Kapitel 25

Previous:

“So, friends?” Frågade jag honom.

“No, best friends!” Sa han med sitt Louis-leende och öppnade sina armar mot mig. Jag flinade och kramade honom. Plötsligt hörde vi någon viska och Harry kom ut och såg skyldig ut.

”Sorry, we listened to you”.

”Harry never do that again”. Sa Louis och spelade pappa. Vi skrattade och de andra kom ut i köket.

”GROUP-HUG!” Ropade Louis och alla kom fram till oss och vi bildade en stor hög. Allt var bra igen. Eller?


 

Harry och jag gick in till hans sovrum runt halv två på natten, de andra hade pratat om att vi skulle ut dagen därpå, men jag var så trött att ögonen varit halvstängda under hela konversationen så jag drog med Harry till rummet. Jag tog av mig kläderna och när jag var i underkläder slängde Harry en av hans tröjor till mig, jag knäppte snabbt upp bh:n och drog på mig tröjan.

”You can´t believe how sexy you are right know!” Sa Harry och flinade.

“Haha, you are”. Sa jag och han posade i sina kalsonger. ”There´s my sexy boy!”

”Come here”. Sa Harry och lade sig på sängen. Jag släckte och lade mig bredvid honom. Han lade sig över mig och kysste mig, jag blev genast piggare. För varje gång han kysste mig blev det mer verkligare att han verkligen var min pojkvän, jag hade flera gånger tänkt på hur lyckligt lottad jag var, hur stor var chansen egentligen att han just skulle välja mig, mig av alla tusen tjejer som bara drömde om att dejta honom. Nu var han min. Jag lade armarna om hans nacke och drog honom ännu närmare. Vi lade oss under täcket och fortsatte hångla. Nu kunde inget bli fel med Harry vid min sida. Jag visste att han ville ha sex, men jag var helt enkelt inte redo. Hur mycket jag än älskade honom. Jag avslutade kyssen och kröp ihop med huvudet mot hans bröst.

”Sophie”. Sa Harry och smekte mitt hår.

”Yes?”. Svarade jag.

”On Sunday we are going to move out”.

“What? Where are you going to live?”

“We´re just moving to another street, and everyone will live alone except me and Louis, I´m just seventeen so. But we´re gonna live next door to each other”. Sa han.

“FUN! That means more privacy?” Sa jag och skrattade.

”Didn´t you hear me, I´m living with Louis!” Vi skrattade tillsammans.

“But he´ll find a girl in no time, he´s hot!” Sa jag.

“Excuse me?”

“He is, and you know you are hot Harry, and you sing the best! Hey, why don´t you ever sing to me?”

“Yeah if it weren´t for you I´d be dating him! You´ve never asked”.

“Haha, well sing now. Just give me a kiss first so I can fall asleep. Sing Same mistakes”. Han tog sin hand under min haka och vände mitt huvud, sen kysste han mig lätt och jag lade mig med ryggen mot honom och han kröp ihop bakom mig och hade ena armen om mig. Han började sjunga och jag stängde ögonen.

 

Vi vaknade runt tolv och de andra satt i köket och åt frukost. Vi gjorde vår och satte oss ner med dem.

”So guys, today it´s Friday. And it´s the last Friday in this apartment, I say party here!?” Sa Louis.

“WOHO!” Ropade alla samtidigt.

“I can text everyone. Someone has to clean, it looks like shit here”. Sa Louis.

“I can clean”. Sa Niall.

“We can help”. Sa Alex och petade på Liam. Han suckade.

”Zayn and I can get the food and drinks, Harry, you the music?” Sa jag.

“I´m on it!” Sa han. Alla åt upp och vi pratade om vilka vi skulle bjuda. Jag och Alex bjöd bara en vi kände, Tyra. Vi bestämde för att prata med Kayla i skolan som började nästa vecka. Vi bestämde oss för att gå ut en sväng. Sen flög vi runt i lägenheten och fixade. Jag och Zayn satt i hans rum och pratade.

”So, we eat dinner before everyone comes, then we can have like snacks and drinks?” Sa jag.

“Sounds great”. Sa Zayn.

“Hey I got to ask, do you want to date someone or do you like being single?”

“I don´t know, I think I want to date someone, but I haven´t found the right girl”.

“There is plenty of girls who´d love to date you!”

“Yes fans, but I don´t want to date a fan, or maybe”.

“Try tonight, Lou will call many girls, you know that!” Sa jag och flinade.

“I know. Let´s see tonight”.

“Maybe I will find a girl you can date in school”. Sa jag.

“Hey hey, chill!” Sa han och flinade.

”You know you´re like my brother and best friend”.

“You are my little sister and best friend. I´m glad we met you”.

“Me too!” Sa jag och kramade honom.

”Should we go out to the others and help? Frågade han.

“Can´t we sit here a while, then go out and buy everything, so we don´t have to clean”. Han flinade och lade sig ner på sin säng.

 

Alex perspektiv:

”Hey where did Sophie and Zayn go?” Frågade jag Niall och Liam.

“I don´t know, but I do know that Zayn doesn´t like cleaning…” Sa Niall och flinade.

“So we have to do everything? I was surprised that you didn´t want to buy the food and all!”

“Haha, yeah, but I thought I should do something else this time, and Zayn makes great chicken-dishes!”

“He´s great at it!” Sa Liam.

“I love chicken!” Sa jag och satte igång dammsugaren. Louis hade rätt om att det såg ut som, ja det såg ut som ett bombnedslag, men vad ska man förvänta sig av fem killar? Vi fixade i ordning och tillslut blev det rent och snyggt, Zayn och Sophie hade smitit ut och handlat. Sophie hatade också att städa, i vår lägenhet var det jag som mest skötte om städningen. Vi bestämde oss för att gå ner till Milkshake City och jag ropade på Harry och Louis som satt på balkongen och latade sig.

”Hey guys, wanna go to Milkshake City?” De kollade på varandra och sedan hoppade ur stolarna. Ett ja såklart, jag hade inte räknat med något annat egentligen. Vi tog på oss skorna och gick ner. Det stod några tjejer utanför och började skrika så fort dem såg oss.

”OMG! LIAM, LOUIS, NIALL, HARRY!” Skrek de fyra tjejerna i kör. Killarna log och ropade hej. Jag fick agera kameraman och tog flera bilder på killarna och fansen. De var verkligen gulliga mot sina fans! När jag gav tillbaka kameran till en av tjejerna sprang jag sedan direkt i famnen på Liam, han var så snygg och snäll att jag bara ville kyssa honom. Jag slängde armarna om honom och kysste honom. Jag hörde en kamerablixt och jag vände mig och såg att en av tjejerna log skyldigt.

”It´s fine, I wanna let everyone to know that I love Liam James Payne!” Sa jag och alla log. Vi vinkade hejdå till dem och gick in. Vi beställde varsin milkshake och gick ut igen, det hade varit lite fler fans där inne. De var trevliga och ville ta bilder med killarna, de ville även ta med mig. Vi gick sen mot lägenheten sakta, där satt Zayn och Sophie och pratade.

”Sophie, can´t you and I go to our apartment and pick out clothes?” Frågade jag henne.

“Yeah sure, Zayn do you wanna come with us?” Sa hon.

“Sure, Niall too! The boyfriends can´t come with!” Svarade Zayn. Harry och Liam såg ledsna ut.

”Hey Liam, then you will see me all dressed up, way hotter than now, I look like I just woke up”. Jag kollade ner på vad jag hade på mig, ett par slitna shorts och en av Liams t-shirts, håret var uppsatt i en slarvig knut och jag var lite halvt sminkad.

”I think you are beautiful now babe”. Sa Liam och gick fram till mig, han lade armarna om mig och jag böjde mig fram och kysste honom. Jag tog sen Liams hand och de andra flinade åt oss.

”So, should we go?” Frågade jag Sophie, Niall och Zayn.

“Yeah, do that. We´ll make it here, but Zayn you can´t come here to late, you´re cooking!” Sa Louis.

“I know, but you can prepare, but take the paper away, because paper doesn´t taste good!” Sa han och alla började skratta.

“GET OUT OF MY KITCHEN!” Utbrast Harry och flinade. Jag och alla de andra började gapskratta. Jag pussade Liam snabbt på munnen innan vi skulle gå. Louis drog till sig Zayn och pussade honom på munnen, typiskt dem. Vi sa hejdå och gick hem mot vår lägenhet. Jag och Sophie hade gått och duschat direkt medan killarna skulle välja ut kläder åt oss. Vi blev klara nästan samtidigt och jag gick till mitt rum för att se vilka kläder Niall valt, han hade valt en grå söt klänning.

”Oh I love that dress, thanks Niall!” Utbrast jag.

“You´ll look great in it”. Sa han och log. Vi gick in till Zayn och Sophie. Det låg en svart spets klänning på hennes säng.

”Åh vad fin klänning, du är skitsnygg i den!” Sa jag.

”Du ar skitsnygg!” Sa Zayn och försökte härma mig. Både jag och Sophie började skratta.

”Nice try, you´ll get better”. Sa Sophie. Vi satt och pratade lite innan de gick tillbaka till deras lägenhet och vi började fixa oss. Klockan åtta stod vi utanför killarnas lägenhet, det luktade kyckling. Louis öppnade dörren, han var iklädd i ett par chinos och en randig tröja, typiskt Louis-outfit.

”Looking good girls!” Sa han och kramade oss snabbt. De andra var riktigt snygga och vi satte oss och åt, Zayn hade lagat kyckling, ris och currysås. Det var riktigt gott. Tiden gick och sen började folk rulla in. Musiken sattes på och det var fest.

 

Harrys perspektiv:

Festen var grym, mycket folk som dansade och hade kul. Jag hade druckit en del och var lite smått full, de andra var fulla med utom Liam som tog det lugnt med alkoholen. Jag letade mig igenom allt folk till Sophie som stod och dansade med någon kille jag inte kände igen, först blev jag lite avundsjuk men så fort vi fick ögonkontakt viskade hon något till killen och kom mot mig, vi började dansa och jag satte mina händer mot hennes midja. Hon var ganska full och hennes andedräkt stank alkohol. Hon kysste mig och hade sina händer på min rygg, hon fumlade med dem överallt, jag tog tag i dem och drog med henne ut i köket. Jag hällde upp ett glas vatten och gav det till henne. Jag ville att hon skulle lugna sig lite, bara lite.

”Drink it, you are really drunk!” Sa jag.

“I don´t wanna drink it!” Sa hon trotsigt.

“Please, then we can dance with the others”.  Hon suckade men tog emot glaset, hon klunkade i sig vattnet snabbt och vi gick ut till vardagsrummet igen. Louis och Zayn dansade med varandra och några snygga tjejer. Jag tror det var Tyra, men jag var inte säker. Vi började dansa med dem och senare kom även Liam och Alex, Niall dansade mot oss med en tjej, hon var riktigt snygg noterade jag.

När festen var över var alla riktigt trötta, fulla och helt slut. Vi sa god natt och gick och lade oss, Sophie och jag drog snabbt av kläderna och somnade på en sekund.

 

Sophies perspektiv:

Jag öppnade ögonen sakta och kände hur huvudet dunkade.  Harry låg bredvid mig blixtstilla och såg sliten ut. Jag ville inte gå upp men jag kände att jag aldrig skulle komma upp senare om jag låg kvar. Jag drog ett djupt andetag och klev ur sängen, med vacklande steg gick jag mot stolen med kläderna på, jag drog på mig Harrys tröja som jag hade tagit som min. Sen gick jag ut till köket, klockan var tolv men det var knäpptyst i lägenheten. Jag hällde upp ett glas apelsinjuice och satte mig på en stol.

”Are you the only one who´s up?” Hörde jag någon säga. Jag vände mig om och där stod Louis i bara kalsonger. Han var riktigt snygg, även om hans hår stod lite åt alla håll.

”Yeah, everyone was really drunk last night!” Sa jag. Han flinade och satte sig bredvid mig.

“I was really drunk, but I had fun”. Sa han.

“Me too, the last party here”.

“It will be weird to move out of here, and then I and Harry will have it amazing”.

“More privacy for me and Harry? Or?”

“I´ll be nice, I promise”. Sa han och flinade.  Han hällde upp ett glas till sig och satte sig igen.

Vi satt och pratade om lite allt möjligt, senare kom även de andra upp, alla var riktigt trötta. Niall kom med förslaget att vi skulle köpa pizza, alla var hungriga så han och Zayn stack ner och köpte, även godis och lite annat. Vi började packa ihop alla deras grejer och flyttfirman skulle komma dagen därpå. På kvällen var det bara soffan, tv:n och sängarna uppe. Vi tog det lugnt och njöt av sista kvällen.

Hela söndagen flyttade vi med hjälp av en flyttfirma till deras nya lägenheter, tyvärr kunde jag och Alex inte sova över, skolan skulle börja imorgon och det var dags att bli seriösa.


Nästa del kommer snart, har mycket i skolan så jag har inte mycket tid till skrivandet. Men hoppas ni gillar det, kommentera gärna.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: