Kapitel 9

Previous:

Jag och Alex satt i vår lägenhet tillsammans med Kayla och Tyra, våra grannar och slappade.

”Ey Sophie, isn´t that Harry…?” Frågade Kayla och visade mig hennes dataskärm. På bilden var det Harry som kysste en tjej på en diskret plats. Jag kände hur det högg till i hjärtat.


 

Jag visste inte hur jag skulle reagera, men jag kände att det började bildas tårar i ögonen. Jag sprang till toan utan att säga något och låste. Jag hörde att de stod utanför och ville att jag skulle öppna men jag vägrade. Jag tog upp mobilen och ringde Harry. Det gick fram flera signaler innan han äntligen svarade.

”Hi babe”. Svarade han glatt.

”CAN YOU EXPLAIN WHY THERE IS A PICTURE OF YOU AND A GIRL KISSING ON THE INTERNET?” Skrek jag åt honom. Det blev tyst, vilket bekräftade allt. Tårarna strömmade nedför mina kinder.

”I can explain Soph…” Började han men jag avbröt honom.

”No, I don´t want to hear anything more from you, ever”. Skrek jag.

“But please, let me explain at least!”

“No, goodbye Harry”. Sa jag och slängde på. Jag grät helt hysteriskt nu. Alex knackade på dörren och bad mig att öppna ännu en gång. Jag gick fram till dörren och öppnade, de tre slängde sig mot mig och kramade mig. Vi satte oss i soffan och jag berättade vad ha sagt.

”Screw guys!” Sa Tyra. Hon skrattade och jag stämde in.

”I am so going to yell at Liam later, how could he let that happen…” Sa Alex med smått ironi i rösten.

“Okay girls, should we go and buy ourselves a Ben&Jerry and watch chick-flicks?” Sa Kayla och log. Alla gillade idén och jag gick in på toan för att tvätta av ansiktet som var röd-flammigt. Jag kollade på mobilen, fyra sms och två missade samtal. Jag ignorerade den och slängde den på sängen. Sen gick vi och köpte varsin glass, jag köpte min absoluta favorit, Fairly Nuts. Sen satte vi igång sex and the city serien. Jag försökte att inte tänka på Harry den kvällen, men varje gång jag såg Carrie med Mr. Big kom han upp i mina tankar. Jag ville kunna förlåta honom, men efter han hade gjort det… jag sköt tanken åt sidan och koncentrerade mig på tv:n. Jag föreslog att vi skulle gå ut istället. Jag hade för mycket tid att tänka här. De andra kollade på varandra men sen nickade de. Alla skyndade sig att ta på sig något snyggt innan vi gick ner på stan. Vi dansade flera timmar, på olika ställen ända tills allt hade stängt. Klockan var fyra när jag hamnade i min säng. Jag tog en snabb titt på mobilen, ännu flera sms från Harry. Jag såg även ett från Louis. Jag öppnade det motvilligt,”Please Soph, give him a chance. It was his ex who was kissing him. I miss you, everyone miss you. Especially Harry, xx Louis”. Tårar rann nedför mina kinder. Jag ville så gärna ha Harry hos mig. Jag lade ner mobilen på sängbordet och vände mig om och somnade direkt.

Jag vaknade av att Alex satt i min säng och pratade med någon i telefon. Hon pratade engelska. Jag satte mig upp och lyssnade på vad hon sa. Jag var fortfarande väldigt trött.

”Okey, I´ll tell her that. Put him on the speaker and I will too”. Sade hon snabbt. Jag stirrade på henne med stora ögon, jag förstod vem det var. Jag försökte smita förbi henne men hon höll mig kvar.

”Soph, are you there?” Hörde jag Harry säga försiktigt.

”I´m here…” Sa jag surt. Alex gav mig mobilen och gick ut och stängde. Hon mimade ” du kommer tacka mig senare”.

”Sophie please let me explain about the picture!” Skyndade Harry att säga. Jag bestämde mig för att låta honom förklara. Min tystnad var ett ja för honom.

”It was my ex-girlfriend who just came out of the blue. She just jumped on me. Please there´s nothing between her and me. I love you and only you Sophie”. Han lät ärlig. Jag kämpade emot tårarna.

“Harry, I love you too!” Sa jag och kände att jag inte kunde stå emot tårarna.

”Oh please don´t cry! Will you forgive me?” Sa han förhoppningsfullt.

”Of course I will stupid. I´m just crying because I miss you. So much. I miss your bed. I miss all of you. But when I saw that picture… I just…” Jag avslutade inte meningen, tårarna tog över min talförmåga.

“I miss you too! You don´t know how much I´ve been complaining this week to the guys”.

“I just know that I love you. But I’ve not completely forgiven you yet. But I want you here”.

“I´ll be home tomorrow, for the whole weekend”. Sa han glatt.

“Okey, all of you?” Frågade jag.

“No, only I. The others will be home on Sunday only. So it´s just you and me”.

“Meet at Milkshake City?” Frågade jag och log när jag tänkte på första gången jag träffade honom.

”Okay, at 12.00 am. And you try not to run this time.” Sa han och skrattade. Jag skrattade lite tyst med honom.


Postat av: ANNE

:D

Date:2011-11-28 / Time:14:35:45
Hemsida: http://favs.se/mode
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: