Kapitel 5

Previous:

”Jag alskar dig”. Viskade han i mitt öra.

”Harry, you´ve learned some Swedish!” Sa jag och blev helt rörd.

”Yes, I did”. Sa han och skrattade.

”Jag älskar dig med Harry. Sa jag och blev allvarlig. Han vände på mig och kysste mig passionerat. Sen höll han om mig hårdare än någonsin. Jag var lycklig.


Alex perspektiv.

Jag vaknade av att Louis rörde på sig. Han var inte precis still när han sov. Han vände sig hit och dit, hela tiden. Jag kollade på klockan, 07.30. Suck, jag visste att jag inte kunde somna om. Så jag lade mig närmare Louis och bara låg och tänkte. Liam eller Louis. Jag visste inte hur jag skulle göra. Först hade Liam varit supergullig mot mig, jag hade sovit hos honom och så. Men nu Louis, han var också riktigt gullig, rolig. Vi hade myst lite igår innan vi somnade, jag log när jag tänkte på det. Jag skulle precis resa mig ur sängen innan jag kände att Louis tog tag i mig.

”Where are you going?” Sa han med knagglig röst.

”Up, I can´t sleep. And you can´t lie still”. Sa jag och log.

“Sorry”. Sa han och skrattade. “But now I´m awake so we can just lie here and talk?”

“Okey.” Jag lade mig ner och han drog mig närmare honom.

”I just have one question Alex.” Sa han. Jag blev nervös.

”Ehm, okey.” Sa jag försiktigt.

”What´s up really, you know, is it me, or is it Liam you like? Jag visste att det skulle komma. Men jag visste inte ens själv svaret på den frågan.

”Jo, fan.” Sa jag bara lågt.

”Swedish again? Sa han och skrattade.

”Sorry, forgot. And Louis, I actually don´t know the answer myself”. Sa jag och satte mig upp. “Both of you have been really nice and sweet to me. So it´s a difficult decision. And I´m terrified that I will mess everything up. I will hurt one of you”.

“I understand, I just want you to know that I like you, very much. But I also know that Liam likes you too. Much”. Jag kunde inte sitta kvar och se på Louis ledsna ansikte så jag sprang in till Harry och Sophie.

”SOPHIE!”. Väste jag högt. Hon hörde inte så jag repeterade, då vaknade hon. Jag tecknade att hon skulle komma till mig. Hon reste sig försiktigt ur sängen och tassade fram till mig. Vi började gå mot toan men då kom Louis.

”Alex, what happened? Sa han och så förskräckt ut. Jag kände att tårarna började rinna och struntade i honom, men jag hörde att Sophie viskade något till honom innan hon kom till mig.

 

Sophies perspektiv

Så fort jag kom in till toan och låst gick jag fram till Alex som satt på golvet och grät.

”Gumman vad har hänt?”. Frågade jag och satte mig bredvid henne.

”Jag… jag vet inte hur jag ska göra…” tonade hon ut.

”Göra med vad, åh menar du med Louis och Liam?”

”Ja, Louis frågade mig om det, jag visste inte vad jag skulle svara. Jag vet inte ens själv vad jag vill. Jag gillar båda två, men det känns som om jag kommer förstöra allt”. Jag kramade henne hårt.

”Nejdå…” Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. ”Men du, jag kan prata med dem om det”. Hon kollade på mig, sen log hon och torkade bort tårarna från kinderna.

”Jag älskar dig Sophie, det vet du väl?” Sa hon och log.

”Jag älskar dig med Alex”. Jag kramade henne igen. Vi fixade till oss innan vi gick ut. Harry och Louis satt i soffan och pratade. När de såg oss sprang de fram till oss.

”What happened?” Frågade Harry mig.

”Ehm, nothing, or well something”. Svarade jag, förvirrande svar. Jag drog med Louis till hans sovrum.

”Hey what, can you tell me what´s going on?” Frågade han.

“Well, Alex is just confused. About this you and Liam situation. She doesn’t know what to do”. Sa jag.

“Oh, it´s my fault. I was the one who brought it up. But I like her, very much Sophie. Can you help me?”

“Ehm, I don´t know what to do. Have you forgotten that Liam is in the picture too? I think that you two have to talk about it, and then talk to Alex, both of you.” Sa jag och log. Han log lite halvt. Jag kände mig elak på något sett. Jag tyckte inte om att se Louis ledsen. Jag kramade honom.

”Hey, let´s go out and eat something”. Sa jag och flinade. Precis efter jag sagt det kurrade hans mage, högt. Då skrattade vi ännu högre. I köket satt Harry och Alex och gjorde frukost. Jag gick fram till Harry och kramade honom, han kramade tillbaka och kysste mig på pannan. Jag var så glad att jag hade honom, men sen tänkte jag på Alex och blev genast dämpad. Vi gjorde våra mackor och gick ut på deras balkong. Det var riktigt varmt ute så vi bestämde att gå och bada senare. Alex verkade vara lite gladare och pratade glatt med Louis, som också skämtade som vanligt. Det kändes ganska tomt utan de andra tre. Jag längtade till dem skulle komma hem.  Efter frukosten gick vi ner till stranden som låg några 100 meter därifrån. Vi spenderade sen hela dagen där. Sen gick jag och Alex hem. Jag hade egentligen tänkt vara själv med Harry men jag kände att jag och Alex behövde ha en tjej-kväll utan killarna. Så vi gick och köpte varsin Ben & Jerry sen kollade vi på tjej-filmer och pratade hela natten lång. Det var skönt att bara umgås med Alex, jag hade saknat det.

De tre följande dagarna till helgen vi träffade vi inte killarna. Vi ville inte tränga oss på för mycket och sen ville vi utforska London. Vi shoppade massa kläder till skolan, och fest-klänningar. Jag köpte även ett halsband till Alex. Ett med ett S på till henne och ett A till mig. Hon var verkligen min bästa vän i hela världen. På fredagen messade Harry och frågade om vi ville gå ut med dem på kvällen, fira lite eftersom killarna kommit hem. Vi tackade ja och bestämde att vi skulle träffas halv nio vid Milkshake City. Men plötsligt fick Alex ett sms och hon tittade på mig och såg förskräckt ut.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: