Kapitel 21

Previous:

Spat låg inte alls långt ifrån London så vi var där ganska snabbt. Först fick vi alla en massage, jag bad att få en mycket, mycket lätt massage, även om jag inte bränt ryggen så var axlarna och armarna väldigt känsliga.

Efter massagen gick vi alla till bubbelpoolen och bara tog det lugnt. De tre dagarna gick snabbt och vi var tillbaka i London utvilade och fräscha. På kvällen skulle vi ut.


Mitt ansikte var normal färgat igen men inte armarna, så jag tog på mig shorts, ett spetslinne och en tunn kofta över. Alex var klar så vi gick över till Kayla och Tyra. De drog på klackarna och vi gick ner till närmsta klubb. Vi började dansa direkt och den första låten vi hörde var Run the world (girls) med Beyoncé. Vi började alla sjunga med och blev peppade. Det var mycket folk och alla dansade som galna. Det fanns många snygga killar också. Tyra var en riktig killmagnet så hon dansade med många killar. Kayla var likadan, fast hon var inte lika vild som Tyra. Hon kanske tänkte på Louis. Alex och jag började dansa med varsin kille, men jag visade tydligt att jag bara ville dansa. Inget annat. Efter ett tag gick vi vidare till en annan klubb, vi köpte en drink och svepte den snabbt innan vi gick ut till det stora dansgolvet. International love spelades och vi blev som innan riktigt peppade. Här var killarna mer klängiga, det började dansa en kille bakom mig, först dansade vi som vanligt och hade kul men sen hade han sina händer på mina lår och andades tungt i mitt öra. Han försökte vända på mig men jag stannade kvar i min position, han fortsatte igen och igen tillslut vände jag mig om, jag gjorde en Jenna Marbles, han stirrade på mig och trodde jag var dum i huvudet och mumlade något och gick iväg. Jag vände mig mot tjejerna och de gapskrattade. Jag skrattade med dem och dansade vi fyra tillsammans, inga killar ikväll. Det var tjej-kväll. Vi kom sen på idén att gå hem och dansa loss och ha kul bara vi fyra. Vi gick till Kayla och Tyras lägenhet, jag satte på musik på hög volym och vi började dansa. Vi shufflade, dansade disco-dans och all sort dans. Vid halv fyra tog vår energi slut och vi tog på oss pyjamasar och hämtade varsin Ben & Jerry i frysen och satte igång Sex and the city-maraton. Jag och Alex gick hem vid halv nio och däckade direkt i våra sängar.

Dagen därpå var det riktigt soligt ute så vi fyra åkte ner till stranden, jag hade dock på mig en solklänning hela tiden, jag ville inte riskera att bränna mig igen. Som jag tyvärr gör ganska lätt. Alex gjorde inte det, vilket jag alltid hade varit avundsjuk på. Vi låg där hela dagen, men plötsligt täcktes den klarblåa himlen av massa vita moln så vi gick till ett café och snackade om allt möjligt.

”So Kayla, how is it with Louis”? Frågade jag henne.

“Well, we have been texting, much. He´s a very cute guy. And very hot! When they come home we´re gonna go see a movie”. Sa hon och log brett.

“Ohh! Well he is very sexy”. Sa Tyra och log.

“How about you Tyra, haven´t seen Mr. Right?” Frågade Kayla.

“No, but I like being single. It´s more fun”. Svarade hon.

“But it´s nice to have someone to cuddle with”. Sa Alex.

“Yeah, you and Liam are great together”. Sa Tyra och flinade.

“And I have my Harry”. Sa jag och log drömmande. Alla log stort.

”What are we doing tonight”? Frågade jag.

“I´m going to meet an old classmate, sorry guys”. Sa Kayla.

“And I have a date”. Sa Tyra och vi alla kollade konstigt på henne.

”Why haven´t you said anything!?” Utbrast vi samtidigt.

“Don´t know. I can say he is very good-looking! Very!” Sa hon och flinade.

”Okey, good luck then, Miss-I-like-being-single”. Sa Alex och flinade.

“We are just going out, not a big deal. So Alex and Soph, what are you doing?”  Vi kollade på varandra och sen sa vi samtidigt.

“Movie-night!” Vi satt kvar en stund till innan vi gick hem. Jag bytte om till en svart långklänning och Alex hade shorts och en blus. Sen gick vi på spontan-bio. Det blev en komedi, vår favorit genre.

Dagen kom då killarna skulle komma hem. Alex och jag gjorde oss iordning för att möta dem på flygplatsen. Det var många tjejer, vi förmodade att de var fans. Vi stod utanför för att slippa trängas. Efter en stund såg jag Harry komma igenom samlingen av tjejer, han tittade på mig och log. Jag sprang fram till honom och hoppade upp i hans famn.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: