Kapitel 22

Previous:

Dagen kom då killarna skulle komma hem. Alex och jag gjorde oss iordning för att möta dem på flygplatsen. Det var många tjejer, vi förmodade att de var fans. Vi stod utanför för att slippa trängas. Efter en stund såg jag Harry komma igenom samlingen av tjejer, han tittade på mig och log. Jag sprang fram till honom och hoppade upp i hans famn.


Han kysste mig lätt och sen släppte han ner mig, han tog min hand och vi gick snabbt mot Alex. Fansen skrek och var helt galna. De andra killarna kom snabbt efter och vinkade till fansen innan de kom med oss och hoppade in i deras stora bil och vi körde snabbt ifrån. Alex satt bredvid Liam och höll varandras händer. Jag satt med Harrys arm runt mig.

”Have you missed us too much this week?” Frågade Louis och flinade.

“Not at all, we have had a girls-week”. Sa jag och flinade tillbaks. Harry kittlade mig i sidan.

”Of course we´ve missed you, like crazy, it´s too quiet without you”. Sa Alex och log.

“We have missed you too!” Sa Zayn.

“So what do you say, traditional movie-night?” Frågade Niall. Vi skrattade.

“I can´t. I have a date you know”. Sa Louis.

“It´s okay Lou, we´ll always have tomorrow”. Sa jag.

“Yes, but you´re going to have it so boring tonight without me”. Sa han och flinade. Vi skrattade. När vi var framme vid deras hus blev det ett stort kramkalas. Louis gick efter bara en liten stund och Niall och Zayn gick för att köpa pizza och godis. Alex och Liam satt i vardagsrummet medan jag och Harry gick in till hans rum. Vi lade oss på sängen och jag kysste honom passionerat. Jag flätade in mina fingrar i hans fluffiga hår och han höll om min midja. Allt var perfekt.

 

Alex perspektiv:

Liam tog min hand och vi satte oss i soffan. Jag kunde inte sluta stirra på honom, han var så vacker så perfekt. Jag kysste honom sakta och slängde armarna runt honom. Han avslutade kyssen och gick för att sätta på musik, jag hörde tonerna till Spice Girls Wannabe spelas. Jag och Sophie hade dansat till den låten sedan vi var fem. Jag ställde mig upp i soffan och började dansa och sjunga med. Två sekunder efter kom Sophie ut ur Harrys sovrum och dansade och sjöng. Liam och Harry stod och dansade lite i bakgrunden medan vi dansade vår barndomsdans och sjöng för full hals.

Yo I'll tell you what I want, what I really, really want
So tell me what you want, what you really, really want
I wanna, (ha) I wanna, (ha) I wanna, (ha) I wanna, (ha)
I wanna really, really, really wanna zigazig ah”

Vi slängde oss på golvet helt utmattade och vi hörde killarnas skratt. Sophie viskade i mitt öra att vi skulle sätta på ”Vill ha dig” och jag flinade och sprang till datorn och satte på den på hög volym. Som innan sjöng vi med och killarna såg ut som frågetecken.

”Swedish?” Frågade Harry och försökte överrösta musik. Jag bara nickade och flinade. De bara skrattade och kom och dansade med oss. Jag hörde dörren öppnas och in kom Zayn och Niall dansade.

”What is this, Swedish?” Frågade Niall. Zayn satte ner pizzakartongerna han bar och gick fram till Sophie och började dansa. Liam närmade sig mig och vickade lite extra på höfterna, jag kunde inte hålla mig för skratt och jag började bugga lite smått med honom. Vi stängde av musiken och satte oss framför tv:n och skickade runt pizza bitar till varandra. X-Factor var på så vi kollade lite på det.

”Hey Liam, isn´t that Danielle?” Frågade Zayn. Det blev tyst.

“Who´s Danielle?” Frågade jag. Jag märkte att alla kollade på Liam.

”Ehm, she´s my ex”. Sa han tyst.

”I´m way hotter than her!” Sa jag och log. Jag märkte att stämningen blev lite bättre.

”I don´t know about that, she´s a dancer!” Sa Harry och flinade.

“HEY!” Utbrast jag och blängde på honom lekfullt. Jag ställde mig upp och dansade lite smått. De busvisslade och jag flinade och skickade slängkyssar mot dem och satte mig ned.

”Oh, you have it in you”. Sa Harry.

“Thanks Harry”.

“I think you are great Alex”. Sa Liam och log mot mig.

”I know”. Sa jag och flinade. Vi kollade på det ett tag sen satte vi på en film och jag kröp upp i Liams famn. Vi hörde någon komma, Louis.

”Sophie and Alex. Was the date some kind of joke?” Utbrast Louis och såg arg ut.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: