk och sorglig. Jag grät, de gjorde Alex med. Så båda höll hårt i varsin kille. Jag visste inte riktigt om jag tyckte att Alex skulle vara med Louis eller Liam, båda var underbara men… Jag hoppades bara att hon inte skulle såra någon av dem. Efter filmen var jag och Alex helt känslosamma. Även killarna var lite dämpade, men sen föreslog Louis att vi bara skulle sitta och slappa. Vilket vi gjorde med, vi pratade lite om när de var tvungna att åka iväg under sommaren. Det skulle bli svårt att vara ifrån Harry. Efter någon timmes prat blev jag helt plötsligt döds trött. De andra verkade känna som mig. Så vi gjorde oss i ordning för natten. Jag och Harry sa god natt till Louis och Alex, som nu skulle sova tillsammans i natt. Vi kröp ner och han höll hårt om mig.

”Jag alskar dig”. Viskade han i mitt öra.

”Harry, you´ve learned some Swedish!” Sa jag och blev helt rörd.

”Yes, I did”. Sa han och skrattade.

”Jag älskar dig med Harry. Sa jag och blev allvarlig. Han vände på mig och kysste mig passionerat. Sen höll han om mig hårdare än någonsin. Jag var lycklig.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: