Kapitel 8

Previous:

Vi bestämde oss för att tälta i vardagsrummet, eller sova på luftmadrasser så alla gick och hämtade varsin madrass. Jag fick dela med Harry, såklart. Vi alla tog av oss kläderna och när jag bara hade bh och trosor busvisslade de. Då blev jag knallröd och skyndade mig under täcket. De andra bara skrattade ännu mera. Sedan sa alla god natt.

”I think you look really good, with or without clothes babe”. Viskade Harry. Jag petade till honom i sidan.

”You too, if you like the non-trained look”. Sa jag med retsam röst. Han kittlade mig och lade sig över mig och kysste mig. Jag kände en kudde helt plötsligt som smällde till mig på huvudet.

”I want to sleep!” ropade Zayn. Vi fnissade och lade oss ordentligt, Harry drog mig intill sig och smekte mitt hår. Jag somnade riktigt lycklig.


När jag vaknade hade det börjat ljusna ute. Alla killarna sov djupt. Jag ställde mig försiktigt upp och smög in i Harrys rum och snodde en skjorta att ha på mig. Sen gick jag tyst ut på balkongen. Det var alldeles stilla ute, de flesta låg säkert och sov. Efter en stund kom Harry ut på balkongen.

”I missed you in bed”. Sa han och gäspade.

“Sorry, I couldn´t sleep. And oh, I borrowed a shirt from you, if that´s okay?” Sa jag och flinade. Han satte sig bredvid mig på golvet.

”Of course, it looks better on you babe”. Sa han och blinkade med ena ögat.

”Well, I don´t know about that. But what I do know is that I have the cutest boyfriend in the world”.

“And I have the most handsome girlfriend in the world, and I just want to kiss her right now. If that’s okay with you?

“Okey then”. Sa jag och flinade. Jag tog tag om hans nacke och han höll armarna om mig och kysste mig långsamt. Långsamt och alldeles underbart. Jag låg mot hans nakna bröstkorg och han höll om mig. Jag skulle kunna sitta där för evigt.

”Ehm Soph, I have to tell you something…” Började Harry. Jag kollade ängsligt på honom.

”Okey, what?” Frågade jag.

”In a week, we have to go out on a tour around the UK”. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Båda blev tysta.

”Okay, for how long?” Frågade jag jag tyst.

”Three weeks so we will come home one week before your school starts”. Sa han tyst.

“Well, we just have to make it, three weeks we can do that? Will you come to London some time?”

“It´s not fair to you that I just leave, or Alex. But yes, we will come here once a week so that’s good, I think…”

“Yes, that’s great Harry!” Jag blev genast gladare. Jag visste att jag inte skulle tycka det var så bra senare men jag lade den tanken åt sidan. Vi gick in och de andra hade vaknat och gjort frukost, vi gjorde detsamma. Den kommande veckan umgicks jag med killarna varje dag, och dagen innan de skulle åka kom Alex tillbaks så vi gick ut och firade på kvällen. Men eftersom de var tvungna att åka tidigt så stannade vi inte ute så länge. När vi skulle skiljas åt blev det ett stort kramkalas. Jag kramade Harry extra länge och gav honom en passionerad kyss. Jag sneglade på Alex som kysste Liam. Sen kollade jag på Louis som såg vanlig ut. Undra vad han och Liam bestämt eller sagt. Jag kramade Louis extra länge också, efter Harry var han den jag kände bäst. Vi sa hejdå och jag och Alex började gå hemåt.

Nu när vi var själva kunde vi utforska London ännu mera, vi träffade massa nytt folk och hittade nya favorit ställen. Vi lärde även känna våra grannar som var två tjejer i samma ålder. De skulle också plugga till hösten, samma linje som oss till och med. Vi fyra festade mycket tillsammans. Jag messade med Harry nästan varje dag och jag saknade honom mycket. Men jag visste att det inte var långt kvar till vi skulle få träffas igen.

Jag och Alex satt i vår lägenhet tillsammans med Kayla och Tyra, våra grannar och slappade.

”Sophie, isn´t that Harry…?” Frågade Kayla och visade mig hennes dataskärm. På bilden var det Harry som kysste en tjej på en diskret plats. Jag kände hur det högg till i hjärtat.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: